از بین بردن لکه توت فرنگی از روی فرش

    کد خبر :1071210

این روزها با روش های مختلف خانگی یا با کمک قالیشویی به راحتی می توان نسبت به از بین بردن لکه توت فرنگی از روی فرش اقدام کرد. با اینکه توت فرنگی یکی از خوشمزه ترین میوه ها به شمار می رود اما از بین بردن لکه آن از روی فرش موضوعی چالش برانگیز است.

زیرا لکه توت فرنگی به تناسب آن قرمز رنگ است و عدم اقدام برای رفع آن موجب ماندگاری لکه و جلوه نامطلوب روی قالی می شود. به همین دلیل امروزه شیوه های گوناگون خانگی ابداع شده است که بلافاصله پس از ایجاد لکه می توانید آن را از بین ببرید. همچنین در صورتی که فرش خود را به قالیشویی بسپارید، خیال شما از رفع لکه آسوده خواهد بود.

چگونگی از بین بردن لکه توت فرنگی از روش فرش

توت فرنگی میوه ای است که کمتر کسی پیدا می شود که آن را دوست نداشته باشد. خصوصا کودکان علاقه بسیاری به این میوه دارند اما در عین حال ممکن است کمی کثیف کاری را به همراه داشته باشد. زیرا برخی از توت فرنگی های آب دار به محض گاز زدن ممکن است در محلی که نشسته یا ایستاده اید، لک ایجاد کنند.

این لک اگر روی فرش ایجاد شود، برای افراد بسیار نگران کننده است. زیرا رنگ قرمز آن روی فرش های امروزی بسیار در ذوق می زند. اما با وجود راهکارهای مختلف دیگر جای هیچ نگرانی نیست. دو راه کلی برای رفع لکه توت فرنگی از روی فرش وجود دارد که عبارت هستند از:

در ادامه به طور کامل به معرفی این دو راهکار می پردازیم تا شما بهترین روش را انتخاب و از آن استفاده کنید.

پاک کردن لکه توت فرنگی با روش های خانگی

یکی از اولین راهکارهایی که هنگام بروز لکه به ذهن افراد می رسد، روش های خانگی است. در این روش ها با استفاده از مواد موجود در منزل می توان تا حدودی لکه را برطرف کرد. در ادامه دو مورد از روش های خانگی را برای از بین بردن لکه توت فرنگی ذکر می کنیم:

شستشوی که توت فرنگی با سرکه سفید

برای از بین بردن این لکه با کمک سرکه سفید ابتدا باید موارد زیرا را آماده کنید:

  • آب سرد؛

  • سرکه سفید؛

  • مواد شوینده بدون سفید کننده و نرم کننده.

پس از تهیه این مواد در قدم اول باید یک قاشق چای خوری از ماده شوینده و سرکه سفید را با آب مخلوط کنید. سپس ترکیب نهایی را روی لکه بگذارید و 15 دقیقه منتظر بمانید که این ترکیب روی لکه اثر خود را بگذارد. سپس با کمک اسفنجی آغشته به الکل باید روی لکه بکشید اما بدون فشار زیاد دست!

بعد از آن به خوبی محل لکه را بررسی کنید و در صورت مشاهده کوچک ترین اثر از آثار آن، مجدد مراحل را تکرار کنید. اگر اثری از لکه باقی نمانده بود، با آب محل لکه را شستشو دهید و آن را خشک کنید. اگر این شیوه برای شما دشوار است، می توانید قالی خود را برای لکه برداری به بهترین قالیشویی در نارمک یا محل سکونت خود بسپارید.

تمیز کردن لکه توت فرنگی از روی قالی با مایع ظرفشویی

برای رفع لکه توت فرنگی با مایع ظرفشویی، ابتدا باید موارد زیر آماده شود:

  • آب گرم؛

  • مایع ظرفشویی؛

  • اسفنج؛

  • یک یا چند دستمال تمیز و سفید؛

  • کاردک، چاقوی کره خوری یا قاشق.

ابتدا باقی مانده های توت فرنگی را بدون مالش روی فرش بردارید. سپس مایعات را با یک دستمال تمیز پاک کنید. یک قاشق چای خوری از مایع ظرفشویی را در دو فنجان آب حل کنید. حال پارچه سفید و تمیز را به محلول خود آغشته کنید و روی لکه بکشید.

پس از آن باید نسبت به آبکشی با پارچه ای تمیز و آغشته به آب خنک اقدام کنید. سپس مجدد با پارچه سفید و تمیز و خشک محل لکه را خشک کنید. در نهایت روی محل لکه را جارو برقی بکشید که الیاف به حالت عادی برگردند.

رفع لکه توت فرنگی از روی فرش توسط قالیشویی

راهکار دیگری که برای برطرف کردن لکه توت فرنگی از روی فرش کاربرد دارد، مراجعه به قالیشویی است. این روش نسبت به شیوه های خانگی آسان تر و در عین حال دارای ریسک کمتری است. چراکه در این صورت افراد متخصص با استفاده از مواد شوینده و تجهیزات مناسب به طور کامل لکه را برطرف می کنند. شما نیز هیچ زحمتی به خود نمی دهید.

بهترین قالیشویی تهران برای رفع لکه های فرش کجاست؟

قالیشویی فارسی یکی از بهترین مراکز فعال در تهران است که خدمات لکه برداری بی نظیری دارد. مجموعه فارسی ضمن عضویت در اتحادیه دارای خدمات قیمت مناسب است. همچنین فرش ها توسط این مرکز طی 48 ساعت شسته و تمیز تحویل داده می شوند.

کارخانه فرش شویی تهرانپارس؛ تجهیز شده با برترین دستگاه فرش شویی می باشد که دفتر اصلی آن واقع در تهرانپارس می باشد با 30 سال سابقه مستقر و با بیش از 2 میلیون اشتراک در شهر تهران برترین خدمات شستن فرش از قبیل دستباف، ماشینی ، پرزبلند و قیمتی را انجام می دهد.

برای بهره مندی از خدمات این قالیشویی در رسالت و دیگر مناطق شرق تهران می توانید از طریق تماس با مجموعه و ثبت سفارش آنلاین اقدام کنید.

در نتیجه

پاک کردن لکه توت فرنگی از روی فرش به دلیل رنگ قرمز آن بسیار حائز اهمیت است. امروزه از دو طریق می توان برای از بین بردن این لکه اقدام کرد. اولین راه استفاده از روش های خانگی مانند سرکه سفید و مایع ظرفشویی است. دومین روش نیز این است که می توانید فرش خود را بلافاصله پس از بروز لکه به قالیشویی های معتبر بسپارید.

اگرچه با کمک روش های خانگی امکان رفع لکه وجود دارد اما با سپردن قالی به فرش شویی خیال شما کاملا آسوده خواهد بود. چراکه افراد متخصص با بهترین مواد شوینده نسبت به لکه برداری فرش اقدام می کنند. قالیشویی فارسی یکی از مراکزی است که بهترین خدمات لکه برداری را در کنار شستشوی فرش به صورت تلفنی و آنلاین ارائه می دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید