آخرین مازراتی هشت سیلندر از تولید خارج شد
مازراتی مانند اکثر خودروسازان در حال آماده شدن برای آینده است. پلتفرمها، پیشرانهها و مدلهای جدید در راهند، بنابراین زمان خداحافظی با خط تولید کنونی فرا رسیده است.
بازتاب-این برند ایتالیایی سال گذشته تولید گیبلی و لوانته با موتور V-8 را متوقف کرد و اکنون نوبت کواتروپورته است که همراه با موتور 3.8 لیتری توربوشارژ دوقلو این برند از صحنه خارج شود. مازراتی کواتروپورته Grand Finale آخرین نمونه از مدلی است که دارای موتور V-8 این برند است.
این خودروساز از برنامه سفارشیسازی Fuoriserie خود برای افزودن برخی ویژگیها به خودرو استفاده کرد و آن را با رنگ Blu Nobile با کیت بدنه فیبر کربنی که به همان رنگ تمام شده، همراه با کالیپرهای ترمز آلومینیومی برس خورده، تزئین کرد.
در داخل، کواتروپورته دارای حاشیه برول در فرمان، ستونهای A چرمی مشکی، پنلهای دربهای قهوهای رنگ و حاشیه دربهای برلی است. تکیهگاههای سر دارای لوگو سه تایی دوزی شده هستند و سرنشینان از روی رکابهایی که کواتروپورته Grand Finale را نشان میدهند، عبور میکنند. همچنین یک نشان ویژه Grand Finale در کنسول مرکزی وجود دارد.
زیر کاپوت این مدل یک موتور 3.8 لیتری توئین توربو V-8 قرار دارد که 572 اسب بخار قدرت و 538 پوند فوت گشتاور تولید میکند. مازراتی تولید موتور را با روکش مخصوصی که توسط تیم Fuoriserie و مهندسانی که روی خودرو کار میکردند، پایان داد.
نسل ششم کواتروپورته از مدل سال 2014 به فروش میرسد، بنابراین زمان زیادی برای خروج از آن باقی مانده است. اما برای مدت طولانی از بین نخواهد رفت. نسخه نسل بعدی در حال توسعه است، اما کوچکتر از مدل فعلی خواهد بود و تقریباً به سایز مدل فعلی Ghibli است و ما شک داریم که یک پیشرانه V-8 جدید داشته باشد.
مازراتی آخرین کواتروپورته را به همراه یک MC20 سفارشی به مالک آمریکایی خود تحویل داد که نشان دهنده آینده این برند با موتور Nettuno V-6 است.