آنالیز موی انسان؛ ایده استارت‌آپی که میلیون دلاری شد

    کد خبر :1086273
آنالیز موی انسان

کندیس میچل، مدیر عامل پلتفرم توصیه مراقبت از موی مای‌اوانا (Myavana)، می‌گوید این شرکت 5.9 میلیون دلار جمع آوری کرده است و اکنون 50 میلیون دلار ارزش گذاری شده است.

میچل که از نگاه کردن به جعبه بزرگ کنار اتاق نشمین خسته شده بود در 10 سالگی اتصال به اینترنت و نصب نرم‌افزار روی کامپیوتر جدید خانوادگی را آغاز کرد. به نظر می‌رسد همین بی‌صبری در او اشتیاق به علم کامپیوتر را ایجاد کرد.

او به تازگی در مصاحبه‌ای با نشریه فوربز به یاد می‌آورد که زمانی آرزو داشت نرم‌افزاری بسازد که روی میلیون‌ها کامپیوتر اجرا شود. دو ماه قبل او به این آرزوی بچگی خود نزدیک‌تر شد.

استارت‌آپ نرم‌افزاری این دختر 36 ساله جوان آمریکایی، مای‌اوانا، 5.9 میلیون دلار از قرارداد با سرمایه‌گذاران از جمله آمازون، اچ/ال ونچرز، ریفورم ونچرز و نیو ایج کپتیال جمع‌آوری کرده است.

پس از این افزایش سرمایه، میچل به فوربز گفت که ارزش مای‌اوانا به 50 میلیون دلار رسیده است. این درحالی است در سال 2021 حدود 20 میلیون دلار ارزش داشت. میچل می‌گوید، شرکت او سودآور است و انتظار دارد درآمد در 2024 از 10 میلیون دلار عبور کند.

مای‌اوانا که در سال 2012 تاسیس شده است یک شرکت فناوری خدمات ابری نرم‌افزاری است (الگویی تجاری برای ارائه نرم‌افزار به کاربر نهایی که در آن نرم‌افزار در قالب خدمات به کاربر ارائه می‌شود) که اکنون 22 نفر در آن کار می‌کنند.

این پلتفرم از یک بانک اطلاعاتی از نمونه‌های موی انسان استفاده می‌کند تا نرم‌افزار خود را درباره توصیه محصولات مراقبتی به مشتریان آموزش دهد که به بهترین شکل با موی آنها تطابق دارد. مای‌اوانا ادعا می‌کند که این نرم‌افزار برای همه قومیت‌ها و جنسیت‌ها کار می‌کند، اما میشل می‌گوید که جمعیت اصلی زنان سیاه پوست هستند که 80 درصد از مشتریان میوانا را تشکیل می‌دهند. میوانا محصولی تولید نمی‌کند یا به فروش نمی رساند، بلکه از طریق اشتراک نرم‌افزار و هزینه‌های صدور مجوز از مشتریان از جمله Procter & Gamble، Nordstrom و Unilever درآمد کسب می‌کند. مای‌اوانا تخمین می‌زند که اپلیکیشن موبایلی آن حدود 50 هزار مشترک داشته باشد.

به گفته شرکت تحقیقاتی IBIS World، صنعت لوازم آرایشی و زیبایی در ایالات متحده تقریباً 100 میلیارد دلار ارزش دارد. از این مقدار، محصولات مراقبت از مو 15 میلیارد دلار است. اولیور لیبی، یکی از شرکای مدیریتی اچ/ال ونچرز می‌گوید: با تغییر عادات خرید آنلاین توسط مصرف‌کنندگان، صنعت شاهد افزایش علاقه به «پلتفرم‌های پیش‌بینی‌کننده لوازم آرایشی» است.

او در ماه ژانویه برای اولین‌بار با نرم‌افزار مای‌اوانا آشنا شد و به‌سرعت درباره پتانسیل درآمد آتی آن متقاعد شد.

آنالیز موی انسان؛

اشتیاق میچل به نرم‌افزار به دوران کودکی او بازمی گردد. او در دبیرستان طراحی وب خواند و پس از آن در موسسه فناوری جورجیا ثبت‌نام کرد؛ جایی که قبل از فارغ‌التحصیلی در علوم کامپیوتر، نوشتن الگوریتم را آموخت. پس از کالج، میچل در بخش فناوری اطلاعات زیمنس و پپسی مشغول به کار شد.

در نوامبر 2011، او جهشی شجاعانه را به سمت کارآفرینی انجام داد: این لحظه‌ای است که احساس می‌کنید اگر آن را دنبال نکنم، از دستش می‌دهم. میچل آپارتمان شخصی‌اش را ترک کرد و با مادرش به یک اتاق کوچک نقل مکان کرد، درحالی که تنها هزار دلار در حساب جاری خود برای شروع مای‌اوانا داشت: من برای رسیدن به اینجا مسیر طولانی را طی کردم. این مسیری است که با چالش‌های بسیاری همراه بود.

به عنوان یک زن آمریکایی آفریقایی تبار او در درجه اول با چالش کم‌توجهی در هر دو صنعت فناوری و زیبایی مواجه بود. الگوهای کاری یا شبکه‌های کمی برای زنان سیاه‌پوست وجود داشت که یافتن سرمایه‌گذارانی که دیدگاه او را درک کنند را مشکل می‌کرد. تامین مالی خطرپذیر برای زنان سیاه پوست کارآفرین بسیار دشوار است و او باید بر موانع تعصب ناخودآگاه و عدم درک سرمایه‌گذاران در مورد پتانسیل بازار خاص خود غلبه می‌کرد. این مسأله روند تامین مالی را بسیار کندتر و چالش برانگیزتر از چیزی کرد که ممکن است برای دیگر استارت‌آپ‌ها باشد.

به عنوان یک کارآفرین جوان با یک ایده جدید، ایجاد اعتبار بسیار مهم بود. او باید ثابت می‌کرد که فناوری او واقعا می‌تواند مشکلات مخاطبان هدف خود را حل کند. این مسأله شامل آزمایش‌های دقیق و چالش متقاعد کردن پذیرندگان اولیه و سهامداران برای باور به محصول او بود.

هوش مصنوعی مولد به سرعت درحال تغییر نحوه تعامل افراد با کامپیوتر است. اگرچه هیجانات پیرامون هوش مصنوعی درحال کاهش است، اما سرمایه‌گذاران همچنان بیش از ۲۱ میلیارد دلار سرمایه را در سه ماهه اول ۲۰۲۴ به شرکت‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اختصاص دادند.

میچل پیش‌بینی می‌کند که میوانا در یک محیط هوش مصنوعی، با مجموعه‌ای از داده‌ها و سرمایه برای رشد آماده است. این استارت‌آپ از منابع مالی برای ارتقای زیرساخت دیجیتال استفاده خواهد کرد. میوانا قصد دارد کیوسک‌هایی را در سالن‌های زیبایی در سراسر کشور نصب کند.

به گزارش اکوایران، میچل می‌گوید: سال‌ها بعد، مای‌اوانا سهام خود را عرضه خواهد کرد؛ این ستاره راهنمای من است؛ هدفی والا که به صبر نیاز دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید