بازتاب ایران

اسپوتنیک: گانتز درباره ایران و غزه با آمریکایی ها گفتگو می کند/ المانیتور: پالایشگاه نفت در نزدیکی تهران آتش گرفت/ نیوزویک: دور بعد مذاکرات وین نتیجه خواهد داد/ اوراسیاریویو: کشتی خارک در دریای عمان غرق شد

    کد خبر :815958

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، پایگاه خبری المانیتور، هفته نامه نیوزویک و اندیشکده اوراسیاریویو با تأکید بر موضوعاتی چون گانتز درباره ایران و غزه با آمریکایی ها گفتگو می کند، پالایشگاه نفت در نزدیکی تهران آتش گرفت، دور بعد مذاکرات وین نتیجه خواهد داد، کشتی خارک در دریای عمان غرق شد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: گانتز درباره ایران و غزه با آمریکایی ها گفتگو می کند

اخباری درباره گفتگو بین گانتز وزیر دفاع اسرائیل با مقامات آمریکایی درباره ایران منتشر شده است، آن طور که اخبار نقل می کند مسئله ایران و غزه محور اصلی گفتگوی گانتز و مقامات آمریکا است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: وزیر دفاع اسرائیل برای گفتگو در مورد ایران و غزه با رهبران آمریکا به آمریکا سفر کرد.

در ادامه أمده است: بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل در جریان یک سفر کوتاه به ایالات متحده که در جریان یک تغییر عمده سیاسی در کشورش انجام می شود. روز پنج شنبه برای صحبت در موضوع مذاکرات بین المللی با ایران و راه های تحکیم آتش بس در غزه بحث خواهد کرد.

همچنین افزوده است: نتانیاهو اوایل هفته اعلام کرده بود برای جلوگیری از مسلح شدن ایران به سلاح هسته ای حتی حاضر است از آمریکا نافرمانی کند و اقدام یک جانبه ای را انجام دهد.

گانتز

در پایان این خبرگزاری به جنگ اخیر در غزه پرداخته است و مدعی شده است که اسرائیل برای ترمیم نقاط ضعف سپر دفاع هوایی خود خواهان دریافت یک میلیارد دلار کمک از ایالات متحده است.

المانیتور: پالایشگاه نفت در نزدیکی تهران آتش گرفت

آتش سوزی در پالایشگاه نفت در تهران مورد توجه رسانه های زیادی قرار گفته است، نظرات و گمانه زنی های فراوانی در باره این حادثه صورت گرفته است.

از جمله پایگاه خبری المانیتور که در این باره نوشت: آتش سوزی در پالایشگاه نفت در نزدیکی تهران گزارش شده است.

همچنین آورده است: گفته می شود آتش سوزی در پالایشگاه تندگویان به دلیل نشت در یک خط لوله انتقال گاز مایع ایجاد شده است

ادامه می دهد: این آتش سوزی با آتش سوزی در بزرگ ترین شناور نیروی دریایی ایران همزمان بوده است.

همچنین افزوده است که مسئولین تلفات جانی را صفر اعلام کرده اند و احتمال خرابکاری در این پالایشگاه از سوی شرکت پالایش نفت تهران که مالک پالایشگاه است رد شده است.

پالایشگاه

در پایان این پایگاه خبری حوادث متوالی در تاسیسات نفتی ایران را در کنار غرق شدن شناور نیروی دریایی قرار داده است و سعی دارد آن ها را مرتبط بداند.

نیوزویک: دور بعد مذاکرات وین نتیجه خواهد داد

در روزهای اخیر صحبت های آقای عراقچی به عنوان مذاکره کننده ارشد ایران در وین درباره باقی بودن بخشی از اخلافات بین طرف های مذاکره در وین، گمانه زنی ها درباره زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات قوت گرفته است.

هفته نامه نیوزویک در این باره نوشت: مقام اتحادیه اروپا مدعی است دور بعدی مذاکرات هسته ای ایران در نتیجه توافق بین ملت ها نتیجه خواهد گرفت.

در ادامه آمده است: مسئول اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه ریاست گفتگوها در وین را بر عهده داشت، اظهار اطمینان کرد دور بعدی مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران منجر به انطباق بازگشت به برجام می شود.

همچنین اشاره کرده است که هیئت های مذاکره کننده برای مشورت با دولت های خود به کشورهایشان بازگشته اند.

مذاکرات وین

در پایان این هفته نامه مدعی شده است این مقام اروپایی معتقد است تعدادی اختلاف سیاسی و فنی همچنان وجود دارد اما با توجه به این که این اختلافات از هفته قبل کمتر است، مسیر امیدوار کننده است، وی توافق را در گرو دریافت چراغ سبز هیئت ها از سوی دولت هایشان دانسته و امیدوار است این هفته چراغ سبز دریافت شود.

اوراسیاریویو: کشتی خارک در دریای عمان غرق شد

روز چهارشنبه کشتی جنگی ایران در دریای عمان غرق شد این کشتی که دچار حریق شده بود به علت شدت آتش سوزی غرق شد.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: کشتی جنگی ایرانی در دریای عمان غرق شد و 400 نیروی حاضر در آن به سلامت خارج شدند.

در ادامه آمده است: چهارصد نیروی حاضر در کشتی آتش گرفته مجبور به پرش در دریا شدند.

افزوده است: این کشتی 207 متری که برای تامین مجدد کشتی های دیگر در دریا و انجام تمرین های آموزشی استفاده می شد، در ساعات اولیه روز چهارشنبه دچار آتش سوزی شد، خدمه و نیروهای تحت آموزش برای نجات جان خود با جلیقه نجات به دریا پریدند.

همچنین محل غرق شدن کشتی را این طور گزارش کرده است: این کشتی در نزدیکی بندر جاسک در حدود 1270 کیلومتری جنوب شرقی تهران در دریای عمان در حوالی تنگ هرمز غرق شد.

خارک

در پایان این اندیشکده به نقل از یک کارشناس در مرکز تجزیه و تحلیل نیروی دریایی ایالات متحده آورده است که این کشتی برای ایران بسیار مهم بود و توانایی عملیات دور را به آن می داد، البته ایران شناورهای دیگری برای همین منظور در اختیار دارد اما این کشتی بزرگترین آن ها بود.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید