افزایش۳۳ هزار میلیارد تومانی بدهی؛ آیا تجارت در بانک تجارت سودآور است؟

    کد خبر :1127153
تبلیغات بانک تجارت

بازتابگزارش‌های مالی جدید از بانک تجارت، تصویری نگران‌کننده از رشد چشمگیر هزینه‌های این بانک را به نمایش می‌گذارد. از افزایش شدید مطالبات مشکوک‌الوصول گرفته تا هزینه‌های تبلیغاتی نجومی و پاداش‌های مدیریتی، به نظر می‌رسد این بانک مسیر پرهزینه‌ای را در پیش گرفته که پیامدهای سنگینی برای سهامداران و مشتریان به همراه خواهد داشت.

مطالبات مشکوک‌الوصول؛ بحران در راه است؟

یکی از نکات تأمل‌برانگیز در صورت‌های مالی شش‌ماهه بانک تجارت، رشد غیرمنتظره هزینه‌های مرتبط با مطالبات مشکوک‌الوصول است. بر اساس این گزارش، این هزینه‌ها در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ به رقم حیرت‌آور ۸ هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان رسیده که ۳۵۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

افزایش تصاعدی هزینه‌های مالی و استهلاک

علاوه بر مطالبات مشکوک‌الوصول، هزینه‌های مالی بانک نیز با رشدی ۱۶۸ درصدی به بیش از ۷۴۵ میلیارد تومان رسیده است. همچنین، هزینه استهلاک این بانک نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۲۰۱ درصدی مواجه شده و به ۵۶۱ میلیارد تومان رسیده است.

تبلیغات نجومی؛ ۱۶۲ میلیارد تومان برای دیده‌شدن!

در میان هزینه‌های سنگین بانک، یکی از بحث‌برانگیزترین موارد، هزینه‌های تبلیغاتی است. بر اساس اطلاعات منتشرشده در سامانه کدال، بانک تجارت در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۱۶۲ میلیارد تومان برای تبلیغات هزینه کرده است. این رقم به طور متوسط ۲۷ میلیارد تومان در ماه برآورد می‌شود.

پاداش‌های مدیریتی؛ ۸۰ درصد افزایش

نکته دیگر در بررسی هزینه‌های بانک تجارت، رشد قابل‌توجه پاداش‌های مدیریتی است. پاداش هیئت‌مدیره با رشد ۸۰ درصدی به ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است.

بدهی‌های سنگین؛ بانک تجارت در تنگنای مالی؟

علاوه بر تمام این موارد، بررسی صورت‌های مالی نشان می‌دهد که بدهی بانک تجارت به سایر بانک‌ها تا پایان شهریورماه به بیش از ۳۳ هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

با توجه به رشد بی‌سابقه هزینه‌ها و افزایش بدهی‌های بانک تجارت، ضرورت ورود نهادهای نظارتی و بررسی دقیق‌تر عملکرد مالی این بانک بیش از پیش احساس می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید