بازتاب ایران

اسپوتنیک: کشتی اسرائیلی هدف موشک قرار گرفت/ هاآرتص: نتانیاهو در ایران با آتش بازی می کند/ المانیتور: حمله به نطنز یک “قمار بد” بود/ دِهیل: ایران غنی سازی 60درصد را آغاز می کند

    کد خبر :801610

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپونتیک، روزنامه هاآرتص، پایگاه خبری المانیتور و روزنامه دِهیل تأکید بر موضوعاتی چون کشتی اسرائیلی هدف موشک قرار گرفت، نتانیاهو در ایران با آتش بازی می کند، حمله به نطنز یک “قمار بد” بود، ایران غنی سازی 60درصد را آغاز می کند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: کشتی اسرائیلی هدف موشک قرار گرفت

روز سه شنبه در نزدیکی ساحل امارت متحده عربی یک کشتی با پرچم اسرائیل دچار سانحه شد. برخی رسانه ها از برخورد موشک با این کشتی سخن گفته اند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: یک روز پس از حادثه نطنز که ایران آن را “تروریسم هسته ای” نامیده است و اعلام کرده است به آن پاسخ می دهد، یک کشتی تجاری با پرچم اسرائیل در سواحل امارات متحده عربی هدف موشک قرار گرفت.

در ادامه این خبر آمده است: کشتی مذکور در نزدیکی بندر فجیره امارات متحده عربی مورد حمله قرار گرفته است.

کشتی اسرائیلی

در پایان این خبرگزاری آورده است: اسرائیل ایران را عامل حمله به کشتی خود می داند و همچنین بیان کرده است، کشتی اسرائیلی خسارت چندانی ندیده است.

هاآرتص: نتانیاهو در ایران با آتش بازی می کند

پس از حادثه در سایت هسته ای نطنز و حادثه برای کشتی اسرائیلی در سواحل امارت متحده عربی باعث شده است، انگشت اتهام برخی رسانه ها به سوی نتانیاهو دراز شود.

در همین باره روزنامه هاآرتص نوشت: اگر اسرئیل واقعاً با حمله به اهداف ایرانی به دنبال انتقام بود، این امر قوانین نانوشته بازی را تغییر داده است که می تواند عواقب سنگینی به همراه داشته باشد.

این رسانه در ادامه به درگیری های یک سال اخیر اشاره می کند که برخی از آن ها به صورت علنی و برخی به صورت غیرآشکار علیه ایران صورت گرفته است.

نتانیاهو

در پایان این روزنامه با استناد به حوادث یک سال گذشته و اشاره مستقیم به حادثه برای کشتی ایرانی در دریای سرخ و حادثه نطنز می افراید هر دو این حوادث به موساد نسبت داده شده است و این نشان می دهد اسرائیل به رهبری نتانیاهو درحال بازی با آتش است.

المانیتور: حمله به نطنز یک “قمار بد” بود

حادثه در سایت هسته ای نطنز در روز یک شنبه برای رسانه های زیادی جذاب بود و به آن پرداخته اند، در این میان مواضع مسئولین ایرانی و اسرائیلی پس از حادثه نیز توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

در همین باره پایگاه خبری المانیتور نوشت: وزیر خارجه ایران حمله به سایت هسته ای را “قماربد” خواند.

در ادامه این مطلب آمده است: محمدجواد ظریف گفت انفجار روز یکشنبه در تاسیسات هسته ای نطنز، ایران را در میز مذاکره غیرمستقیم فعلی با ایالات متحده درمورد توافق هسته ای تقویت خواهد کرد.

حمله به نطنز

در پایان این پایگاه خبری می افزاید: این حمله پس از استقرار سانتریفیوژهای پیشرفته در سایت زیرزمینی در نطنز رخ داده است، گفته می شود حمله سایبری اسرائیل عامل حمله بوده است اما اسرائیل دخالت خود را تایید نکرده است.

دِهیل: ایران غنی سازی 60درصد را آغاز می کند

در روز گذشته خبرهایی مبنی بر اعلام ایران به غنی سازی 60 درصد و همچنین تایید این خبر توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی منتشر شد.

در همین باره روزنامه دِهیل نوشت: یکی از مذاکره کنندگان برجسته هسته ای ایران روز سه شنبه گفت که این کشور در پی حمله به تاسیسات هسته ای نطنز در روز یکشنبه خلوص اورانیوم غنی شده خود را به 60 درصد افزایش می دهد.

همچنین افزوده است: عراقچی اعلام نکرد چه مدت طول می کشد تا ایران به غنی سازی 60 درصد دست پیدا کند، نکته آشکار این است که ایران تاکنون غنی سازی با خلوص بیش از 20 درصد را انجام نداده است.

غنی سازی

در پایان این روزنامه نتیجه می گیرد که حادثه نطنز که ایران آن را “تروریسم هسته ای” خوانده است در کنار صحبت های نتانیاهو که گفته است برنامه هسته ای ایران را متوقف می کند. این مسائل می تواند توافق هسته ای ایران را تحت تاثیر قرار دهد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید