اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب در فصل پاییز چیست؟

    کد خبر :1099219

بسیاری از مردم با سرد شدن هوا و تابش غیر‌مستقیم آفتاب در فصل پاییز با این استدلال که دیگر آفتاب ضرر چندانی برای پوست نخواهد داشت، استفاده از ضدآفتاب را متوقف یا محدود می‌کنند. آن‌ها بر این باورند که وقتی هوا در بیشتر روزهای این فصل ابری، برفی یا بارانی است، دیگر دلیلی برای استفاده از ضدآفتاب باقی نمی‌ماند. ما قصد داریم در این مقاله با آوردن دلایل علمی و معتبر به شما نشان دهیم که کاربرد ضدآفتاب در همه فصول سال از جمله فصل پاییز از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. فوراورکالا نماینده رسمی محصولات فوراور لیوینگ اصل آمریکا، شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت می‌نماید.

کرم ضدآفتاب چیست؟

کرم ضدآفتاب یک از محصولات موضعی پوست است که به منظور پیشگیری از رسیدن اشعه‌های مضر خورشید و ایجاد مشکلات پوستی و در راس آن‌ها سرطان پوست، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر علاوه بر کرم، محصولات متنوع دیگری مانند انواع ژل، لوسیون، اسپری، پودر و فوم نیز به عنوان کالاهای مراقبتی پوست در برابر نور خورشید نیز به تولید می‌رسند.

چه افرادی باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنند؟

در حال حاضر و با تخریب بخش‌هایی از لایه اوزون و افزایش گسترده سرطان پوست در نقاط مختلف دنیا، اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب در فصل پاییز و به طور کلی تمام فصل‌های سال انکارناپذیر است. امروزه متخصصان پوست کابرد ضدآفتاب برای تمامی سنین از کودکان 6 ماه به بالا تا پیر و جوان را در تمام روزهای سال به شدت توصیه می‌کنند.

اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب در فصل پاییز

اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب در فصل پاییز ناشی از دلایل متعددی است که در ادامه به معرفی و ارائه توضیحاتی در این خصوص می‌پردازیم.

1) زیان‌بار بودن اشعه UV در تمام فصل‌ها

به گفته دکتر اسمیت(استاد علوم زیست پزشکی)،  تغییر فصل به هیچ عنوان اهمیتی در استفاده یا عدم استفاده از کرم ضدآفتاب نخواهد داشت. به طور کلی سه نوع اشعه UV به نام‌های UVA، UVB و UVC وجود دارد. UVC در ازن گیر می‌کند و مشکل چندانی ایجاد نمی‌نماید. UVB از میان ابرها هم قابلیت نفوذ داشته و UVA از شیشه اتومبیل نیز عبور می‌کند تا خود را به سطح پوست شما برساند. موارد بیان شده در فصل‌های متفاوت تغییر رویه نمی‌دهند و به همین دلیل کاربرد ضد آفتاب یک اصل کلی است که همواره باید رعایت شود.

2)نازک‌تر شدن لایه اوزون در فصل‌های سرد سال

لایه اوزون نوعی گاز آبی کم‌رنگ با بوی تند است که در قسمت‌های بالای جو تشکیل شده و نقش محافظتی از موجودات زنده کره زمین را در مقابل اشعه‌های مضر مانند اشعه UV ایفا می‌نماید. مطالعات نشان داده است با برودت بیشتر هوا به مرور زمان از قطر لایه اوزون کاسته می‌شود. در نتیجه کاربرد ضدآفتاب در این موارد اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند.

3)سریع‌تر پاک شدن ضدآفتاب در فصل‌ پاییز و زمستان

از دیگر دلایل اهمیت استفاده از ضدآفتاب در فصل پاییز و زمستان، پاک شدن سریع و راحت ضدآفتاب در این فصل‌ها از روی پوست صورت است. شرایط آب‌و‌هوایی ویژه مانند وجود برف و باران، رطوبت هوا، بخار دهان و مواردی از این قبیل موجب می‌شوند تا کرم ضدآفتاب به سرعت از روی پوست پاک شده و تجدید آن ضرورت پیدا کند.

4)بازتاب بیشتر اشعه‌های UV توسط برف و باران

یکی از دلایل اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب در فصل پاییز و زمستان، وجود بارندگی‌های مکرر است. خیس بودن سطح جاده و خیابان‌ها به دلیل بارش برف یا باران موجب می‌شود تا بازتاب اشعه UV با قدرت بسیار بیشتری انجام گیرد. در نتیجه استفاده از کرم ضدآفتاب ضرورت ویژه‌ای پیدا خواهد کرد.

5)سرمازدگی پوست

سرمازدگی پوست یکی از مشکلات شایع پوستی در فصل‌های سرد سال به شمار می‌آید. پیشگیری از این عارضه به عوامل متعددی مانند استفاده از دستگاه‌های رطوبت‌ساز در منزل، پوشیدن لباس‌های مناسب، کاربرد شویند‌های ملایم و… بستگی دارد. با این حال یکی از مهم‌ترین فاکتورهای جلوگیری از سوختگی ناشی از سرما، می‌تواند استفاده از ضدآفتاب مناسب باشد.

6)خاصیت ضدلک و جوان‌ساز بودن کرم‌های ضدآفتاب

یکی از دیگر از دلایلی که اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب در فصل پاییز را توجیه می‌نماید، خواص متعدد این نوع کرم برای پوست صورت است. اکثر ضدآفتاب‌ها علاوه بر خاصیت مراقبت از پوست در برابر آفتاب، دارای خواص جوان‌سازی و ضد پیری نیز هستند و از به‌وجود آمدن لک‌های تیره نیز جلوگیری خواهند کرد.

یک کرم ضدآفتاب خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک کرم ضدآفتاب خوب به طور قطع دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که آن را از سایر محصولات نامناسب و بی‌کیفیت متمایز می‌سازد. در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص ویژگی‌های یک ضدآفتاب خوب می‌پردازیم.

درج شدن عبارت SPF و عدد کنار آن بر روی محصول

SPF مخفف عبارت «Sun Protection Facto» و به معنای درصد محافظت در برابر نور خورشید است. ضدآفتاب‌ها معمولا در برگیرنده سه نوع SPF  15، 30 و 50 هستند که این عدد درصد مراقبت در برابر اشعه UVB را نشان می‌دهد. نکته‌ای که در این قسمت باید مورد اشاره قرار گیرد این است که، دو برابر شدن این عدد نشان‌دهنده محافظت دو برابری در مقابل اشعه‌های مضر نخواهد بود. بلکه با تغییر عدد SPF تنها درصد بسیار کمی از قدرت حفاظت کرم، کم یا زیاد می‌شود.

تناسب کرم ضدآفتاب با پوست شما

به طور معمول انسان‌ها دارای انواع مختلفی از پوست، مانند پوست‌های معمولی و نرمال، پوست چرب، خشک و پوست‌های حساس هستند. بر همین اساس محصولات مراقبت از پوست نیز باید طبق همین الگو طراحی و تولید شوند. زیرا کاربرد کالاهای مخالف با نوع پوست می‌تواند مشکلات عدیده‌ای را به دنبال داشته باشد. یک ضدآفتاب خوب نیز بر اساس انواع مختلف پوست طراحی و تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درج عبارت “broad-spectrum” بر روی کرم ضدآفتاب

درج این عبارت بر روی محصول به معنای محافظت از پوست در برابر اشعه UVA است. زیرا SPF تنها اشعه UVB را مهار می‌کند.

وجود عدد PA روی برچسب محصول

عدد PA که بر روی برچسب برخی از کرم‌های ضدآفتاب مشاهده می‌شود، نشان‌دهنده میزان محافظت در برابر اشعه UVA خواهد بود. هرچقدر تعداد علامت‌های مثبت کنار PA بیشتر باشد، محافظت آن قوی‌تر است.

دارای خاصیت ضد لک بودن

ضد لک بودن از جمله ویژگی‌هایی است که وجود آن در محصولات پوستی از جمله کرم‌های ضد آفتاب، آن را به گزینه‌ای کاملا ایده‌آل تبدیل می‌نماید. از جمله کرم‌های ضدآفتاب با داشتن این خاصیت می‌توان به ضدآفتاب محبوب و پرطرفدار فوراور  اشاره کرد.

جمع‌بندی

کرم ضدآفتاب از جمله محصولات مراقبت از پوست به شمار می‌آید که اکثر افراد به ویژه بانوان، استفاده از آن را در راس برنامه‌های خود قرار می‌دهند؛ اما مسئله‌ای که در این بین وجود دارد این است که متاسفانه در میان مردم، باوری نادرست در خصوص استفاده از کرم ضدآفتاب شکل گرفته است. در واقع بسیاری از اشخاص به هیچ عنوان بر اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب در فصل پاییز و زمستان واقف نیستند. آن‌ها خیال می‌کنند که با تابش متمایل آفتاب در این فصول، ابری بودن آسمان در اکثر روزها و بارش برف و باران، دیگر نیازی به استفاده از این کرم نخواهد بود. در صورتی که توضیحات علمی و معتبر ما در این مقاله ثابت کرد که اهمیت استفاده از کرم ضدآفتاب در فصل پاییز و زمستان به هیچ عنوان کمتر از بهار و تابستان نیست. در نتیجه کاربرد ضدآفتاب هیچ‌گونه ارتباطی با فصل، نوع آب‌وهوای منطقه‌ای که در آن‌جا زندگی می‌کنید و رنگ و نوع پوست شما نخواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید