چطوری برای دریافت ویزاهای کشور کانادا اقدام کنیم؟

    کد خبر :892321

کانادا از محبوب‌ترین کشورهای خارجی برای سفرهای توریستی، تحصیل، کار و… شناخته شده و دور از انتظار نیست که ویزای آن از رایج ترین ویزاهای دنیا باشد. از محبوبیت این کشور می‌توان به جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی، مراکز خرید مدرن، دانشگاه‌های معروف، مجتمع‌های تجاری و… گوناگون اشاره کرد. افزون‌بر این موارد کانادا از مهاجرپذیرترین کشورهای توریستی دنیا نیز نام برده می‌شود و همین موضوع سبب شده تا ایرانیان زیادی سالانه به آن سفر کنند یا آن را برای تحصیل، کار، گردش یا سرمایه گذاری انتخاب کنند. بنابراین اگر شما نیز قصد سفر به این کشور محبوب را دارید توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی با تمامی شرایط لازم، مدارک و هزینه‌ی ویزای کانادا آشنا شوید تا بتوانید به آسان‌ترین شکل ویزای خود را دریافت کنید. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید.

اول هدفتو انتخاب کن بعد نوع ویزا!

انواع ویزای کشور کانادا از لحاظ هدف سفر شما به این کشور، به دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شود که در زیر آن‌ها را مشاهده می‌کنید. شما می‌بایست قبل از هراقدامی با انواع ویزا آشنا شوید و سپس باتوجه به هدف خود از سفر، بهترین ویزا را انتخاب کنید.

ویزای توریستی: این ویزا یکی از رایج ترین انواع ویزای این کشور شناخته می‌شود که به شما امکان اقامت 6 ماهه در هر بار ورود به این کشور را می‌دهد. خوب است بدانید این ویزا علاوه‌بر امکان بازدید از جاهای دیدنی آن، قابلیت گذراندن دوره های آموزشی را نیز می‌دهد. در واقع می‌توانید تا سقف 6 ماه در دوره های آموزشی این کشور نیز شرکت کنید. البته توجه داشته باشید که مجوز کار با این ویزا برای شما وجود ندارد. همچنین ناگفته نماند این ویزا را با نام‌های ویزای پنج ساله کانادا یا ویزای مسافرتی کانادا نیز می‌شناسند. در ادامه به معرفی مدارک لازم و قیمت آن خواهیم پرداخت.

ویزای تحصیلی: افرادی که قصد تحصیل در کانادا را دارند می‌توانند از طریق این ویزا که با نام ویزای دانشجویی نیز شناخته می‌شود، اقدام کنند. شرط لازم و مهم برای دریافت آن نیز، مدارک پذیرش از دانشگاه ها و مراکز آموزشی این کشور است. همچنین خوب است بدانید در انواع ویزای کانادا برای تحصیل، نوع دیگری نیز وجود دارد. این ویزا با نام ویزای همراه کانادا شناخته شده و برای والدینِ دانش آموزانی که به سن قانونی نرسیده‌اند؛ توصیه می‌شود. خود این ویزا نیز به 2 نوع دیگر تقسیم شده که در در یکی، مجوز کار و تحصیل برای همراه وجود دارد و برای نوع دیگری خیر.

ویزای کاری: افرادی که قصد کار در کانادا را دارند؛ می‌توانند با داشتن مدارک پیشنهاد شغلی خود از کارفرمایان این کشور، اقدام به دریافت ویزای کانادا کنند. برای فعالیت های تجاری در کانادا نیز ویزای تجاری یا همان سرمایه گذاری توصیه می‌شود.

آشنایی با مراحل کلی برای دریافت

در این بخش به نحوه دریافت ویزای کانادا می‌پردازیم و شما را با تک‌تک مراحل آن آشنا می‌کنیم. تفاوتی ندارد که خواهان دریافت ویزای کار باشید یا ویزای گردشگری؛ زیرا مراحل ابتدایی آن با هم مشابه هستند. لذا پس از انجام آن‌ها و پرداخت هزینه ویزا، می‌توانید منتظر دریافت ویزای خود از مراکز مربوطه مانند قاصدک24 بمانید.

مراحل: در ابتدا می‌بایست فرم ویزا را به‌صورت آنلاین دریافت کنید. سپس آن را تکمیل و امضا کرده و پرینت کنید. سپس مدارک گفته شده در فرم (در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.) را جمع‌آوری کرده و به  قاصدک24 تحویل دهید.

چه مدارکی لازمه؟

هرکدام از ویزاهای کانادا که کمی پیش به آن‌ها اشاره کردیم، مدارک خاص خود را شامل می‌شوند. شما پس از دریافت فرم و تکمیل آن می‌بایست مدارکی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم را تهیه کنید. همچنین می‌توانید برای خرید انواع تور مسافرتی قاصدک24 مانند تور کانادا به سایت آن مراجعه کرده یا برای راهنمایی بیشتر با پشتیبانی آن در تماس باشید.

♦ فرم تکمیل شده برای تقاضای اخذ ویزا (علاوه‌بر فرم اطلاعات فردی، فرم اطلاعات خانوادگی نیز برای هر یک از تقاضاکنندگان به صورت جداگانه تهیه شود.)

♦ اصل پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماه (به‌علاوه تمامی پاسپورت های قدیمی که در آن ها ویزا درج شده است.)

♦ یک قطعه عکس 4.5*3.5 رنگی با زمینه سفید (جدید باشد)

♦ ترجمه شناسنامه

♦ ترجمه سند ازدواج در صورت همسفر بودن با همسر (در صورت همراهی فرزندان، ترجمه گواهی اشتغال به تحصیلشان الزامی‌ست.)

♦ نامه تمکن بانک به زبان انگلیسی (حتما می‌بایست دارای مهر امور بین الملل بانک باشد و مدت اعتبار نامه این تمکن مالی و ریزپرینت ۴ ماه اخر یک ماه نام برده می‌شود.)

♦ مدارک گردش چهار ماهه حساب (میزان درآمد ماهیانه متقاضی)

♦ اگر دارای این موارد هستید ارائه دهید: سند خودرو، گواهی سپرده بلندمدت، گواهی خرید سهام (اوراق بهادار)، اجاره نامه

♦ مدارک اسناد ملکی (سند خونه، مغازه یا زمین به نام خود متقاضی یا خانواده ی درجه 1)

♦ ارائه مدارک دعوت نامه؛ در صورت نداشتن آن می‌توانید مدارک رزرو هتل و شرح برنامه سفر خود را همراه با رزرو بلیط هواپیما کانادا (رفت و برگشت) ارائه دهید.

♦ اگر قصد سفر با فرزندان خود دارید ولی یکی از والدین در سفر حضور ندارند، می‌بایست ترجمه رضایت نامه محضری را از طرف والدِ غایب ارائه دهید.)

♦ مدارک شغلی برای کارمندان: گواهی اشتغال به کار روی سربرگ شرکت با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر و مدت زمان موافقت شده با مرخصی (به زبان انگلیسی) ، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر و ترجمه حکم کارگزینی

♦ مدارک شغلی برای کارفرمایان: ترجمه آگهی تاسیس، آگهی تغییرات و آگهی تصمیمات شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی دو ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانک شرکت و ریزپرینت ۴ ماه آخر (به لاتین)

با کمترین هزینه ویزای خود را دریافت کنید!

از آنجایی که ویزای کانادا دارای انواع مختلفی بوده و از لحاظ اعتبار، مدت زمان اقامت و حتی تعداد مجوز ورود و خروج با یکدیگر تفاوت دارند؛ هزینه‌های آن‌ها ثابت نمی‌باشد. بنابراین می‌بایست برای اخذ آن‌ها و اطلاع از شرایط دقیق با کارشناسان مربوطه مشورت کنید و مناسب‌ترین آن‌ها را خریداری کنید. به عنوان مثال یکی از رایج ترین ویزاهای کانادا، ویزای 5 ساله معرفی می‌شود که قاصدک24 آن را با ارزان ترین نرخ یعنی 450 دلار ارائه می‌دهد.

بدین ترتیب می‌توانید برای خرید ویزای کانادا یا سایر کشورها مانند ویزای هند، روسیه، چین و… به قاصدک 24 مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید. با این روش دیگر نیازی به مراجعه به مراکز مختلف، پرس‌وجوهای مکرر و هماهنگی‌های دشوار نبوده و تمامی روندهای دریافت را قاصدک24 در کمترین زمان ممکن برای متقاضیان انجام می‌دهد. شما همچنین می‌توانید از این مجموعه برای سایر خدمات گردشگری مانند خرید بلیط هواپیما لحظه آخری، بلیط اتوبوس، بلیط قطار (https://ghasedak24.com/train-ticket ) ، رزرو هتل، تور و بیمه مسافرتی استفاده کنید. تنها کافی است وارد سایت قاصدک24 شده و خرید آنلاین خود را به انجام برسانید. البته توجه کنید که این خدمات به صورت تلفنی نیز ارائه می‌شوند و پشتیبانی آن (75269-021) همه‌روزه در دسترس شما هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید