ابرخودرو پروژه PMC برای حضور در لمان رونمایی شد
بایکولس ریسینگ برای حضور در مسابقات استقامت لمان، از ابرخودروی پروژه PMC مجهز به پیشرانه تنفس طبیعی با قدرت حدود ۷۰۰ اسب بخار رونمایی کرد.
کمی پس از آنکه تویوتا و پژو از ابرخودروهای مسابقهای برای شرکت در مسابقات لمان رونمایی کردند، شرکت بایکولس ریسینگ (ByKolles Racing) هم ابرخودرو اختصاصی خود را برای کلاس جدید مسابقات هیجانانگیز استقامت معرفی و رونمایی کرد. به گزارش Carscoops، ابرخودروی بایکولس ریسینگ که پروژه PMC لقب گرفته است، نهتنها در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی FIA شرکت خواهد کرد، بلکه نسخههای جادهای و مخصوص پیست آن در آینده نزدیک راهی بازار خواهند شد.
ابرخودروی پروژه PMC بایکولس ریسینگ از پیشرانه خورجینی هشت سیلندر تنفس طبیعی بهره میبرد که مطابق با قوانین تعادل عملکرد، حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. جالب اینجا است که هر دو رقیب پژو و تویوتا سیستم هیبریدی دارند. پروژه PMC وزنی حدود ۲۲۲۹ پوند (۱۰۳۹ کیلوگرم) دارد.
نسخهی مخصوص پیست این ابرخودرو نیز مجهز به پیشرانه خورجینی هشت سیلندر تنفس طبیعی، البته با قدرت ۶۵۰ اسببخار و وزن تنها ۹۵۰ کیلوگرم خواهد بود؛ درحالیکه نسخهی جادهای از سیستم هیبریدی در کنار پیشرانه V8 استفاده میکند تا قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار تولید کند. پیشرانهی خودرو قادر به کار با سوخت زیستی خواهد بود و تیم مسابقهای وزن کلی ۲۲۲۰ پوند (۱۰۰۰ کیلوگرم) را هدف قرار داده است.
تصاویر این سه نسخه از ابرخودرو پروژه PMC بایکولس ریسینگ نشان میدهد که خودرو مسابقهای لمان و مدل مخصوص پیست با داشتن اسپلیتر جلوی برجسته، چراغهای جلوی تیز، بال سقفی بزرگ و بال کوسهای برجسته که به بال عقب متصل است، تقریبا یکسان به نظر میرسند. مدل جادهای بسیار شبیه به مدل مخصوص پیست است اما بال کوسهای و بال عقب در آن حذف میشود.
ابرخودروی لمان و مدل مخصوص پیست هر دو دارای یک صندلی منفرد نصبشده در مرکز هستند؛ درحالیکه نسخهی خیابانی ممکن است یک یا حتی دو صندلی به آن اضافه کند.
به گزارش زومیت، کلاس ابرخودرو لمان در سال ۲۰۲۱ شاهد رقابت بایکولس ریسینگ PMC در برابر تویوتا GR010 هیبرید و اسکودریا کامرون گلیکنهاوس 007 خواهد بود. خودروی تیم پژو اولین بار در فصل ۲۰۲۲ برای شرکت در این مسابقات ظاهر خواهد شد.