اعتراف رسانه های آمریکایی به قدرت موشک های ایران

    کد خبر :1097548
یک رسانه آمریکایی با اشاره به‌ نقطه‌زنی موشک‌های بالستیک ایران در عملیات «وعده صادق۲»، این موشک‌ها را عامل تقویت بازدارندگی جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان ارزیابی‌کرد.
به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «بیزینس‌ اینسایدر» در گزارشی نوشت: آمریکا، انگلیس، اسرائیل و اردن بیشتر موشک ها و پهپادهای شلیک شده از سوی ایران در ماه آوریل (عملیات وعده صادق۱) را رهگیری کردند اما درصد بیشتری از موشک های بالستیک ایران در عملیات اکتبر (عملیات وعده صادق۲) توانستند از لایه های سپر دفاعی اسرائیل عبور کنند.

این رسانه آمریکایی، دورانی را یادآوری کرد که فقط دو ابرقدرت وقت جهان یعنی اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا به موشک‌های بالستیک دسترسی داشتند و نوشت: اکنون ۳۱ کشور جهان و حتی گروه کوچکی مثل حزب الله لبنان به این موشک ها دسترسی دارند.

بیزینس‌اینسایدر، نقش موشک های ایران در شکست صدام در جنگ تحمیلی و همچنین نقش موشک های انصارالله یمن در جنگ با عربستان سعودی را یادآور شد و افزود: موشک های بالستیک به ویژه، انواع مدرن آن کشنده هستند و حتی اگر دقیق هم نباشند می‌توانند در مقابل دشمن بازدارنده باشند.

این رسانه انگلیسی زبان، خطای موشک های ایرانی را براساس اظهارات مقامات ایرانی، کمتر از ۲۰ متر اعلام کرد و نوشت: حتی با موشکی با خطای کمتر از ۳۰ متر، می توان پایگاه های هوایی، پالایشگاه های نفت و دیگر تاسیسات دشمن را هدف قرار داد و به آنها آسیب وارد کرد.

بیزینس‌اینسایدر به دشمنان ایران درباره توان موشکی جمهوری اسلامی هشدار داد و افزود: انواع موشک های هدایت شونده ایران می توانند اهداف حیاتی را از بین ببرند و حتی در صورت استفاده در مناطق شهری، رعب‌آور باشند.

 موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در عملیات «وعده صادق ۲» پس از یک دوره خویشتن داری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید، دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد با رمز مبارک یا رسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرد و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید