آغاز کاهش قیمت برندهای داخلی و خارجی با هدف تحریک تقاضا و خروج از رکود
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: برخی برندها به خصوص برندهای خارجی در مدت بالارفتن غیرطبیعی نرخ ارز قیمت خود را افزایش دادند و اکنون با توجه به رکود حاکم در بازار به دنبال کاهش قیمت خود هستند. برخی برندها که بیشتر تولید داخل هستند نیز برای این که کارخانه به فعالیت خود ادامه دهد و از رکود تورمی به سمت تحریک تقاضا بروند و دچار رکود ساختاری نشوند اقدام به پایین آوردن قیمت محصولات تولیدی خود کردهاند.
علیرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در خصوص کاهش قیمت لوازم خانگی از امروز گفت: برخی از شرکتها و تولید کنندگان داخلی تصمیم گرفتهاند که در هفته جاری قیمت برخی از محصولات خود را کاهش دهند.
وی ادامه داد: برخی از آنها این کاهش قیمت را برای مصرف کننده و برخی دیگر برای فروشندگان اجرا خواهند کرد اما هدف هر دوی آنها تحریک تقاضا است.
علیرضا غزنوی تصریح کرد: برخی برندها به خصوص برندهای خارجی در مدت بالارفتن غیرطبیعی نرخ ارز قیمت خود را افزایش دادند و اکنون با توجه به رکود حاکم در بازار به دنبال کاهش قیمت خود هستند. برخی برندها که بیشتر تولید داخل هستند نیز برای این که کارخانه به فعالیت خود ادامه دهد و از رکود تورمی به سمت تحریک تقاضا بروند و دچار رکود ساختاری نشوند اقدام به پایین آوردن قیمت محصولات تولیدی خود کردهاند.
وی اظهار داشت: به نظرم این کاهش قیمت پایدار نیست و مقطعی خواهد بود، زیرا ما ارز را براساس قیمت سامانه نیما تهیه میکنیم، قیمت دلار در این سامانه ماه گذشته 7500 تومان بود در حالی که امروز با 10 درصد افزایش به 8500 تومان رسیده است.
وی گفت: قیمت استیل ، شیشه ، فولاد نسبت به هفته گذشته گرانتر شده است و به طور کلی شرایط تولید امروز نسبت به ده روز گذشته بسیار سختتر است اما تولید کنندگان برای ادامه فعالیت، چارهای به جز اعمال تخفیف و کاهش قیمت برای تحریک تقاضا ندارند.