به گزارش اکوایران، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه در اظهاراتی تمسخر آمیز، خنده‌های «مسری» کاملا هریس را دلیلی برای ترجیح او بر دونالد ترامپ عنوان کرد، گفت: روسیه می‌خواهد کامالا هریس در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود.

پوتین این اظهارات کنایه آمیز را یک روز پس از آن بیان کرد که وزارت دادگستری ایالات متحده دو مدیر رسانه های روسی را به طرح ادعایی غیرقانونی برای تأثیرگذاری بر انتخابات نوامبر با تبلیغات طرفدار روسیه متهم کرد.

قبل از اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند، پوتین در اوایل سال جاری – در اظهارنظر دیگری که به‌طور گسترده‌ای دیده می‌شود که به نظر نمی‌رسد – گفته بود که بایدن را بر ترامپ ترجیح می‌دهد زیرا او یک سیاستمدار «قدیمی» قابل پیش‌بینی‌تر بود.

سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده معتقدند مسکو در واقع می خواهد ترامپ پیروز شود، زیرا او کمتر متعهد به حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه است.

پوتین در یک مجمع اقتصادی در شرق دور روسیه در پاسخ به این سوال که اکنون انتخابات را چگونه می بیند، گفت که این انتخاب مردم آمریکاست. اما او سپس افزود که همانطور که بایدن به حامیانش توصیه کرده بود از هریس حمایت کنند، «ما همین کار را خواهیم کرد، از او حمایت خواهیم کرد».

پوتین و مجری جلسه هر دو در حین بیان این سخنان لبخند می زدند که تشویق حضار را برانگیخت.

پوتین در توضیح دیدگاه خود نسبت به هریس گفت: او چنان رسا و مسری می خندد که به این معنی است که همه چیز با او خوب است.

وی افزود که شاید این بدان معنا باشد که او از تحریم های بیشتر علیه روسیه خودداری می کند. در مقابل، پوتین گفت که ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور، بیش از هر کسی در کاخ سفید قبل از او تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرده است.

رهبر کرملین در پایان گفت: در نهایت، انتخاب با مردم آمریکاست و ما به این انتخاب احترام خواهیم گذاشت.

اطلاعات آمریکا مشخص کرده است که روسیه برای تقویت کمپین ترامپ علیه هیلاری کلینتون در انتخابات 2016 یک کمپین اطلاعات نادرست راه اندازی کرده و به دنبال تضعیف عملکرد کلینتون بوده است.

کرملین بارها مداخله در انتخابات ایالات متحده را رد کرده است، اگرچه یوگنی پریگوژین، تاجر فقید روس، که گروه مزدور واگنر را تأسیس کرد و توسط ایالات متحده به اداره “مزارع ترول” روسیه متهم شد، در سال 2022 به خود می بالید که: «ما دخالت کرده ایم، دخالت می کنیم و ما به مداخله ادامه خواهیم داد».

روز چهارشنبه، وزارت دادگستری ایالات متحده اتهامات پولشویی را علیه دو کارمند رادیو تلویزیون دولتی روسیه به دلیل استخدام یک شرکت آمریکایی برای تولید محتوای آنلاین به منظور تأثیرگذاری بر انتخابات امسال مطرح کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که مسکو در واکنش به این اقدام رسانه های آمریکایی را هدف قرار خواهد داد.