استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال؛ از میانگین متحرک تا شاخص قدرت نسبی “rsi”!

    کد خبر :1068049

استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال

از بهترین استراتژی های اسکالپ ارز دیجیتال می توان به استراتژی اسکالپ با میانگین متحرک، RSI، باند بولینگر و استوکاستیک اشاره کرد.

روش های متعدد و گوناگونی برای انجام معاملات در بازارهای مالی از جمله بازار کریپتو وجود دارند. یکی از این روش ها، معامله اسکالپ است که به محبوبیت بالایی در میان کاربران دست یافته است. معامله گران از استراتژی های مختلفی برای ترید بر اساس این روش استفاده می کنند و به ما بگویید، آیا شما استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال مناسب خود را پیدا کرده اید؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله ضمن معرفی چند مورد از بهترین استراتژی ها، اسکالپ را به طور کلی و گام به گام به شما آموزش دهیم.

آموزش استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال؛ راهنمای گام به گام معامله اسکالپ کریپتو!

معاملات اسکالپ کریپتو بر اساس روش ها و استراتژی های گوناگونی انجام می شوند. ممکن است هرکدام از این روش ها مراحل متفاوتی داشته باشند. با این حال، یک مسیر کلی و مشترک برای تمام معاملات Scalp وجود دارد که به شکل زیر است:

♦ شناسایی دارایی های پر نوسان

♦ استفاده از تحلیل تکنیکال

♦ شناسایی و تعیین نقاط ورود و خروج به طور واضح

♦ مدیریت ریسک و احساسات

شناسایی دارایی های پر نوسان

اولین مرحله استفاده از استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال، شناسایی یک ارز با نوسانات بالا است. از آنجایی که معاملات اسکالپ در مدت کوتاهی انجام می شوند، نوسانات محسوس در مقاطع زمانی محدود اهمیت بالایی پیدا می کنند.

استفاده از تحلیل تکنیکال

در گام بعدی، معامله گر باید از تحلیل تکنیکال، الگوهای نموداری و اندیکاتورهایی همچون انواع میانگین متحرک، RSI، بولینگر باند و پروفایل حجمی برای شناسایی و پیش بینی حرکات قیمتی در کوتاه مدت استفاده کند. این مرحله را می توان مهم ترین بخش از معاملات اسکالپ دانست.

شناسایی و تعیین نقاط ورود و خروج به طور واضح

سپس، تریدر باید با کمک تحلیل تکنیکال و ابزارهای مورد استفاده در آن نقاط ورود و خروج معاملات را به طور دقیق تعیین کند و رویکردی منضبط نسبت به معامله داشته باشد.

مدیریت ریسک و احساسات

در نهایت، معامله گر با تنظیم حد ضرر و توجه به سطوح ریسک تعیین شده برای هر معامله، مدیریت ریسک را اولویت خود قرار داده و احساسات را به شکلی درست مدیریت می کند.

معرفی بهترین استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال با انواع اندیکاتور ها که باید بشناسید!

اسکالپ ارز دیجیتال

معرفی بهترین استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال با اندیکاتورهای مختلف ازجمله میانگین متحرک و استوکاستیک

در بخش قبلی با راهنمای کلی ترید اسکالپ کریپتو آشنا شدیم و به آن پرداختیم. حال زمان انتخاب استراتژی اسکالپ مناسب برای رمز ارز رسیده است. استراتژی‌های معاملاتی مختلفی برای اسکالپ در بازار رمزارزها وجود دارد که هر کدام با استفاده از یک ابزار یا شاخص انجام می‌شوند. در ادامه چند مورد از بهترین استراتژی های اسکالپ را معرفی کرده و با ویژگی‌های هر کدام آشنا می‌شویم:

استراتژی اسکالپ کریپتو با اندیکاتور میانگین متحرک (Moving Averages): این اندیکاتور به عنوان یک شاخص به منظور جهت حرکت قیمت‌ها و نقاط ورود و خروج از معاملات شناخته شده و در استراتژی معاملاتی اسکالپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استراتژی اسکالپ بیت کوین با اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (RSI): شاخصی به منظور افزایش یا کاهش قدرت و وضعیت اضطراب بازار بوده و در این استراتژی به عنوان اندیکاتور ورود و خروج از معاملات استفاده می‌شود.

استراتژی اسکالپ رمزارز با نوسانات باند بولینگر: شاخص‌هایی برای نوسانات بازار و وضعیت روند قیمت‌ها هستند که تریدرها از آن در استراتژی معاملاتی اسکالپ برای تصمیم‌گیری در معاملات استفاده می‌کنند.

استراتژی اسکالپ فیوچرز با شاخص استوکاستیک (Stochastic): شاخصی به منظور نمایش نزدیکی قیمت به حداکثر یا حداقل در مدت زمان مشخص بوده و به عنوان اندیکاتوری برای ورود و خروج از معاملات به کار گرفته می‌شود.

به جز موارد بالا، استراتژی های متعددی برای اسکالپ تریدینگ در بازار کریپتو وجود دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، توصیه می کنیم به مقالات بهترین استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال، استراتژی اسکالپ کریپتو، سیگنال گیری از فارکس فکتوری، استراتژی اسکالپ بیت کوین، استراتژی اسکالپ یک دقیقه ای، ساده ترین استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال و … در وب سایت های معتبری همچون مرجع سیگنال، استراتژی، متاتریدر و ریبیت فارکس اف ایکس ماکسی FX Maxi، کوین دی سی ایکس CoinDCX، کوین کدکس CoinCodex و سایر سایت های معتبر مراجعه کنید.

استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال بر چه اصولی استوار است؟ بررسی عوامل موفقیت در معاملات اسکالپ!

یکی از مهم ترین نکات در معاملات کریپتو و بقیه بازارهای مالی، رعایت اصول پایه و ضروری در سبک معاملاتی مورد استفاده است. این موضوع منجر به کسب بهترین خروجی ممکن از ترید می شود. اسکالپ ترید نیز بر پایه قواعدی شکل گرفته که توجه به آن ها اهمیت بالایی دارد. در ادامه به اصول Scalp رمز ارز می پردازیم:

معاملات سریع: معامله گران اسکالپ ورود و خروج پوزیشن ها را به سرعت انجام می دهند و از تغییرات سریع حجم معاملات یا قیمت استفاده می کنند.

سود ناچیز اما مکرر: معمولا معاملات Scalp سود چشم گیری به دنبال ندارند، اما به دفعات انجام می شوند و در مجموع، سود مطلوبی را رقم می زنند.

تمرکز بالا و سرعت در تصمیم گیری: معامله اسکالپ رمز ارز ها به تصمیم گیری سریع، حفظ انضباط و تمرکز بالا نیاز دارد.

آیا می توان از برنامه سیگنال لایت فارکس برای معاملات اسکالپ ارز دیجیتال استفاده کرد؟!

برنامه سیگنال بروکر لایت فارکس، یکی از امکانات جذاب این بروکر برای معامله گران در بازارهای مالی بوده که کاربران را قادر می سازد تا به صورت رایگان از سیگنال های برخی اندیکاتورهای محبوب در تحلیل تکنیکال مطلع شوند.

اپلیکیشن سیگنال لایت فارکس قادر به نمایش نمودارهای قیمت در بازارهای مختلف به صورت شمعی و گرافیکی بوده که طبق طراحی دقیق الگوریتمی این برنامه قادر است به صورت خودکار بهترین زمان را برای خرید و فروش و یا همان نقطه و ورود و خروج از بازار مشخص کند.

با توجه به اینکه امکان استفاده از این اپلیکیشن برای تعیین نقاط ورود و خروج معامله وجود دارد، می توانید از آن برای معاملات اسکالپ استفاده کنید. با این حال، برنامه سیگنال LiteFinance بر بازار فارکس متمرکز است و برای اسکالپ تریدینگ ارز دیجیتال، بهتر است به سراغ سایر گزینه ها بروید.

نظر کارشناس درخصوص «استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال» و نتیجه گیری:

در این مطلب، یک راهنمای کلی برای استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال ارائه دادیم و بهترین استراتژی ها برای Scalp Trading در کریپتو را معرفی کردیم. همچنین، به اصول پایه این سبک معاملاتی پرداختیم. معامله اسکالپ می تواند برای تریدرها سود مطلوبی را به دنبال داشته باشد، اما باید به اصول و قواعد آن از جمله مدیریت ریسک، حفظ انضباط در معامله، تمرکز و سرعت عمل توجه داشت. از اینکه تا پایان مقاله «استراتژی اسکالپ ارز دیجیتال» همراه ما بودید سپاسگزاریم.

منابع: مرجع سیگنال، استراتژی، متاتریدر و ریبیت فارکس اف ایکس ماکسی FX Maxi – دیکریپت Decrypt – کوین دسک CoinDesk

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید