قیمت ارز را سر بشار نکوبید؛ بازی دو سر باخت پرسپولیس

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ ۱۶:۳۸
    کد خبر :735078

یکی از دغدغه های اصلی یحیی گل محمدی برای فصل بعد حفظ بشار رسن ستاره عراقی پرسپولیس است. بشار در ترکیب پرسپولیس با هر میزان آمادگی که به میدان رفته کیفیت فنی پرسپولیس را بالا برده و این همان نکته ای است که یحیی بیشتر از هر کسی به آن واقف است.

سرمربی پرسپولیس به خوبی می داند که پیدان کردن جایگزینی با کیفیت بشار در لیگ ایران محال است و همین موضوع باعث شده تا از مدیران باشگاه بخواهد هر طور شده رسن را حفظ کنند.

اما بررگترین مانع برای حفظ بشار قرارداد دلاری این بازیکن است. بشار این فصل با پرسپولیس قراردادی به مبلغ ۴۲۰ هزار دلار داشته که تا به امروز زیر ۱۰ درصد از این قرارداد را دریافت کرده است. باشگاه برای حفظ بشار باید هم قرارداد این فصل او را تسویه کند و هم قراردادی دست کم به اندازه این فصل با هافبک عراقی منعقد کند.

اما بالا رفتن قیمت ارز باعث شده تا از بشار به عنوان بازیکن ۱۰ میلیاردی یاد کنند. عنوانی که می توان همین حالا روی بسیاری از بازیکنان خارجی شاغل در فوتبال ایران هم گذاشت. دیاباته و استنلی و … قطعا با قراردادی کمتر از بشار در سپاهان و استقلال ماندنی نخواهند بود. بازیکنان باکیفیتی که غیبت شان بعضا مربیان خود را با بن بست تاکتیکی مواجه میکرد

به گزارش همشهری آنلاین،پرسپولیس برای تمدید قرارداد بشار از او خواسته تا رقم قرارداد خود را کاهش دهد. ستاره ای که ۱۰ بار فریب وعده های مدیران را خورد و به تهران آمد تا برای تیمی که به آن علاقه دارد به میدان برود. اما هنوز و هنوز سهمش از درصدهای پرداختی به بازیکنان پرسپولیس فقط اخبار این پرداختی هاست.

فرض که بشار بعد از این همه بدقولی نخواهد به باشگاه برای تمدید قرارداد تخفیف بدهد. در صورت جدایی او از پرسپولیس کدام طرف ماجرا زیان خواهد دید؟

در نگاه اول پرسپولیس از زیر فشار پرداخت قرارداد ۱۰ میلیاردی ستاره عراقی رها شده است. اما این همه ماجرا نیست. از دست دادن ستاره ای که همین حالا هم تیم های متمول عربی او را روی دست می برند یعنی ضرر پشت ضرر.

پرسپولیس ستاره ای را از دست می دهد که برای او نه در ایران و نه احتمالا در میان بنجل هایی خارجی که قرار است دوباره به این تیم قالب شود، جایگزینی نخواهد بود. این یعنی ضرر فنی غیرقابل جبران؛ اما به لحاظ مالی هم آیا بشار را همین حالا با دو برابر قیمتی که حاضر شده برای پرسپولیس بازی کند نمیتوان به تیم های هواخواهش در لیگ های عربی فروخت؟

ستاره ۲۴ساله عراقی هنوز زمان زیادی برای برای دلبری از باشگاه های عربی و حتی اروپایی دارد پس قیمت ارز لعنتی را هر روز بر سر بازیکنی نکوبید که کیفیت فنی اش به شما تضمین می دهد که با تمدید قرارداد این شما هستید که سرمایه گذاری پرسودی خواهید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید