“طبیعت” بالاخره خاموش شد

  • حوادث
  • پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ۱۲:۲۰
    کد خبر :854993
"طبیعت" بالاخره خاموش شد

فرماندار زرندیه از مهار آتش سوزی گسترده در شرکت تولید مواد غذایی طبیعت این شهرستان خبر داد.

سیامک سلیمانی، با تشریح آخرین وضعیت آتش سوزی شرکت تولیدکننده موادغذایی طبیعت زرندیه که از بامداد روز گذشته بوقوع پیوسته است، اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی آتش نشانان و نیروهای امدادی و ستاد مدیریت بحران شهرستان حریق مهار شد و عملیات لکه گیری نیز انجام و اطفا حریق به بطور کامل انجام شده است.

وی علت گسترش آتش سوزی را وزش باد غالبی بیان کرد که از اول صبح دیروز شروع به وزیدن کرد و موجب شد تا عملیات اطفای حریق سخت شود و افزود: خوشبختانه با یک کار تیمی و حضور اکیپ های آتش نشانی از شهرهای شهرستان زرندیه، ساوه و اسلامشهر حریق مهار و دودی که هم اکنون در فضای شرکت در حال انتشار ناشی از بقایای آتش سوزی سوله و انبارهاست.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه آتش‌سوزی این شرکت تلفات جانی نداشت، افزود: این سانحه دو مصدوم داشت که یک مصدوم به صورت سرپائی درمان و مصدوم دیگر به بیمارستان اعزام شد.

فرماندار زرندیه در خصوص علت وقوع حریق نیز گفت: گمانه‌زنی‌ها اتصال برق و مشکلات برقی را علت اصلی آتش سوزی می‌دانند اما تحقیقات و بررسی لازم برای دست یابی به علت دقیق سانحه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد از سوله ها و فضای مسقف این شرکت بر اثر وقوع حریق از بین رفته است گفت: برآورد اولیه حاکی از آن است که خسارتی در حدود پنج هزار میلیارد تومان به این واحد صنعتی و تولیدی وارد شده است و در پی وقوع حریق حدود پنج هکتار از سالن‌های مسقف و سوله‌ها هم دچار آسیب شده و انبارها نیز از بین رفته است. اما به نظر می رسد میزان خسارات وارده کمتر از میزان پیش بینی شده باشد و به محض جمع بندی نهایی اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: دودی که هم اکنون در حال انتشار است ناشی از بقایای آتش سوزی سوله ها و فضای مسقف است و به معنای تداوم آتش سوزی نیست.

گفتنی است شرکت طبیعت زرندیه تولیدکننده روغن مایع و جامد خوراکی، رب گوجه و واحد بسته بندی چای و برنج است که در شهرک صنعتی مامونیه مرکز این شهرستان فعالیت می‌کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید