انصراف آئودی از کوچکسازی زیر مجموعههایش
شرکت خودروسازی آئودی اعلام کرد از فروش برند دوکاتی منصرف شده است.
به گزارش رویترز، روپرت استادلر، مدیر ارشد آئودی اعلام کرد آئودی هزینه کاهش سطح آلایندگی را بدون فروش برندهای زیرمجموعهاش تامین خواهد کرد. استادلر افزود: «به تدریج همکاری خود را با پورشه، دیگر برند فولکسواگن، افزایش خواهیم داد و دوباره با یکدیگر متحد خواهیم شد.» پیشتر اعلام شده بود که آئودی قصد دارد برند دوکاتی و رنک را بهمنظور تامین هزینههای کاهش آلایندگی محصولاتش به فروش برساند. به گزارش دنیای اقتصاد، اتحادیههای کارگری و خانوادههای پورشه و پیچ مخالفت خود را با این تصمیم آئودی اعلام کرده بودند. استادلر در این مورد گفت: «دوکاتی به خانواده آئودی تعلق دارد و پیادهسازی فلسفه آئودی را در دنیای موتورسیکلتها نشان میدهد.» آئودی اعلام کرده است تا سال ۲۰۲۵ به تولید ۶۰ مدل از محصولات درونسوز خود ادامه خواهد داد. کاهش سطح آلایندگی این خودروها هزینهای بالغبر ۱۰ میلیارد یورو بر آئودی تحمیل خواهد کرد. آئودی بیش از نیم میلیارد یورو نیز برای آموزش کارکنانش درخصوص فناوریهای روز خودرو صرف خواهد کرد.