چه نوع از سوختگی‌هایی نیاز به رفو دارند؟

    کد خبر :959094

یکی از مهم‌ترین وسایل در خانه‌های ما ایرانی‌ها که کاربرد زیادی هم دارند فرش‌ها هستند. به همین دلیل ممکن است در معرض انواع آسیب‌ها قرار بگیرند. یکی از انواع این آسیب‌ها سوختگی است که در این مقاله از سایت قالیشویی گل ابریشم قصد داریم درباره انواع سوختگی های فرش که نیاز به رفو دارند اطلاعاتی به شما بدهیم. در ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

اگر فرش شما در قسمتی دچار سوختگی شده است می‌توانید به راحتی از خدمات رفوگری قالیشویی‌ها استفاده کنید و ما پیشنهاد می‌کنیم از خدمات قالیشویی گل ابریشم بهره ببرید. در این قالی شویی خدماتی مانند فرش شویی، مبل شویی، لکه گیری و رنگرزی و غیره انجام می شود که می‌توانید از هر کدام در صورت نیاز استفاده کنید. همچنین این قالیشویی دارای شعبه‌های مختلفی در مناطق مختلف شهر تهران است که می‌توانید بسته به نزدیکی محل سکونت خود هر کدام را انتخاب کنید.

 

انواع سوختگی فرش که نیاز به رفو دارند

برای سوختگی فرش دلایل زیادی وجود دارد و برای ترمیم هر کدام از انواع سوختگی نیز روش‌هایی وجود دارد، ولی اولین قدم قبل از اینکه رفوی فرش سوخته را شروع کنید آن است که علت سوختگی را تعیین کنید. البته رفوی فرش کار تخصصی است و بهتر است اگر فرش شما هم دچار سوختگی در قسمتی شده است، آن را برای ترمیم به دست رفوگران ماهر بسپارید، حتی می‌توانید برای این کار از خدمات رفوگری قالیشویی‌ها نیز استفاده کنید.

ما پیشنهاد می‌کنیم حتما از مراکز قالیشویی باسابقه بهره ببرید، مانند قالیشویی گل ابریشم تهران که دارای شعبه‌های مختلفی در سطح شهر تهران است، مانند شعبه قالیشویی تجریش ، قالیشویی کامرانیه، قالیشویی آجودانیه، قالیشویی میرداماد و غیره. از این طریق افراد ساکن مناطق مختلف می‌توانند به راحتی از خدمات این قالیشویی با سابقه استفاده کنند. همچنین در این مرکز انواع خدمات مانند فرش شویی، مبل شویی، رفوگری، رنگرزی و لکه گیری انجام می‌شود.

رفوی فرش سوخته با سیگار

اگر قسمتی از فرش شما هم از طریق افتادن سیگار بر روی آن دچار سوختگی شده است می‌توانید از یک سمباده استفاده کنید و به وسیله آن قسمت آسیب دیده را سمباده بکشید. بعد از اینکه قسمت سوخته شده را سمباده کشیدید، باید از یک جاروبرقی استفاده کنید و با آن پرزهای فرش را به حالت عادی بازگردانید. در انتها از یک قیچی باریک و تیز مانند قیچی ابرو کمک بگیرید و به وسیله آن بخش‌های جدا شدنی فرش را ببرید و از فرش جدا کنید.

اگر بعد از انجام تمام مراحل گفته شده همچنان روی فرش اثرات سوختگی مشاهده کردید، می‌توانید از محلول آب اکسیژنه، آب معمولی و یک تکه پارچه استفاده کنید. بدین صورت که باید پارچه را به محلول گفته شده آغشته کنید و قسمت سوخته شده را با آن مالش دهید. این برای آن است که رنگ قسمت آسیب دیده به طور کامل از بین برود. در نهایت قسمت آسیب دیده را بشویید و آن را به طور کامل خشک کنید تا دیگر هیچ اثری از سوختگی روی فرش شما باقی نماند.

رفوی فرش سوخته با ذغال

افتادن ذغال بر روی فرش یکی دیگر از دلایلی است که باعث سوختگی فرش می‌شود، اما نگران نباشید که برای این نوع از سوختگی فرش نیز راه حلی وجود دارد. شما باید در ابتدا پرزهای سوخته فرش را کوتاه کنید. بعد از یک شامپو فرش استفاده کنید و محل مورد نظر را با آن شست و شو دهید و اجازه دهید که آن قسمت کاملا خشک شود. بعد از اینکه محل سوختگی خشک شد با یک جاروبرقی آن قسمت را جارو بکشید.

اما اگر در انتهای انجام تمام مراحل اثری از سوختگی روی فرش مشاهده کردید، می‌توانید از محلول رنگ‌بر استفاده کنید. حواستان باشد که حتما بعد از استفاده از محلول رنگ‌بر حتما محل سوختگی فرش را شست و شو دهید و کامل آن را خشک کنید. نکته‌ای که باید حتما به آن توجه کنید آن است که هرگز نباید برای شستن فرش از صابون استفاده کنید و همچنین نباید فرش را بیش از حد خیس کنید.

رفوی فرش سوخته در خانه با اتو

اگر اتو را روی فرش قرار داده‌اید و از این طریق قسمتی از فرش شما دچار سوختگی شده است، نگران نباشید، شما می‌توانید آن را در خانه به راحتی برطرف کنید. البته شرط لازم آن است که حتما این سوختگی ایجاد شده، سوختگی سطحی و ضعیف باشد تا روشی که تا چندی بعد بیان خواهیم کرد روی آن جواب دهد. روش موجود آن است که از یک پیاز برای ترمیم و رفو استفاده کنید اما چگونه؟

باید پیاز را به دو قسمت تقسیم کنید. بعد دو قسمت را روی محل سوخته فرش قرار دهید و اجازه دهید برای مدتی کوتاه روی فرش بمانند. سپس آن‌ها را از روی فرش برداشته و فرش را شست و شو داده و کامل خشک کنید، اما اگر سوختگی فرش زیاد بود باید حتما از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید، زیرا دیگر روش‌های خانگی جواب نخواهد داد و باید روش‌های تخصصی‌تری را برای رفع آن به کار گرفت.

ابزار و مواد لازم برای رفوی فرش سوخته

برای رفوی فرش سوخته داشتن تجربه امری بسیار مهم است، اما در کنار داشتن تجربه و مهارت برای اینکه بتوانید رفوی فرش سوخته خود را در منزل به تنهایی انجام دهید، باید ابزار و مواد لازم برای این کار را داشته باشید. این ابزار و تجهیزات به شما کمک می‌کنند بتوانید رفوی فرش خود را به بهترین شکل انجام دهید و سوختگی فرش خود را برطرف سازید.

بهتر است بدانید بسته به نوع سوختگی و عمق آن می‌توان از ابزارهای مختلفی استفاده کرد. از رایج ترین وسایلی که می‌توان از آن‌ها برای ترمیم و رفوی فرش ماشینی بهره برد عبارتند از قیچی باریک و تیز، چاقو، سوزن، نخ، انگشتانه، شیرازه، ریشه، خامه فرش بافی، روکش، وصله و آستر، قلاب و غیره.

جمع بندی

یکی از شایع‌ترین آسیب‌هایی که برای فرش‌ها اتفاق می‌افتد سوختگی است و همین آسیب ممکن است به دلایل مختلف شامل حال فرش شما هم شود. به همین دلیل ما در این مقاله از سایت قالیشویی گل ابریشم تلاش کردیم روش‌هایی را برای رفع رایج‌ترین انواع سوختگی‌ها از روی فرش در منزل بیان کنیم. یادتان باشد تمامی روش‌هایی که بیان کردیم برای آسیب‌ها و سوختگی‌های کوچک قابل انجام است و برای سوختگی‌های عمیق بهتر است از افراد حرفه‌ای این کار کمک بگیرید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید