مشخصات هیوندای i۲۰ جدید

    کد خبر :796342

هاچ بک جدید هیوندای به طور ویژه روی رقابت با محصولات فورد متمرکز شده است.

خودروسازی هیوندای در نظر دارد سری دوم از خودروهای i۲۰N خود را روانه بازار کند. سری اول این خودرو در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد و فروش خوبی را به ثبت رساند و هیوندای امیدوار است با قیمت رقابتی ۲۵ هزار پوندی این خودرو (حدود ۸۵۰ میلیون تومان) بتواند سهم بیشتری از بازار خودروهای هاچ بک را تسخیر کند و رقبای اصلی خود نظیر فورد فیستا و فولکس واگن گلف جی تی آی را شکست دهد.

موتور این خودرو به نام گاما۲، یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو است که برای این خودرو توان ۲۰۱ اسب بخار را ایجاد می کند. به این ترتیب این خودرو از نظر موتور قدرتمندتر از فورد فیستا خواهد بود. خودرو همچنین مجهز به گیربکس شش سرعت دستی خواهد بود.

در سری جدید خودروی i۲۰، هیوندای کیفیت پلاستیک و چرم مورد استفاده در خودرو را بهتر کرده است. صفحه نمایش و امکانات دیجیتالی خودرو در مقایسه با رقبای این خودرو نظیر تویوتا یاریس بهتر شده اند اما به نظر می رسد رقیب ژاپنی کماکان از سیستم تعلیق بهتری از این خودرو کره ای بهره خواهد برد.

همگام با دیگر خودروسازان مطرح جهانی، استفاده از چراغ های LED و همچنین چراغ عقب کشیده تر در سری جدید i۲۰ کاملا مشهود است. با این حال برخی از منتقدان گفته اند که کابین داخلی خودرو از نظر ظاهری جذابیت کمتری در مقایسه با رقبا دارد و این مساله می تواند تقاضا برای خرید این خودرو را کاهش دهد.

سایر مشخصات فنی

حجم موتور: ۱۵۹۸ سی سی

دور موتور: ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ دور در دقیقه

مدت زمان لازم برای رسیدن از سرعت صفر کیلومتر بر ساعت به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۶.۷ ثانیه

وزن خودرو در حال بدون سرنشین: حدود ۱۲۰۰ کیلوگرم

حداکثر سرعت: ۱۴۳ مایل بر ساعت (حدود ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت)

منبع: اتوکار

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید