هزینه 300 هزار تومانی برای ثبت نام آسان وام ازدواج/ بانک مرکزی پاسخ دهد

    کد خبر :873104
وام ازدواج

«بازتاب»؛ فرآیند دریافت وام ازدواج دردسرهای زیادی را برای متقاضیان این تسهیلات ایجاد کرده است، علاوه بر مشکلات مربوط به ضامن، وثیقه، دریافت کدرهگیری، انتخاب بانک و شعبه، بحث ثبت نام و دریافت نوبت از بانک ها یکی از اصلی ترین مشکلات پیش روی زوج های جوان است.

در حال حاضر متقاضیان وام ازدواج باید مدت‌ها برای ثبت‌نام در سامانه معرفی شده از سوی بانک مرکزی معطل شوند تا بتوانند اطلاعات هویتی خود را ثبت کنند.

در این شرایط یک سایت اینترنتی با سواستفاده از مشکل متقاضیان دریافت این تسهیلات، با دریافت هزینه‌ای تقریبا 300 هزار تومانی(288 هزار تومان) و پشتیبانی 24 ساعته روند ثبت‌نام در سامانه وام ازدواج را انجام می دهد.

روند ثبت نام وام ازدواج

زوج‌های جوان برای دریافت تسهیلات 70 میلیون تومانی ازدواج با بازپرداخت 10 ساله در گام نخست باید در سامانه بانک مرکزی به نشانی ve.cbi.ir اطلاعات هویتی خود را ثبت و سپس بانک عامل را انتخاب کنند.

براساس اعلام بانک مرکزی، سامانه «تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک مرکزی» تنها مرجع رسمی برای ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات ازدواج است و متقاضیان دریافت این وام باید به‌طور مستقیم نسبت به ثبت‌نام خود در این سامانه اقدام کنند.

چندی پیش بود که «مصطفی قمری وفا»، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در حساب کاربری خود در توئیتر تاکید کرد که سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ارتباطی با هیچ‌یک از سایت‌های فعال در این زمینه ندارد و متقاضیان دریافت وام ازدواج فقط باید در این سامانه ثبت نام کنند.

اما شواهد حکایت از آن دارد که سامانه تعبیه شده توسط بانک مرکزی، مشکلات بسیاری را برای متقاضیان وام ازدواج ایجاد کرده است و روند ثبت‌نام را برای آن‌ها زمان‌بر و فرسایشی کرده است.

یکی از مشکلات رایج زوج‌های جوان با این سامانه، پذیرفته نشدن مکرر کُد امنیتی ورود به سامانه برای تکمیل فرآیندهای ثبت‌نام است که باید چندین بار این کد را وارد کنند تا سرانجام وارد سامانه شوند.

مشکل دیگر مربوط به عدم اعتبار بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج است، به عنوان مثال یک زوج مدت‌هاست که برای ثبت‌نام وام ازدواج تلاش می‌کنند اما سامانه به آن‌ها اعلام می‌کند که هیچ بانکی در استان شما اعتبار لازم برای پرداخت این وام را ندارد.

حالا و در شرایطی که روند ثبت‌نام برای وام ازدواج زمان‌بر و طاقت‌فرسا شده است، سایتی وجود دارد که مدعی است در کوتاه‌ترین زمان ممکن وام ازدواج متقاضیان را برای هر بانک و شعبه‌ای که بخواهند ثبت نام می‌کند که این ثبت‌نام برای افراد 288 هزار تومان هزینه دارد.

ثبت‌نام وام ازدواج از طریق این سایت اینگونه است که ابتدا بانک موردنظر و استان خود را انتخاب می‌کنید سپس با پرداخت مبلغ 288 هزار تومان به مراحل بعدی چون تکمیل اطلاعات، دریافت کد رهگیری و تعیین شعبه هدایت می‌شوید و تمامی تحولات ثبت‌نام از طریق پیامک به اطلاع شما می‌رسد.

ناگفته نماند اگرچه میزان تسهیلات ازدواج 70 میلیون تومان است اما برای زوج‌های زیر 25 و 23 سال واجد شرایط، وام ازدواج می‌تواند تا سقف 100 میلیون تومان افزایش یابد.

تنها راهکار متقاضیان برای دریافت وام ازدواج

اگرچه براساس گزارش بانک مرکزی از ابتدای امسال تا 23 آبان ماه امسال، بیش از 639 هزار و 695 نفر و به مبلغ 553 هزار و 831 میلیارد ریال از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره‌مند شدند و تعداد 208 هزار و 72 نفر هم متقاضی در صف برای استفاده از تسهیلات یاد شده هستند اما بسیاری از متقاضیان دریافت وام ازدواج از شرایط ثبت نام و دریافت این وام ناراضی هستند.

در چنین شرایطی که مشکلات فنی سامانه معرفی شده از سوی بانک مرکزی ادامه دارد، یک سایت اینترنتی با دریافت 300 هزار تومان مشکل ثبت نام وام ازدواج را برای متقاضیان این وام آسان کرده است بنابراین بسیاری از زوج های جوان ترجیح می دهند که این مبلغ را بپردازند تا سریع‌تر وام خود را دریافت کنند، یعنی تنها راهکار پیش روی این متقاضیان برای تسهیل فرآیند دریافت وام، استفاده از ظرفیت این سایت است.

حالا این سوال مطرح می شود که سامانه اینترنتی مذکور آیا مجوزی برای انجام فعالیت در این زمینه دارد؟ اگر مجوز ثبت نام برای متقاضیان وام ازدواج را دارد چرا بانک مرکزی اطلاعیه صادر می کند که متقاضیان فقط از درگاه ve.cbi.ir اقدام به ثبت نام کنند، اگر مجوز ندارد چرا از فعالیت این سامانه جلوگیری نمی شود؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید