افرایش نارضایتی ها از ادامه اختلال در خدمات بانک سپه

    کد خبر :732199

بانک سپه چند روز قبل از سررسید نوزدهم تیرماه، از بروز اختلال یک هفته ای در سامانه های خدماتی خود خبر داد.

این بانک در اطلاعیه های مختلف عنوان کرد: «مشتری گرامی بانک سپه، به منظور ارتقاء سامانه‌های بانک، خدمات الکترونیکی و کارتی این بانک از ساعت ۱۲ روز پنج‌شنبه مورخ ۱۹ تیرماه به مدت ۲۴ ساعت، قطع و تا یک هفته با اختلال احتمالی مواجه خواهد شد، از صبوری و همراهی شما سپاسگزاریم».

با گذشت ده روز از بروز اختلال در سامانه های این بانک؛ از گوشه کنار خبر می رسد این اختلال هنوز هم آنطور که باید و شاید برطرف نشده به طوریکه بسیاری از کاربران و مشتریان این بانک در شبکه های اجتماعی از محدودیت های بوجود آمده در خدمات غیر حضوری این بانک گلایه کردند.

به اعتقاد آنها فقدان زیرساخت های لازم برای استفاده از خدمات بانکی باعث شده تا در شرایط سخت و حساس همه گیری ویروس کرونا در کشورمان؛ مجبور به مراجعه های مکرر به شعب بانک سپه باشیم.

ظهر امروز احمد سلمانی آرانی، مدیرعامل شرکت خدمات رایانه امید و مسئول تأمین نیازهای فناوری اطلاعات ‌و ‌ارتباطات بانک سپه، در پاسخ به این سوال که چرا اختلال طولانی شده است؟ به تجارت نیوز گفت: ما در حال انتقال اطلاعات یک بانک ۱۰۰ ساله به سیستمی واحد، متمرکز و به‌روز هستیم که مسلما زمان‌بر است. در ۴۰ سال گذشته حدود ۸۰ سامانه از نظر الکترونیکی برای بانک ساخته شده بود، متمرکز و آنلاین کردن آن بیش از یک هفته و ۱۰ روز زمان می‌برد. ضمن این که کرونا تعدادی ازهمکارانمان را هم مبتلا کرده و برخی جلسات با سایر بخش‌های بانک مختل شده است.

او با بیان این که ممکن است یک ماه یا بیشتر هم اختلال سرویس‌دهی به برخی را داشتیم باشیم، می‌افزاید: اختلالی که برای سرویس‌های عمومی مردم داشتیم سر ۲۴ ساعت برطرف شده ‌است ولی موضوعات اعتباری از جمله محدودیت حساب‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی یا اختلاف حساب‌ها و… با کندی مواجه است. چرا که ما باید مراقب سوءاستفاده‌ها هم باشیم.

به گفته او، پروژه فنی مربوطه، برنامه زمانی داشته و دارد اما برخی متغیرهای بیرونی از جمله محدودیت‌های کرونا برنامه را با مشکل مواجه کرده است. اکنون هم، زمان دقیق و معینی برای حل کامل مشکل در دست نیست و به علت برخی ملاحظات نظارتی قادر به ارائه اطلاعات بیشتراز برنامه زمانی پروژه نیستند.

به هر ترتیب باید منتظر بود و دید در آینده نزدیک چه تحولاتی در زیرساخت ها و سامانه های خدماتی بانک سپه رقم خواهد خورد و مدیران این بانک برای جبران خسارت های احتمالی این اختلال ها و همچنین جلب نظر مشتریان ناراضی خودشان تا چه میزان می توانند موفق و موثر ظاهر شوند؟

 

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. مجید خالقی گفت:

    آقای چقازردی خبر داری در بانک‌ها چه میگذره؟ببن ۹۰ هزار. داوطلب آزمون استخدامی ۹۳ جز ۶۰۰ نفر قبولی بودم، با وجود این که ۲۰ سال در شمال تهران و ۱۰ سال در امیرابادشمالی ساکن هستم چرا باید در منطقه جنوب تهران قرار بگیرم؟این عدالت است؟به خدا قسم هرگز شما و تمامی مسئولان ذیربط بانک سپه را نخواهم بخشید، اگر به روز واپسین اعتقاد دارید از خدا بترسید

دیدگاهتان را بنویسید