هزینه ساخت هر متر مربع استخر + هزینه های ساخت استخر !!

    کد خبر :942764

شنا یکی از ورزش ها و تفریحات پرطرفدار است. خیلی ها شنا را در پارک های آبی تجربه می کنند؛ اما در این میان، برخی ترجیح می دهند در خانه یا باغ خود استخری داشته باشند. ساخت استخر در باغ ویلا یا در خانه می تواند به خانه یا ویلای شما زیبایی خاصی ببخشد. از طرف دیگر، دیگر نیازی به برنامه ریزی برای رفتن به پارک های آبی ندارید.

در این مقاله تلاش خواهیم کرد ساخت استخر را به مرحله به مرحله با شما پیش ببریم. هم چنین درباره هزینه ساخت استخر، در انواع مختلف، و به خصوص ساخت استخر خانگی، مطالبی را با شما درمیان بگذاریم. قبل اینکه سراغ مراحل برویم همین اول کار، درباره مهمترین بحث یعنی هزینه ساخت استخر خواهیم گفت.

هزینه ساخت استخر

هزینه ساخت استخر، به چیزهای زیادی بستگی دارد. شاید یکی از مؤثرترین مورد در میزان هزینه نوع استخر باشد. اینکه استخر با چه مصالحی ساخته شود و یا حتی مورد استفاده آن چیست یا اینکه استخر سرپوشیده باشد یا رو باز، همه و همه هزینه های خودش را دارد. به همین خاطر، توصیه ما به شما استفاده از مشاوران با تجربه در این زمینه است؛ چرا که مشاوری باتجربه مواردی را به شما گوشزد خواهد کرد که ممکن است حتی به آن فکر هم نکرده باشید؛ بنابراین اگر دنبال ساخت استخر ارزان هستید، حتما با مشاور درمیان بگذارید تا راه حلی پیش روی شما بگذارد. حال که کمی درباره بحث شیرین هزینه ها گفتیم، سراغ اولین مرحله ساخت استخر برویم.

مراحل ساخت استخر

 ۱.مکان استخر

مکان و جایی که باید استخر در آنجا قرار گیرد اهمیت به سزایی دارد؛ مثلا فرض کنید میخواهید استخری روباز در حیاط خانه خود بسازید. اینکه مکان استخر زیر درخت نباشد، یکی از نکاتی ست که احتمالا به آن تا به حال توجه نکرده اید. اینکه استخر زیر سایه درخت نباشد مزیتهای فراوانی دارد. یکی از آنها، استفاده رایگان از انرژی گرمایی خورشید برای گرم نگه داشتن آب استخر است. یا مثلا نباید استخر را در جایی که وزش شدید باد وجود دارد ساخت. چرا؟ به خاطر اینکه وزش باد میزان تبخیر آب را افزایش می دهد.

۲. طراحی استخر

حال به سراغ طراحی می رویم. بسته به جایی که می خواهید استخر را در آن احداث نمایید یا سلیقه خود، باید انتخاب نمایید که استخرتان بیضی، مربع یا مستطیل باشد. همچنین باید تعداد ورودی و خروجی را در ساخت استخر مدنظر قرار دهید. معمولا برای ساخت استخر خانگی از ابعاد 3 در 6.1 متر، 4.6 در9.1 متر و 6.1 در 12 متر و عمق از 1.2 تا 4.6 متر بهره می گیرند. اگر به دنبال ساخت استخر کوچک هستید، در این زمینه استفاده از مشاوره های پیمانکار سودمند است و باعث می شود جوانب مختلف را در نظر بگیرید.

۳.گودبرداری

شاید بتوان گفت مهمترین محله ساخت استخر گودبرداری است. برای گودبرداری، حتما باید مجوزهای مربوط به ساخت و ساز را بگیرید؛ چراکه برای گودبرداری از بیل مکانیکی و دیگر ماشین آلات سنگین استفاده خواهد شد. انجام صحیح مراحل بعدی ساخت استخر به گودبرداری درست آن بستگی دارد. به همین خاطر آن را مهمترین مرحله می دانیم.

۴. هموارسازی خاک

پس از گودبرداری سراغ هموار سازی خاک می رویم. در این مرحله، کف استخر را ماسه بادی ریخته و سپس آن را صاف می کنیم. هموارسازی خاک بستگی به نوع کف استخر شما دارد. برخی استخرها دو سطح دارند؛ ابتدای آن کم عمق و انتهای آن عمق بیشتری می گیرد که در مرحله طراحی آن را مشخص کرده ایم. پس از اتمام مرحله هموارسازی در ساخت استخر، اگر استخر شما پیش ساخته باشد، آن را داخل گود جاسازی می کنند؛ اما اگر استخر شما بتنی باشد، چندین مرحله را باید پشت سر بگذارید؛ آرماتوربندی، قالب بندی، سیم کشی، لوله کشی و بتن ریزی از جمله این مراحل است.

۵.آرماتوربندی

در این مرحله، اگر استخر شما بتنی باشد، برای استحکام گودبرداری استخر شما دیوارها و کف را آرماتوربندی می کنند. به وسیله آرماتوربندی دیوارها صاف و همسو با هم خواهند بود.

۶. لوله کشی

در این مرحله، باید باید از فرد لوله کشی استفاده کنید که تجربه کافی در امر لوله کشی استخر داشته باشد. کسانی که بی تجربه یا کم تجربه هستند به راحتی می توانند ساخت استخر شما را به فاجعه ای تمام عیار تبدیل کنند. در مرحله لوله کشی، متخصص این امر باید قسمت هایی از جمله تخلیه، اسکیمرها، شیرهای 2 و 3 طرفه، فیلتر تصفیه و پمپ های تصفیه را نصب نماید. همه این مراحل به سیستم های لوله کشی ساختمان شما نیز بستگی دارد.

۷. سیم کشی استخر

در ساخت استخر، چه ساخت استخر خانگی یا ساخت استخر باغ باید از سیم کشی آن مطمئن باشید. از همین رو از پیمانکار بخواهید حتما از متخصصی با تجربه در امر ساخت استخر استفاده کند. کوچک ترین اشتباه در سیم کشی میتواند منجر به برق گرفتگی شناگر شود و فاجعه ای رقم بزند.

۸. بتن ریزی و آب بندی

در ساخت استخرهای بتنی و وینیلی، بتن ریزی استخر امری ضروری ست. در این مرحله، با بتن ریزی آرماتورها زیر بتن دفن می شوند و دیوارها شکل پایانی خود را می گیرند. بتن ریزی به دو روش قالب گیری و بتن پاشی صورت می گیرد که همه چیز به پیمانکار بستگی دارد.

آب بندی هم یکی دیگر از مراحلی ست که باید با دقت زیاد انجام شود. پیشنهاد ما برای آب بندی، آب بندی با فایبرگلاس است؛ چرا که به صورت کامل جلوی نشتی آب را می گیرد.

۹. سرامیک کاری

سرامیک کاری استخر با سرامیک کاری عادی تفاوت زیادی دارد. برای همین باید از متخصصین این کار استفاده شود. طرح و رنگ سرامیک هم کاملا سلیقه ای است؛ اما باید با مشورت پیمانکار صورت بگیرد.

۱۰. نصب سیستم های استخر

در مرحله پایانی و قبل از آن که از استخر زیبایتان استفاده نمایید؛ باید چند سیستم روی آن نصب کنید. سیستم تهویه، سیستم گرمایش محیط و آب استخر، سیستم تصفیه آب، سیستم تصفیه شیمیایی و میکروبی آب و سیستم هوشمند الکتریکال استخر از جمله سیستم هایی هستند که باید بر روی استخر شما نصب شود.

نتیجه گیری

به صورت کوتاه و مختصر تاکید می کنیم اگر تصمیم به ساخت استخر دارید، حتما در انتخاب پیمانکار دقت نمایید و پس از آن از مشاوره های او بهره ببرید. هم چنین می توانید در سایت پارسیان استخر به آدرس www.parsianpools.com فیلم ساخت استخر در باغ را تماشا کنید و جهت ساخت استخر با کارشناسان فروش پارسیان استخر می توانید تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان استفاده کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید