چگونه شانس خود را بری دریافت ویزای تحصیلی کانادا زیاد کنیم؟

    کد خبر :979549

کانادا همچنان به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان خارجی شناخته می‌شود. این کشور با داشتن معیارهای استاندارد برای آموزش و دانشگاه‌ها معتبر بین‌المللی، چنین موقعیت را به دست آورده است. اما این مسئله باعث شده تا تقاضای بسیار بالایی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا وجود داشته و تعداد ریجکتی ویزا افزایش پیدا کند. به همین دلیل است که افراد از طریق روش‌های متنوعی می‌خواهند شانس خود را برای دریافت این ویزا افزایش دهند. در ادامه این مطلب بیشتر با جزئیاتی که به شما برای افزایش احتمال پذیرش ویزای تحصیلی کانادا کمک می‌کند، آشنا خواهیم شد.

شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا

افرادی که متقاضی اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستند، باید معیارهای واجد شرایط بودن برای اخذ این ویزا را داشته و آفیسر اداره مهاجرت را برای صلاحیت خود متقاعد کنند. اگرچه کانادا سالانه میزبان عده زیادی از دانشجویان بین‌المللی است، اما در این میان کسانی نیز هستند که درخواست ویزای آن‌ها رد یا ریجکت می‌شود. معیارهایی که توسط اداره مهارت و شهروندی کانادا (IRCC) تعیین شده، مهمترین شرایطی هستند که متقاضی باید آن‌ها را رعایت کند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

مانند هر نوع ویزای دیگری که برای آن درخواست می‌دهید، ویزای تحصیلی نیز دارای شرایط خاص خود است. شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا چیست؟ موارد زیر، مهم‌ترین شرایط برای گرفتن ویزای دانشجویی کانادا است:

– داشتن پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه یا موسسۀ آموزشی مورد تاًیید (DLI)

– تمکن مالی برای خرج‌ومخارج تحصیل و زندگی

– مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه (در صورتی که دانشگاه از شما خواسته است)

– متقاعدکردن آفیسر برای ترکِ کانادا بعد از اتمام تحصیل

– همان‌طور که می‌بینید؛ داشتن پذیرش تحصیلی، قدم اول و شرطِ اصلیِ گرفتن ویزاست.

قدم اول برای واجد شرایط بودن اخذ ویزای تحصیلی، پذیرش از یک موسسه آموزشی تأیید شده (Designated Learning Institution) است که تحت عنوان مراکز DLI شناخته می‌شود. DLI موسسه‌ای است که توسط یک دولت ایالتی یا منطقه‌ای مجاز است تا دانشجویان بین‌المللی را پذیرش کند کند.

پس از آن، با داشتن گواهی عدم سوء پیشینه باید اثبات کنید که شهروند قانونمندی بوده و سابقه کیفری ندارید. همچنین ممکن است از شما درخواست شود تا ظی یک معاینه پزشکی، سلامت کلی خود را نشان دهید. با این حال، پذیرش یا رد درخواست ویزای تحصیلی کانادا به صلاحدید آفیسر مهاجرت بستگی دارد.

صلاحدید افسر مهاجرت برای اخذ ویزا

یکی از مهمترین عواملی که شانس شما را برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا افزایش می‌دهد، برآورده کردن شرایط اقامت توسط دانشجو است که با صلاحدید آفیسر مهاجرت امکانپذیر می‌شود. بطور کلی، دو دلیل عمده برای رد درخواست ویزا توسط افسر مهاجرت وجود دارد:

♦ هدف واقعی متقاضی از رفتن به کانادا صرفاً برای تحصیل نیست.

♦ آن‌ها نتوانسته‌اند افسر را متقاعد کنند که پس از پایان دوره تحصیل، کانادا را ترک می‌کنند.

به عبارت کلی، کسانی که درخواست ویزای تحصیلی کانادا را دارند باید واضح بودن برنامه‌های خود در سفر به این کشور را اثبات کنند. افرادی که موارد زیر را رعایت می‌کنند، شانس بیشتری در دریافت ویزا خواهند داشت:

♦ فرد متقاضی پیشرفت منطقی و واضحی نسبت به دوره‌های تحصیلات قبلی خود دارد.

♦ فرد می‌تواند با ارائه گواهی و مدارک لازم، اثبات کند که توانایی مالی برای تحصیل و زندگی در کانادا را دارد.

♦ الزامات زبان انگلیسی یا فرانسوی را برای مهاجرت برآورده کرده و مدارک لازم را ارائه می‌دهد.

♦ هرگونه وقفه طولانی مدت در دوران تحصیل خود را ذکر کرده و با دلایل منطقی آن‌ها را توضیح می‌دهد.

♦ قصد خود برای ترک کانادا پس از مدت تحصیل را مشخص می‌کند.

♦ در صورت لزوم، یک درخواست دوگانه همزمان برای اقامت دائم (PR) ارائه داده باشند. درخواست دوگانه برای ورود به کانادا مربوط به زمانی است که یک تبعه خارجی که برای اقامت دائم درخواست داده و بطور همزمان برای یک دوره موقت به عنوان توریست، کارگر یا دانشجو، درخواست ورود به کانادا را دارد.

♦ هرگونه مدارک یا اطلاعات دیگری را که ممکن است برای متقاعد کردن افسار مهاجرت لازم باشد، ارائه دهید.

علاوه‌بر این، متقاضیان می‌توانند از برنامه‌های دیگری که برای دریافت مجوزهای تحصیلی وجود دارد، استفاده کنند.  برای مثال، برنامه “Student Direct Stream” یک مسیر ترجیحی برای دریافت مجوز تحصیل کانادا است که برای شهروندان کشورهای خاص ارائه می‌شود. نرخ پذیرش عموماً برای برنامه‌های زیرمجموعه این روش بالا است زیرا معیارهای واجد شرایط بودن در آن نیز کمی بیشتر است.

اقدامات لازم بعد از رد درخواست ویزای تحصیلی کانادا

متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا به هر دلیلی ممکن است با رد درخواست خود مواجه شوند. البته این افراد نباید ناامید شده و می‌توانند شانس خود را دوباره امتحان کنند. این افراد باید دلایل رد درخواست خود را بررسی کرده و درخواست‌های بعدی خود را براساس آن انجام دهند تا شانس موفقیت خود را افزایش دهند.

در صورتی که اداره مهاجرت و شهروندی کانادا بطور خاص ذکر نکند که بعد از رد درخواست باید یک دوره وقفه داشته باشید، می‌توانید بلافاصله برای درخواست جدید آماده شوید. همچنین در صورتی که اطمینان دارید که شرایط اصلی را رعایت کرده و می‌توانید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید اما در روند بررسی پرونده شما اشتباهی رخ داده، می‌توانید درخواست بازنگری بدهید تا درخواست شما مجدداً بررسی شود.

سخن‌نهایی

ویزای تحصیلی یکی از انواع مختلف ویزاهای کانادا است که به دلیل شرایط مناسب و محیط آموزشی استاندارد در این کشور، با تقاضای بالایی مواجه است. کسانی که قصد دارند تا در کانادا تحصیل کرده و از امکانات آموزشی این کشور بهره‌مند شوند، باید برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست دهند. این کشور مراکز آموزشی خاصی را برای تحصیل دانشجویان خارجی تعیین می‌کند که تنها برای آن‌ها می‌توانید درخواست دهید. در این مطلب، هرآنچه را که درباره شرایط و روند اخذ ویزای تحصیلی کانادا لازم است بدانید بررسی کردیم. برای افزایش شانس موفقیت خود، می‌توانید با یک مشاور مهاجرتی مشورت کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید