انتقام خونین از قاتلان برادر با سلاح گرم

    کد خبر :1075222
انتقام خونین قاتلان سلاح گرم

ساعت 12 ظهر سه‌شنبه 7 مرداد سال 99، اهالی یکی از خیابان‌های سعادت‌آباد با شنیدن صدای شلیک چند گلوله از خانه‌ها خارج شدند.

آنها چند پسر جوان را دیدند که از یک خودروی جک مشکی رنگ پیاده شده و در حالی که صورت‌هایشان را با ماسک پوشانده بودند و هر کدام اسلحه‌ای به دست داشتند، پسر جوانی را که سوار یک خودروی سوناتا بود زخمی کردند. جک‌سواران سپس پسر جوان به نام فرامرز را سوار خودروی خودشان کرده و از محل متواری شدند.

حدود یک ساعت و نیم بعد، آنها بدن نیمه‌جان فرامرز را که از ناحیه صورت هم مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود در کنار خیابان رها کردند. پسر جوان به بیمارستان منتقل شد اما 24 روز بعد جانش را از دست داد.

جشن تولد خونین

گزارش مرگ پسر جوان به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد و بلافاصله تیمی از کارآگاهان اداره دهم، برای دستگیری عاملان این تیراندازی وارد عمل شدند. در تحقیقات کارآگاهان جنایی مشخص شد، مقتول به‌نام فرامرز که نمایشگاه خودرو داشته با دو برادر که ساکن اسلامشهر بودند اختلاف داشته است.

این در حالی بود که فرامرز مدتی قبل با دختر جوانی به‌نام فرنوش آشنا شده بود اما به خاطر اختلافاتی که بین فرنوش و فرامرز رخ داد دختر جوان با او قطع رابطه کرد و با پسر جوانی به نام میلاد دوست شد. مدتی بعد هم به جشن تولد او در فشم رفته بود که فرامرز با اطلاع از این موضوع به همراه دوستانش راهی فشم شده و با به هم ریختن جشن تولد، برادر میلاد را نیز زخمی کرده و متواری شده بود. همین موضوع باعث شد دو برادر برای انتقام از فرامرز به سراغ خلافکار سابقه‌داری به‌نام اردشیر بروند. طبق توافق دو برادر با اردشیر، او در ازای دریافت ۲ میلیارد تومان فرامرز را به قتل رساند.

بازداشت در زندان

تحقیقات برای دستگیری عاملان این جنایت مرگبار ادامه داشت تا اینکه پلیس میلاد و برادرش را دستگیر کرد. حدود سه سال بعد هم اردشیر در یک درگیری در شهرستان ارومیه بازداشت شد. به دنبال بازداشت مرد جوان و استعلام سابقه او مشخص شد که پلیس تهران در جست‌وجوی او به عنوان قاتل فراری است. بدین ترتیب پس از هماهنگی‌های قضایی متهم اصلی این قتل به تهران منتقل شد و به جرم خود اعتراف کرد.

انتقام پس از 4 سال

با تکمیل تحقیقات، دو نفر از عاملان شرکت در این جنایت با قید وثیقه آزاد شدند. برادر فرامرز که از ماجرای آزادی آنها با خبر شده بود، تصمیم به انتقام گرفت. با گذشت 3 سال و 10 ماه و 19 روز از قتل فرامرز، گزارش درگیری مرگباری در یکی از محله‌های واوان به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت اعلام شد.

با حضور در محل، تیم جنایی با جسد دو مرد جوان داخل خودروی پژو 206 مواجه شدند که با شلیک گلوله به قتل رسیده بودند. کارآگاهان بلافاصله به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل قتل‌ها و تحقیقات میدانی پرداختند. دوربین‌ها نشان می‌داد که سرنشینان یک خودروی پژو 207 در تعقیب خودروی پژو 206 بوده و در فرصتی مناسب سه سرنشین خودرو با شلیک از یک کلاشنیکف دو سرنشین خودروی 206 را به قتل رساندند.

در استعلام هویت قربانیان مشخص شد، آنها همان دو متهم آزاد شده در پرونده درگیری مرگبار سعادت‌آباد و قتل فرامرز بودند. خیلی زود هویت عاملان جنایت نیز به دست آمد و مشخص شد یکی از متهمان برادر فرامرز بوده و دو نفر دیگر نیز از دوستان مقتول بودند.

فرار از کشور

با شناسایی هویت متهمان، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی خانه آنها شدند ولی بررسی‌ها نشان می‌داد متهمان پس از جنایت تهران را ترک کرده‌اند. بررسی‌های تیم جنایی ادامه داشت تا اینکه مخفیگاه آنها در یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی شد و پس از هماهنگی‌های قضایی کارآگاهان با محاصره مخفیگاه متهمان، سه مرد جوان را بازداشت کردند.
فرهاد، برادر فرامرز در تحقیقات گفت: وقتی برادرم را به آن شکل فجیع کشتند تصمیم گرفتم انتقام او را بگیرم. در تمام این مدت به انتظار اجرای حکم قاتلان برادرم بودم که متوجه شدم دو نفر از آنها آزاد شده‌اند. از این ماجرا بهم ریختم و تصمیم به انتقامگیری گرفتم.

او ادامه داد: ماجرا را با دو نفر از دوستان فرامرز در میان گذاشتم و درنهایت تصمیم به قتل آنها گرفتیم. مدتی بود که آنها را تعقیب می‌کردیم و در فرصتی مناسب به آنها تیراندازی کردیم. تصمیم داشتیم از کشور خارج شویم اما قبل از اینکه فرصت کنیم دستگیر شدیم.

به دستور بازپرس جنایی، متهمان در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار داده شدند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

روزنامه ایران

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. آزادی گفت:

    قاتل مسلح رو با دریافت وثیقه آزاد می کنند اما دختران ما به خاطر موی افشان ۲۰ سال زندانی می شند!!! پناه بر خدا از عدالت این جماعت

دیدگاهتان را بنویسید