اسپیس ایکس 46 ماهواره استارلینک به مدار فرستاد/ گسترش پوشش اینترنت ماهواره‌ای

    کد خبر :926816
اسپیس ایکس

اسپیس ایکس دو ساعت پیش اعلام کرد که با موفقیت 46 ماهواره استارلینک را که توسط موشک فالکون 9 حمل شده، در مدار زمین قرار گرفت. این سی و دومین ماموریت آن در سال جاری است و با وجود 31 پرتاب در طی سال 2021، رشد ماموریت را نشان می دهد.

بازتاب-در اوایل سال جاری، اسپیس ایکس یک هدف فوق‌العاده جاه‌طلبانه برای انجام 52 ماموریت در سال تعیین کرد. این تعداد پرتاب توسط پنل مشاوره ایمنی ناسا در ژانویه منتشر شد و هشدار داد که اسپیس ایکس همچنان باید برای حفظ ایمنی در میان سرعت افزایش یافته تلاش کند. سندی مگنوس، فضانورد سابق ناسا و عضو هیئت مشاوره ایمنی هوافضای ناسا، گفته که، ناسا و اسپیس ایکس باید به دقت تماشا کنند تا مطمئن شوند طعمه موفقیت خود در سال 2022 نمی‌شوند. اما تاکنون، اسپیس ایکس به برنامه خود پایبند بوده و این شرکت امسال فقط ماموریت‌های بدون مشکل داشته است.

در مورد ماموریت تازه اسپیس ایکس، این پرتاب از سایت پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ در کالیفرنیا صورت گرفت. مرحله اول روی سکوی شناور Of Course I Still Love You فرود آمد. این شرکت تاکنون 2603 ماهواره استارلینک را پرتاب کرده که از این تعداد 2569 ماهواره عملیاتی شدند.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در 36 کشور پوشش دهی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید