چگونه تاب آوری خود را افزایش دهیم

    کد خبر :946217

 نادیا مشایخی، رییس گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: تاب‌آوری جایگاه ویژه‌ای در حوزه‌های روان‌شناختی تحول، روانشناسی خانواده و بهداشت روانی دارد؛ تاب‌آوری یک فرایند توانایی یا پیامد سازگاری موفقیت‌آمیز و مثبت در واکنش به شرایط ناگوار است.

وی افزود: تاب‌آوری به افراد کمک می‌کند تا در رویارویی با تغییرات تنش‌زا، دشواری‌ها را به فرصت‌های پرمنفعت تبدیل کنند؛ نگرش‌های موردنظر در تاب‌آوری شامل تعهد، کنترل و چالش هست.

وی، خوش‌بینی، احساس ارزشمندی، مهارت در حل مسئله، کفایت اجتماعی و همدلی را از مهمترین نگرش‌های تاب‌آوری برشمرد و تاکید کرد: تاب‌آوری مهارتی است آموختنی که می‌توان آن را در خود تقویت نمود.

بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی اراک، مشایخی در پایان توصیه کرد: در زندگی خود معنا و هدف داشته باشند، ارتباطات خود را توسعه دهند، نسبت به تغییرات انعطاف پذیر باشند،مراقب تغذیه و سلامتی خود باشند،مهارت های سالم برای مقابله با مشکلات را بیاموزند،خوشبین باشند، دلبستگی های مثبت ایجاد کنند،ایمان را در خود تقویت کنند و  اعتماد به نفس و توانایی های خود برای حل مشکلات را رشد دهند چراکه اعتماد کردن به خود به صورت غریزی به ایجاد تاب آوری کمک می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید