محمدالهیاری فومنی در شرایطی به بنیاد رودکی منتقل شده است که چندی پیش وزیر فرهنگ در جمع خبرنگاران گفته بود قصد خاصی برای جا به جایی الهیاری ندارد.

اکنون که الهیاری به بنیاد رودکی منتقل شده است، در حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به محمد الهیاری فومنی آمده است:

«با عنایت به تجربه و سوابق ارزشمند جناب­عالی در حوزه فرهنگ و هنر و تعامل سازنده­‌تان با اصحاب این حوزه و به استناد ماده ۱۲ اساسنامه بنیاد فرهنگی و هنری رودکی و به پیشنهاد هیئت مدیره محترم طی مصوبه جلسه مورخ ۴/۱۰/۱۴۰۲، به موجب این حکم به عنوان «مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی» منصوب می­‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال با توجه به مأموریت­‌ها و وظایف محوله بنیاد، ضمن جلب همکاری و حمایت اصحاب فرهنگ و هنر و بهره­‌گیری از ظرفیت ارزشمند معاونت­‌ها و سازمان­‌های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای فرهنگی و هنری و امعان نظر به وظایف ذیل در جهت تحقق اهداف بنیاد، ان شاء الله قرین توفیق و تأیید الهی باشید.

-حمایت ویژه مادی و معنوی برای آفرینش تولیدات هنری فاخر، اصیل و مؤثر در رشته­‌های موسیقی، نمایشی و غیره

-تلاش در جهت تبیین و نشر مبانی نظری هنر و نمونه سازی در زمینه­‌های دینی و انقلابی

-شناخت و به کارگیری استعداهای درخشان هنری و ادبی در سطح داخلی و بین­‌المللی، به­‌ویژه نسل جوان و انقلابی

-جلب مشارکت عمومی و مؤسسات فرهنگی و هنری داخلی و خارجی در فعالیت­‌های هنری و ادبی

-فراهم ساختن محیط­‌های مناسب و سالم برای فعالیت علاقمندان به هنر

– حمایت از برگزاری همایش­‌ها و جشنواره­‌های هنری و ادبی فاخر در سطح ملی و بین­‌المللی

– تلاش در جهت پیشرفت و توسعه هنر همتراز با شأن تاریخی، ملی و دینی ایران اسلامی

– تربیت کادر هنری متخصص از استعدادهای انسانی کارآمد با زیربنای اصیل ایمانی و دینی

مزید توفیق جناب­عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، در پرتو لطف و عنایات امام ‌عصر (عج) و رهبری داهیانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از خداوند خواستارم.»

محمد الهیاری فومنی دانش آموخته دکترای علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی است.

از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی الهیاری می توان به مدیرکل امور کتاب و کتابخوانی، مدیرکل دفتر موسیقی، مشاور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر پنج دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، دبیر شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران، معاون اجرایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، مدیر بخش خارجی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مدیرکل دفتر آموزش و فعالیت های فرهنگی هنری و … اشاره کرد.»

همچنین در حکم سمیعی آمده است: «با عنایت به تعهد، شایستگی و تجارب ارزشمند جناب‌عالی، و پیشنهاد معاون محترم امور هنری، به سمت «مدیرکل دفتر موسیقی» منصوب می‌شوید.

وضعیت امروز موسیقی کشور دارای ضعف­‌ها و قوت­‌هایی است. از علاقمندی بالای جوانان به موسیقی به عنوان فرصتی برای تولیدات فاخر و بامحتوای اصیل فرهنگی ایرانی – اسلامی استفاده نمایید.

امید است با استعانت از خداوند متعال در راستای تحقق سیاست‌های فرهنگی نظام، با حسن تعامل شایسته با اهالی هنر، اصحاب موسیقی و جلب همکاری و حمایت ایشان و راهبری معاون محترم هنری،نسبت به پی‌گیری موارد ذیل اهتمام ورزید.

۱) توجه به سند ملی موسیقی و اجرایی سازی سیاست‌های مندرج در آن.

۲) حفظ و ارتقای جایگاه اساتید موسیقی کلاسیک و ملی.

۳) تقویت و گسترش موسیقی نواحی ایران.

۴) توجه به اعزام گروه‌های موسیقی فاخر ایرانی و اجرا در کشورهای مختلف و تقویت دیپلماسی فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران.

۵) تقویت شوراهای شعر و موسیقی و توجه ویژه به محتواهای ارائه شده توسط هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی. در این موضوع، هماهنگی با شورای شعر وزارتخانه ضرورت دارد.

۶) تقویت گفتمان انقلابی و توجه به ارزش‌های فرهنگی، تربیتی و خانواده محوربر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری و امام راحل(ره).

۷) توجه به ظرفیت تربیتی و جریان­‌ساز سرود و تقویت و توسعه آن.

مزید توفیق جناب­عالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، در پرتو لطف و عنایات امام ‌عصر (عج) و رهبری داهیانۀ حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از خداوند خواستارم.»

امیرحسین سمیعی متولد سال ۱۳۶۲ است.

وی فارغ التحصیل هنرستان موسیقی است و کارشناسی خود را در رشته سینما از دانشگاه هنر معماری تهران دریافت کرده است.

سمیعی همچنین در دانشگاه کومیتاس ارمنستان در رشته آواز کلاسیک موسیقی را دنبال کرده است. خوانندگی در گروه کر ارکستر سمفونیک صداوسیما، خوانندگی در سمفونی‌های خلیج فارس و دلاوران و آهنگسازی برای موسیقی فیلم نیز در کارنامه هنری وی دیده می‌شود.

ایسنا/