مدیرکل ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط‌ زیست خبر داد

ارزیابی زیست محیطی ۱۵۰ پروژه طی سه ماه گذشته

    کد خبر :193589

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط‌ زیست از تعیین تکلیف ۱۵۰ پروژه طی سه ماه گذشته خبر داد و گفت: از سال ۹۲ تا مهرماه سال ۹۶ حدود ۲۰۰ پروژه به سازمان محیط زیست ارسال شده بود و به دلایل مختلف بلاتکلیف باقی مانده بود.

حمید جلالوندی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: از سال ۹۲ تا مهر ماه سال ۹۶ با همکاری کلیه بخش‌های تخصصی سازمان حفاظت محیط زیست از جمله معاونت دریایی، معاونت محیط زیست طبیعی و مشارکت ادارات کل استان‌ها همچنین بررسی گزارشی تهیه شده از سوی مشاور پروژه‌ها، جمع‌بندی‌ها صورت گرفت و نظر سازمان در مورد پروژه‌ها اعلام شد.

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط‌ زیست با اشاره به اینکه طی سه ماه گذشته ۱۵۰ پروژه در سازمان حفاظت محیط زیست تعیین تکلیف شد، اظهار کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه، سازمان حفاظت محیط زیست باید به پروژه‌هایی که به این سازمان ارسال می‌شود ظرف مدت دوماه پاسخ دهد و برای این طرح‌ها تعیین تکلیف کند. به همین علت طی سه ماه گذشته به صورت ویژه و شبانه‌روزی روی این طرح‌ها کار کردیم.

وی افزود: اگر قبل از این هفته‌ای یک جلسه برای بررسی پروژه‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل می‌شد؛ این جلسات طی سه ماه گذشته هر روز از ۸ تا ۲۰ برگزار شده است و این پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند و توانسته‌ایم در سه ماه گذشته ۱۵۰ پروژه را تعیین تکلیف کنیم.

جلالوندی با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف کردن به معنای مجوز دادن به پروژه‌ها نیست، تصریح کرد: تعدادی از پروژه‌ها با مخالفت سازمان مواجه شد و جواب منفی این سازمان را دریافت کرد. تعداد دیگری از پروژه‌ها نیاز به تکمیل مدارک دارد و باید پس از این کار باید دوباره در سازمان حفاظت محیط زیست مورد بررسی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بررسی پروژه‌های درخواستی یک کار مداوم است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به محتوای قانون برنامه ششم قائل است و ظرف مدت دو ماه به پروژه‌ها پاسخ می‌دهد و فارغ از اینکه پاسخ پروژه‌ها مثبت یا منفی باشد، تعیین تکلیف درباره آن‌ها صورت می‌گیرد.

مدیر کل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط‌ زیست در پایان با اشاره به اینکه پروژه‌های بررسی شده در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت و معدن، گردشگری، سازه‌های دریایی، خطوط انتقال نیرو، نیروگاه‌ها، شهرک‌های صنعتی، راه، راه آهن، اسکله و بندر و … است، اظهار کرد: گزارش بررسی پروژه‌ها برای ریاست سازمان محیط زیست و ریاست جمهوری ابلاغ می‌شود همچنین قرار است جزئیات این گزارش‌ها روی پورتال سازمان محیط زیست قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید