اعزام کارشناس برای حل مشکلات شبکه و پشتیبانی شبکه کامپیوتری
شرکت ها و مجموعه های بزرگ برای سهولت در رسیدگی به اجزای مختلف سیستم شبکه به حضور تیم پشتیبانی قوی نیاز دارند. تیم پشتیبانی شبکه از بروز بسیاری اختلالات در ساختار نرم افزاری و سخت افزاری سیستم پیشگیری کرده و سبب کاهش خسارات وارده خواهد شد.
شرکت ها و مجموعه های بزرگ برای سهولت در رسیدگی به اجزای مختلف سیستم شبکه به حضور تیم پشتیبانی قوی نیاز دارند. تیم پشتیبانی شبکه از بروز بسیاری اختلالات در ساختار نرم افزاری و سخت افزاری سیستم پیشگیری کرده و سبب کاهش خسارات وارده خواهد شد. ریسک ایجاد خطا و اختلال در سیستم شبکه امری بدیهی است؛ در این شرایط همه ما به حضور کارشناسان تیم پشتیبانی نیاز خواهیم داشت. شما می توانید از شرکت های ارائه خدمات پشتیبانی به منظور افزایش کیفیت رسیدگی به مشکلات شبکه موجود کمک بخواهید.
اعزام کارشناس پشتیبانی شبکه
در برخی پروژه ها به منظور رفع و از بین بردن مشکلات موجود در شبکه از تیم پشتیبانی حضوری کمک گرفته می شود. برای این منظور باید کارشناسان به محل مورد نظر اعزام شده و به صورت فیزیکی به حل مشکلات بپردازند. اما برخی از آسیب ها از راه دور و با استفاده از خدمات اینترنتی و تلفنی نیز قابل حل خواهند بود. تشخیص نحوه خدمات رسانی برای از بین بردن اختلالات موجود با کارشناسان پشتیبانی شبکه خواهد بود. شما می توانید با مراجعه به بهترین مراکز ارائه خدمات پشتیبانی شبکه و کامپیوتر، مشکلات موجود در سیستم را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف کنید.
به صورت کلی خدمات پشتیبانی از راه دور با استفاده از اینترنت انجام می شوند و برای کارفرمایان هزینه کمتری دارند. اما اعزام کارشناس به محل برای حل مشکلات شبکه هزینه های بیشتری به همراه می آورد. تکنیسن ها و متخصصین فناوری بهتر از کارکنان عادی سازمان شما، عیب یابی سیستم نرم افزاری و سخت افزاری شبکه را انجام می دهند. استفاده از مهارت های آن ها برای بهبود وضعیت شبکه اهمیت زیادی خواهد داشت.
وظایف کارشناس شبکه
تیم پشتیبانی شبکه پس از اعزام به محل برای حل مشکلات، وظایف مهمی را بر عهده می گیرد. برخی از وظایف این کارشناسان در مراجعه حضوری به محل شامل موارد زیر هستند:
1. بازدید از بخش های مختلف شبکه و ارزیابی وضعیت اتصالات و کابل های شبکه؛ در این بخش به وضعیت سرورها و نحوه اتصالات آن ها نیز رسیدگی خواهد شد.
2. در بخش بعدی سیستم همه کاربران شبکه به صورت مجزا بررسی شده و به رفع ایرادات فنی موجود در آن ها می پردازند. در این مرحله ثبت گزارش های کاری برای رسیدگی همه جانبه به شبکه موجود اهمیت دارد.
3. در مرحله بعدی نر م افزارها و سخت افزارهای مورد استفاده در شبکه به روزرسانی خواهند شد.
4. تیم پشتیبانی شبکه وظیفه دارد به صورت دوره ای خدمات پشتیبانی را ارائه دهد و با بررسی رعایت نظم کاری شبکه و انجام تست های مربوطه عملکرد بخش های مختلف را ارزیابی کند.
5. انجام فرایند عیب یابی در سیستم کلاینت و سرور
6. نظارت بر سطح مطلوب پشتیبانی در همه بخش های پروژه
ویژگی های بهترین کارشناس شبکه
برای استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه و قابلیت های اعزام کارشناس برای حل مشکلات و پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری باید به برخی از ویژگی های این کارشناسان توجه داشته باشید. ارزیابی نحوه خدمات رسانی تیم پشتیبانی یکی از مهمترین ابهامات سازمان ها و کسب و کارهای امروزی است. برخی از مهمترین ویژگی های کارشناسان شبکه به شرح زیر هستند:
مهارت بالای حل مسئله
پس از اعزام کارشناس پشتیبانی شبکه، مرحله عیب یابی و رفع مشکلات احتمالی موجود در سیستم انجام می شود. در این مرحله کارشناسان با ارزیابی ابعاد و ساختار شبکه موجود از راهکارهای مختلف برای رفع مشکلات ایجاد شده استفاده می کنند. کارشناسان تیم پشتیبانی باید علت وقوع برخی مشکلات را در سیستم شبکه تشخیص داده و از راهکارهای بهینه برای رفع اختلالات استفاده کنند.
توانایی انجام کار تیمی
برای رفع و از بین بردن برخی اختلالات و مشکلات سیستم شبکه، حضور یک کارشناس به تنهایی کافی نخواهد بود. برخی از کارشناسان در روند ارائه خدمات پشتیبانی شبکه به همکاری سایر پرسنل یا کارشناسان پشتیبانی نیاز خواهند داشت. انجام فرایندهای تعمیراتی پشتیبانی شبکه اغلب به صورت تیمی است. به همین خاطر کارشناسان این حوزه باید روحیه انجام کارهای تیمی را داشته باشند.
مهارت کنترل زمان
امور مربوط به شبکه های سازمانی و شرکتی اغلب حساسیت بالایی دارند و توجه به فاکتور زمان برای کنترل بهتر شبکه مورد توجه کارشناسان تیم پشتیبانی شبکه قرار می گیرد. کارشناس شبکه باید در سریع ترین زمان ممکن به محل مورد نظر مشتری اعزام شده و برای حل به موقع مشکلات و اختلالات برنامه ریزی دقیقی داشته باشد. این کارشناسان با برآورد دقیق مدت زمان از کار افتادن شبکه یا عدم دسترسی به منابع موجود در آن، برای تحویل پروژه برنامه ریزی می کنند.
تحصیلات کارشناس شبکه
سطح تحصیلات و میزان مهارت های این کارشناسان تاثیر به سزایی بر عملکرد آن ها در پشتیبانی از شبکه بر جای می گذارد. یک کارشناس هوشمند باید همواره به یادگیری مباحث جدید مطابق با علوم نوین شبکه علاقه داشته باشد. در خصوص استفاده از خدمات اعزام کارشناس برای حل مشکلات شبکه و پشتیبانی شبکه کامپیوتری باید به سطح تحصیلات و تجربیات کارشناسان این حوزه توجه داشته باشید.
چه مکان هایی نیاز به اعزام کارشناس شبکه دارند؟
به طور کلی در هر مکان و کسب و کاری که از سیستم های کامپیوتری به صورت شبکه ای استفاده می شود، نیاز به حضور مداوم کارشناسان تیم پشتیبانی شبکه احساس می شود. درخواست حضور پشتیبان در این مکان ها برای پیشگیری از خسارات بالا در سیستم های کامپیوتری ثبت می شود. این کارشناسان خدمات پشتیبانی از زیرساخت های موجود در شبکه را با بهترین کیفیت ارائه می دهند و نگهداری از شبکه موجود را برای کاربران ساده تر می کنند.
جمع بندی
در این مطلب به روش اعزام کارشناسان تیم پشتیبانی برای حل مشکلات شبکه کامپیوتری پرداختیم و خدمات مختلف تیم پشتیبانی را ارزیابی کردیم. شما می توانید با پیدا کردن یک شرکت خدماتی قابل اعتماد، پشتیبانی از سیستم شبکه کسب و کار خود را با کیفیت بیشتری همراه کنید. در این زمینه مجموعه ایمن نت با سال ها تجربه حرفه ای در حوزه شبکه به عنوان یکی از بهترین شرکت های ارائه خدمات شبکه معرفی می شود. شما می توانید از کارشناسان تیم پشتیبان این مجموعه به صورت حضوری و غیر حضوری کمک بگیرید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به ایمن شبکه هوشمند مراجعه نمایید.