کمبود آنتی بیوتیک و سرم هفته آینده برطرف می شود

    کد خبر :950772

 مشاور رییس سازمان غذا و دارو از توزیع محموله های جدید سرم و آنتی بیوتیک در کشور در هفته آینده خبر داد و افزود: این محموله ها نیاز واقعی جامعه به این اقلام دارویی را رفع می کند.

وی افزود: تجربه نشان می‌دهد که همواره پس از یک کمبود، تقاضا برای آن کالا بطور کاذب و فزاینده ای بالا می رود، در همین راستا کار توزیع این اقلام دارویی به صورت کنترل شده خواهد بود.

خانوی در خصوص اینکه آیا این محموله های وارداتی پاسخگوی نیاز بازار خواهد بود، خاطرنشان کرد: بطور معمول پس از حذف یک دارو از قفسه داروخانه ها، تجارب اجتماعی نشان می‌دهد که حداقل باید سه برابر نیاز واقعی بازار تامین شود تا وضعیت به حالت عادی برگردد، چرا که به خاطر ترس و اضطراب ناشی از کمبود، تقاضا برای خرید بالا می رود.

مشاور رییس سازمان غذا و دارو در امور فعالیت های دانش بنیان، فناوری های نوین، شرکت های شتاب دهنده و صنایع فعال داروسازی سلامت محور گفت: در همین راستا نمی توان پاسخگوی کامل این نیاز کاذب بود، اما نیاز واقعی جامعه در این زمینه مرتفع می شود و برای همین کار توزیع بصورت کنترل شده صورت می گیرد.

خانوی گفت: همچنین با توجه به اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکل تولیدکنندگان این اقلام دارویی، وضعیت در این زمینه بهبود می یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید