6 نکته مهم نورپردازی دیوار باغ و ویلا با انواع چراغ حبابی

    کد خبر :963021

چراغ حبابی یکی از انواع چراغ‌ها برای روشنایی در محیط‌های مختلف است. پارک‌ها، خیابان‌ها و محوطه ویلاها از جمله مکان‌هایی هستند که به این نوع چراغ نیاز دارند. حفظ امنیت ساختمان، استفاده از باغ و محوطه باز ویلا در زمان شب و در نهایت زیباتر کردن محیط ویلا از مهم‌ترین دلایل استفاده از نورپردازی با انواع چراغ حبابی است. اما برای استفاده از این چراغ‌ها بر روی دیوار باغ و ویلا نکاتی وجود دارد که در این مطلب قصد داریم درباره آنها صحبت کنیم.

تعادل بین روشنایی دراماتیک و کانونی

یکی از نکاتی که برای استفاده از چراغ دیوار ویلا و باغ نیاز دارید، ایجاد تعادل بین روشنایی دراماتیک و کانونی است. در روش کانونی فقط یک نقطه خاص روشن می‌شود، اما در روش دراماتیک شما به دنبال روشن کردن بخش وسیعی از حیاط یا باغ هستید. اگر محوطه باغ یا ویلا بیش از حد بزرگ است و قادر به تامین روشنایی تمامی دیوارهای آن نیستید، می‌توانید بین این دو تکنیک تعادل برقرار کنید.

در کنار دیوارها، باید بخش‌هایی از باغ یا ویلا را که به امنیت بیشتری نیاز دارند (پیاده‌روها، بالکن و آلاچیق) با چراغ حبابی روشن نگه دارید. فراموش نکنید استفاده زیاد از این نوع نورپردازی با توجه به قیمت چراغ حبابی می‌تواند هزینه زیادی را برایتان به همراه داشته باشد، ولی از خیر زیبایی آن نمی‌توان به آسانی عبور کرد!

استفاده از چراغ‌های حبابی متنوع

یکی دیگر از دلایل استفاده از نورپردازی در قسمت دیوارهای باغ و ویلا، زیبایی است. انواع مختلفی از چراغ‌های حبابی در بازار عرضه می‌شوند که البته هر یک کارایی متفاوتی دارند. برای مثال شما می‌توانید از بین چراغ‌های حبابی پایه بلند، پایه کوتاه و دفنی، گزینه مناسب را انتخاب کنید.

فراموش نکنید در زمان شب هر قسمتی از باغ و ویلا با یک نوع چراغ حبابی روشن می‌شود. برای مثال چراغ‌های پایه بلند با وجود روشن نگه داشتن دیوارها، برای روشنایی سنگفرش و پیاده‌روی ساختمان یا باغ مناسب نیست.

ایجاد روشنایی برای درختان کنار دیوار

اگر در مقابل دیوارها درخت قرار داشته باشید چه راهی برای روشنایی آنجا وجود دارد؟

هنگام شب در باغ‌ها و ویلاها به طرز عجیبی تاریک می‌شود و این فضا چندان خوشایند نیست. نورپردازی دیوارها باید به شکلی انجام شود که با وجود انبوه شاخ و برگ و ایجاد سایه بتوان روشنایی را تا حد ممکن فراهم کرد.

نورپردازی شبیه سازی نور ماه یا نورپردازی کف از جمله تکنیک‌هایی است که برای این دیوارهای ویلا و باغ نیاز دارید. این تکنیک‌ها می‌تواند با انواع چراغ محوطه ویلا و به ویژه چراغ حبابی اجرا شود، نور مورد نیاز را تا حدی که تاریکی مطلق را از بین ببرد تامین کند و فضای رمانتیکی را ایجاد نماید.

ایجاد روشنایی در بخش پیاده‌روها

نه تنها دیوارهای باغ و ویلا، بلکه پیاده‌روها هم قسمت مهمی است که در آن رفت و آمد دارید. تاریکی این قسمت‌ها ممکن است در رفت و آمد مشکل ایجاد کند و اگر افراد زیادی در اینجا عبور و مرور دارند یا برای یک شب رویایی و خاص به روشنایی نیاز دارید، باید چراغ حبابی نصب کنید.

