افزایش درآمد بانک‌ها از محل کارمزد خدمات

    کد خبر :225922

معاون نظارتی بانک مرکزی خواستار افزایش درآمد بانک‌ها از محل کارمزد خدمات و جایگزینی آن به جای درآمد حاصل از محل تسهیلات شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، فرشاد حیدری گفت: بانک‌ها باید به موضوعات روز بانکداری از جمله ارائه خدمات نوین و حرکت به سوی افزایش درآمدهای خود از محل کارمزد خدمات توجه ویژه داشته باشند و با طراحی خدمات نوین بانکی و ارائه آن به مشتریان و تسهیل امور آنان با اخذ کارمزد مناسب، در آمدهای کارمزدی را جایگزین درآمد از محل اعطای تسهیلات کنند و ازشیوه‌های سنتی به روش‌های جدید و بدیع اصلاح مسیر کنند.

معاون نظارتی بانک مرکزی که در هشتمین گردهمایی روسای موفق شعب بانک‌های کشور در محل ساختمان بانک مرکزی سخن می‌گفت، با بیان اینکه بانک‌ها باید در ارائه خدمات نوین بانکی پیشگام باشند، خواستار اصلاح شیوه اعطای تسهیلات شد و گفت: لازم است شبکه بانکی روش سنتی اعطای تسهیلات را اصلاح و به تدریج با استفاده از خدمات نوین و ایجاد توان خرید برای خانوارها امکان افزایش تقاضای کل در اقتصاد را فراهم کنند تا واحدهای تولیدی و ارائه‌کنندگان خدمت بتوانند تولیدات و خدمات خود را بفروشند و با این اقدام موجب بهبود رونق اقتصادی و ایجاد شغل برای جوانان کشور شوند.

حیدری یکی از ابزارهای ایجادشده در مسیر اصلاح شیوه سنتی اعطای تسهیلات خرد توسط بانک مرکزی را طراحی «کارت‌های اعتباری» عنوان کرد و گفت: بانک مرکزی با طراحی کارت اعتباری که برای خرید «کالا» و «خدمات» مورد استفاده قرار می‌گیرد، موجب اصلاح شیوه‌های اعطای تسهیلات خرد شده و این اقدام موجب کاهش مراجعات مکرر شهروندان به شعب، ممانعت از انجام معاملات صوری شده و امکان خرید کالا و خدمات برای شهروندان را فراهم کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید