افتتاح خط تولید واکسن های نوترکیب در ایران/ فیلم

    کد خبر :1039608

همزمان با دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به استان البرز، ساختمان تحقیق، توسعه و تولید واکسن های نوترکیب و ادجوانت های نسل جدید با حضور وزیر جهاد کشاورزی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه رازی، ساختمان تحقیق، توسعه و تولید واکسن های نوترکیب و ادجوانت های نسل جدید در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با حضور مهندس محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی، دکتر مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و دکتر علی اسحاقی، رئیس موسسه رازی صبح جمعه همزمان با سفر رئیس جمهور به استان البرز در این موسسه گشایش یافت.

افتتاح خط تولید واکسن های (1)

این دستاورد ملی ظرفیتی را پدید آورده تا در صورت حملات ویروسی و میکروبی همچون کرونا در کمترین زمان، امکان تولید واکسن های مورد نیاز برای مقابله با آن و دفاع و صیانت از مردم شریف کشورمان فراهم شود.

با بهره برداری از این ساختمان، ظرفیت تولید سالانه 200 میلیون دز واکسن از نسل جدید واکسن های نوترکیب که به عنوان بهترین و ایمن ترین واکسن های نسل جدید جهان شناخته می شوند، فراهم شده که گواه جبران خسران های گذشته و حرکت پرشتاب در مسیر پیشرفت علمی در کشور است.

افتتاح خط تولید واکسن های (2)

در یک نگاه تطبیقی در حوزه بین الملل نیز ضمن خودکفایی در تولید این نسل از واکسن ها، کشور را در زمره گروه تولیدکنندگان بزرگ کشورهای اروپایی و امریکایی قرار داده و ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور، زمینه ارز آوری را نیز ایجاد کرده است.

با بهره برداری از این ساختمان، نخبگان صنعت واکسن سازی کشور می توانند با استفاده از امکانات موجود در این مجموعه، محصول خود رابه مرحله تولید و تجاری سازی برسانند.

همچنین، ادجوانت سیستمی محصولی وارداتی است، در ایران تولید نمی شود و در جهان تنها چند کشور معدود توانایی ساخت آن را دارند؛ با بهره برداری از این ساختمان اما، ادجوانت سیستمی اختصاصی موسسه رازی که نتیجه ۱۳ سال کار مطالعاتی و پژوهشی محقق موسسه رازی است و در ساخت واکسن رازی کووپارس مورد استفاده قرار گرفت، در این ساختمان به تولید خواهد رسید. (ادجوانت سیستمی به عنوان آخرین نسل ادجوانت ها در جهان شناخته می شود.)

در ساخت این پروژه، از صفر تا صد، تمام اصول و قوانین GMP جهانی و استانداردهای اروپایی رعایت و اجرا شده و مقدمه ای برای همکاری های مشترک جهانی است.

تجهیزات و دستگاه های نصب شده در این ساختمان، از معتبرترین شرکت های سازنده خریداری و از جدیدترین تکنولوژی های صنعت واکسن سازی استفاده شده است.

هزینه ساخت این ساختمان و خط تولید آن ۴۵۰ میلیارد ریال و سه میلیون یورو بوده است.

گفتنی است؛ ۱۶ دی ماه سال ۱۴۰۳، صدمین سالگرد تاسیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با حضور چهره های ملی و بین المللی برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید