سخنگوی سازمان ثبت احوال عنوان کرد

استعلام آنلاین از ثبت احوال برای رفع مشکلات بانکی شهروندان

    کد خبر :400486

در پی واکنش برخی از شهروندان به دلیل مسدود شدن حساب بانکی آنها به دلیل مغایرت شناسنامه‌ای،سخنگوی سازمان ثبت احوال اعلام کرد که این موضوع به دلیل عدم استعلام آنلاین برای احراز هویت توسط بانک‌ها است و مشکلی ازجانب ثبت احوال وجود ندارد.

چندی پیش برخی از شهروندان با مراجعه به برخی از بانک‌ها متوجه شدند که بنا به دلیل مغایرت شناسنامه‌ای، حساب بانکی آنها مسدود شده است که پس از پیگیری‌های بسیار، بانک به آنها اعلام کرده بود که ثبت‌احوال باید این مغایرت‌ها را اصلاح کند. با پیگیری از ثبت‌احوال سخنگوی این سازمان اعلام کرد این موضوع می‌تواند به دلیل عدم استعلام آنلاین برای احزار هویت افراد توسط بانک‌ها یا دستگاه مربوطه باشد و مشکلی از جانب ثبت احوال وجود ندارد،

سیف‌الله ابوترابی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از مشتریان بانکی به دلیل مغایرت شناسنامه‌ای حسابشان مسدود شده است به ایسنا، گفت: ممکن است فردی چندسال پیش حسابی در بانک باز کرده اما بعد از آن بنا به دلایلی یکی از اقلام هویتی خود مانند نام ،نام خانوادگی و … را تغییر داده باشد که تغییرات در پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال ثبت و به روز می‌شود؛ اما اگر فرد با همان شناسنامه به بانک مراجعه کند و بانک نیز استعلام آنلاین نکند به فرد گفته می شود که شناسنامه آن فاقد اعتبار است و مغایرت وجود دارد.

وی با بیان اینکه از ۲۰۰ هزار نقطه از ثبت احوال استعلام آنلاین گرفته می شود، اظهار کرد: اگر بانک یا هر دستگاه دیگری که نیازمند احراز هویت است به صورت آنلاین از ثبت احوال استعلامی برای احراز هویت انجام دهد مشکلی پیش نخواهد آمد.اما اگر بعد از استعلام آنلاین نیز همچنان مغایرت وجود داشت آن موقع ثبت احوال پاسخگو خواهد بود.

به گزارش ایسنا، سخنگوی سازمان ثبت‌احوال افزود: دستگاه‌ها و سازمان‌ها معمولا از طریق کارت ملی هوشمند، کارت ملی نمونه قدیم و شناسنامه احزار هویت می کنند و اگر کسی متخلف و شناسنامه آن نامعتبر باشد با احراز هویت مشخص می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید