الزام صدور بلیت برای مسافران بین راهی

مدیرکل دفتر حملونقل مسافر سازمان راهداری اعلام کرد که صدور بلیت برای مسافران بینراهی موضوعی تازه نیست و از سال ۱۳۷۵ در ضوابط حملونقل مسافر پیشبینی شده است.
داریوش باقرجوان، درباره صدور بلیت برای مسافران بین راه گفت: شرکتهای حملونقل، بلیتهای مهرشدهای را در اختیار راننده و مالک اتوبوسها قرار میدهند. راننده موظف است هنگام سوار کردن مسافر در بین مسیر، بلیت را به وی تحویل دهد. در صورتی که مسافری بدون بلیت سوار شود، این به معنای تخلف از ضوابط است و اتوبوس مجاز به سوار کردن او نبوده است.
او در گفتوگو با ایسنا افزود: برای ساماندهی بیشتر، سامانهای با عنوان «سپاس» (سامانه پایش آنلاین سفر) طراحی شده که در حال حاضر بهصورت آزمایشی در چند استان فعال است و طی یکی دو ماه آینده بهصورت سراسری راهاندازی خواهد شد.
باقرجوان توضیح داد که این سامانه بخشی ویژه ثبت اطلاعات مسافران بینراهی دارد؛ بهگونهای که رانندگان میتوانند مشخصات فردی از جمله نام، نامخانوادگی و کد ملی مسافر را ثبت کرده و با این کار، بلیت الکترونیکی برای مسافر صادر شده و قابل پیگیری خواهد بود.