اما روشنایی و نورپردازی پیاده‌روها باید با استفاده از چراغ‌های پخش نور بالا انجام شود که نه تنها دیوارها را روشن نگهدارد، بلکه به ایجاد نور در پیاده‌رو هم کمک کند. برای این کار باید از چراغ‌های پایه بلند پارکی و یا چراغ‌های دفنی استفاده کنید که از طریق سایت صنایع روشنایی الین قابل سفارش هستند.

قرار دادن چراغ‌ها با فاصله مناسب از هم

دیوار از جمله قسمت‌های امنیتی در ساختمان‌ محسوب می‌شود که می‌تواند محلی برای ورود و خروج افراد ناشناس به داخل باشد. دیوار حیاط و دیوارهای بیرونی ساختمان در بخش‌هایی که امکان ورود سارقان در آنجا بیشتر است، باید به طور کامل روشن باشد.

برای ثبت تصویر و فیلم توسط دوربین مداربسته از این قسمت‌ها نیز به روشنایی نیاز دارید. فراموش نکنید برای تامین روشنایی دیوار باغ و ویلا باید چراغ‌ها را با فاصله مناسب از یکدیگر نصب کنید. به طور معمول این چراغ‌ها با فاصله 2 متر از یکدیگر نصب می‌شود، اما این قانون کلی نیست و باید به قدرت چراغ‌ها در تأمین نوع توجه داشته باشید.

تهیه چراغ‌های حبابی باکیفیت

زمان تهیه چراغ برای تأمین روشنایی دیوار باغ و ویلا باید به کیفیت این محصول توجه داشته باشید. اگرچه قیمت چراغ حبابی می‌تواند یک معیار مهم برای انتخاب باشد، اما نباید فراموش کنید در صورت خرید تجهیزات و چراغ‌های بی‌کیفیت بعد از مدتی مجبورید دوباره هزینه دیگری را صرف تعمیر یا خرید این محصول کنید.

به طور کلی چراغ‌های حبابی به نحوی طراحی و تولید می‌شوند که در برابر رطوبت، بارش برف و باران مقاوم هستند. اما ممکن است در برابر پرتاپ جسم سنگین مقاوم نباشند که بهتر است نصب آنها در محلی از دیوارها انجام شود که از ضربه و خسارت دور است.

اجرای تکنیک نورپردازی برای دیوار باغ و ویلا

برای تأمین روشنایی دیوارهای ویلا و باغ با استفاده از چراغ‌های حبابی چند تکنیک وجود دارد که عبارتند از:

تکنیک نورپردازی سطوح پایین: این تکنیک علاوه بر روشنایی دیوار، برای روشن کردن درختان و کف ویلا و باغ (چمن و پیاده‌رو) کاربرد دارد که فاصله 2 تا 4 متری را به خوبی روشن می‌کند.

تکنیک نورپردازی موضعی: از این روش برای روشن کردن یک نقطه کانونی و متمرکز استفاده می‌شود. برای مثال می‌تواند اطراف میز و صندلی پارکی، گونه‌های خاصی از درختان و یا محوطه اطراف تندیس و مجسمه در کنار دیوارها را روشن کند.

تکنیک نورپردازی گسترده: اگر محوطه باز وسیع در باغ یا ویلا دارید که باید بخش زیادی از دیوارهای آن را روشن نگهدارید، این سبک نورپردازی را توصیه می‌کنیم. ضمن اینکه چراغ‌های حبابی که برای این تکنیک کاربرد دارند، می‌توانند قسمت‌های حاوی گل و بوته‌های کوتاه در کنار دیوار را نیز به خوبی روشن کنند.

تکنیک نورپردازی زمینه: نوع دیگری از تکنیک‌های روشنایی دیوار باغ و ویلاست که برای محیط‌های کم ارتفاع انجام می‌شود. پیاده‌روها، گل و گیاهان کوتاه و یا چمن‌کاری داخل باغ و حیاط ویلا حتما در زمان شب به نور نیاز دارند. برای این قسمت می‌توانید از چراغ‌های حبابی با فاصله کوتاه از زمین استفاده کنید.

صنایع روشنایی الین یکی از مراکز طراحی، تولید و عرضه محصولات نورپردازی و انواع چراغ حبابی است که می‌توانید برای زیباتر و روشن‌تر کردن باغ و ویلای خود به این فروشگاه مراجعه کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید