ارتش آمریکا سگ های رباتیک را به کار گرفت

    کد خبر :1066864
ارتش آمریکا سگ های رباتیک را به کار گرفت

براساس گزارش بدست آمده، تفنگ‌داران دریایی ایالات‌ متحده تصمیم گرفتند تا آزمایش سگ‌های رباتیک را آغاز کنند.

بازتاب-گفته شده فرماندهی عملیات ویژه‌ی تفنگ‌داران دریایی ایالات‌ متحده (MARSOC) مشغول تست سگ‌های رباتیک با سلاح گرم به‌ نام ویژن ۶۰ (Vision 60) هستند که برای عملیات‌های تهاجمی و به حداقل رساندن تلفات انسانی کارآیی دارند.

این سگ‌ها براساس پلتفرم Q-UGV توسعه یافته توسط شرکت  Ghost Robotics ساخته می‌شوند. این نوع سگ‌ها دارای قابلیت هوش مصنوعی هستند و برای هر شرایط آب و هوایی مناسب محسوب می‌شوند. فرماندهی عملیات ویژه تفنگ داران دریایی ایالات متحده تصمیم دارد قابلیت‌های تهاجمی قابل توجهی را به این نوع سگ‌ها دهد.

سایت War Zone گزارش داد که واحد فرماندهی نیروهای ویژه از دو سگ رباتیک با سیستم سلاح از راه‌دور SENTRY اونیکس بهره گرفت که از سلاح کالیبر ۷٫۶۲x۳۹ میلی‌متری و سلاح کالیبر ۶٫۵ میلی‌متری استفاده می‌کنند. در حقیقت MARSOC ربات‌ها را برای عملیات تونل و امنیت محیطی مورد استفاده قرار داده، اما از بیان موقعیت آزمایش خودداری کردند.

این سگ دارای وزن 50 کیلویی و سرعت حرکتی 11 کیلومتربرساعت است. این سگ دارای تراشه انویدیا Xavier بوده و در 15 دقیقه هم قابلیت مونتاژ دارد. باید دید چه زمانی باید این سگ‌های رباتیک وارد فاز عملیات اصلی خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید