شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان چگونه است؟

    کد خبر :953262

اگر به تازگی فرزندی به خانواده‌تان اضافه شده و یا اولین پروازهایی است که می‌خواهید همراه با خانواده‌تان در زندگی تجربه کنید به شما حق می‌دهیم که سوال‌های زیادی ذهنتان را مشغول کرده باشد. سوالاتی از این قبیل که برای همه افراد خانواده به یک میزان باید هزینه بلیط هواپیما داد؟ برای نوزادتان باید چه نوع بلیطی تهیه کنید؟ آیا برای کودکتان که روی پا می‌نشیند و هنوز قدرت استفاده از صندلی را به صورت تنهایی ندارد هم باید بلیط هواپیمای جداگانه بخرید؟ یا این که قیمت بلیط هواپیما برای نوزاد و نوجوان چه تفاوتی دارد؟ تصمیم داریم در این یادداشت به همه سوالات شما پاسخ دهیم تا برای خرید بلیط هواپیما بیش از پیش مطلع باشید و خرید هوشمندانه‌تری را تجربه کنید

کودک را می‌توان تنهایی به سفر فرستاد؟

بهتر است توضیحات اختصاصی این بخش را با این پرسش شروع کنیم. ممکن است برایتان کاری پیش بیاید که نیاز باشد فرزندتان به تنهایی به سفر برود. خوب است بدانید که بعضی از شرکت‌های هواپیمایی اجازه این کار را نمی‌دهند و با توجه به مشکلاتی که ممکن است برای کودک پیش بیاید قوانین محکمی هم در این باره دارند اما بعضی از دیگر شرکت‌ها اجازه این کار را به والدین می‌دهند و شما با یک جستجوی ساده می‌توانید از شرایط این مورد آگاه شوید. به طور کلی قوانینی که این گونه شرکت‌ها برای تنهایی سفر کردن کودک سن بالای ۵ سال است آن هم در صورتی که رضایتنامه پدر و مادر به صورت کتبی نوشته شده باشد.

در این میان شرکت‌های هواپیمایی متعددی هستند که برای کودکان شرایط جداگانه‌ای از بزرگسالان دارند. مثلا در طول پرواز با آن‌ها بازی‌های سرگرم کننده‌ای انجام می‌دهند که هم جنبه آموزشی دارد هم پدر و مادر دیگر ترسی از کلافه شدن فرزندشان در پروازهای طولانی ندارند. همه این اطلاعات را می‌توانید همزمان با رزرو بلیط هواپیما در صفحه‌ای دیگر باز کنید و راجع به ایرلاینی که در حال خریداری بلیط از آن هستید بخوانید. قطعا با تحقیق و جستجوی بیشتر سفر ایده آل‌تری را هم برای خود هم برای خانواده‌تان رقم می‌زنید.

شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودک زیر ۲ سال چگونه است؟

والدین زیادی وجود دارند که بعد از یک سالگی فرزندشان تصمیم می‌گیرند به یک سفر بروند و برای کمتر شدن زمان سفر و راحتی بیشتر اقدام به تهیه بلیط هواپیما ارزان سفرمارکت می‌کنند. موضوعی که وجود دارد این است که برای کودک چقدر باید هزینه کنند؟ قطعا به اندازه بزرگسال نیست اما شرایطی هم هست که چون کودک روی پا می‌نشیند اصلا هزینه‌ای پرداخت نکند؟ پاسخ این سوال خیر است. زیرا با توجه به این که هر کودک مانند یک فرد بزرگسال مشمول بیمه می‌شود پس هزینه‌ای بابت بیمه هم در کنار هزینه‌های دیگر دریافت می‌شود اما باید بدانید که این هزینه بسیار جزئی بوده و حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه بلیط بزرگسال است. البته اگر زیر ۲ سال باشد. این را هم بدانید که این اعداد و رقم‌ها ممکن است در هر شرایطی مانند پیک تعطیلات،‌ مناسبت‌های مهم و خدمات هر ایرلاین متفاوت باشد پس خود را برای هر گونه اختلاف قیمت یا اختلاف کیفیت پرواز آماده کنید. به طور کلی همانند دیگر موارد، شرایط خرید بلیط هواپیما در هر ایرلاینی با ایرلاین دیگر متفاوت است به همین خاطر به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از رزرو بلیط هواپیما اطلاعات و قوانین مربوط به آن شرکت هواپیمایی را بخوانید. تنها در این صورت است که می‌توانید یک سفر ایده‌آل همراه با خانواده و عزیزانتان تجربه کنید. این نوید را به شما می‌دهیم که در موقع خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت تمامی مشخصات موجود درباره ایرلاین انتخابی شما بر روی صفحه نقش می‌بندد و می‌توانید با خیال راحت تمامی مشخصات را از قبل چک کنید.

بلیط هواپیما برای چه کودکانی نیم بها است؟

در اکثر شرکت‌های هواپیمایی کودکان ۲ تا ۱۲ ساله هزینه بلیط نیم بها باید پرداخت کنند. البته دقت کنید که برای همه شرکت‌ها نمی‌شود نسخه یکسان پیچید و هر کدام از آن‌ها قوانین خاص خودشان را دارند اما به طور معمول این شرایط تا سن ۱۲ سال وجود دارد. تهیه بلیط هواپیما و رزرو هتل از سفرمارکت از طریق سایت یا اپلیکیشن بسیار آسان‌ است. زیرا در لحظه می‌توانید صدها سایت گردشگری را با توضیحات و مشخصات و البته قیمت پروازها چک کنید. در مرحله بعدی پس از انتخاب ایرلاین مورد نظرتان باید تعداد نفراتتان را وارد کنید. در این جا دیگر نیازی نیست که نگران حساب و کتاب هزینه بلیط‌ها باشید زیرا پلتفرم سفرمارکت با احتساب اطلاعاتی که برای نفرات خود وارد سایت کرده‌اید هزینه نهایی را به شما اطلاع می‌دهد.

نوع بلیط هواپیما (سیستمی و چارتری) بر قیمت بلیط هواپیمای کودک تاثیر گذار است؟

به صورت کلی در بلیط‌های چارتری همه تخفیفاتی که روی بلیط کودکان اعمال شده است،‌ لغو خواهد شد! به عبارت دیگر شرایط کمی بهتر از قبل می‌شود زیرا دیگر نیازی نیست هزینه‌ای پرداخت کنید که بخواهد تخفیف هم رویش اعمال شود! در چارترهای داخلی بلیط برای نوزادان رایگان است اما اگر برای کودکان ۲ تا ۱۲ سال می‌خواهید بلیط بخرید متاسفانه باید بگوییم که لازم است هزینه‌ای برابر با بزرگسال را پرداخت کنید. در شرایط عادی بلیط‌های سیستمی، هزینه کودکان ۲ تا ۱۲ سال نیم بها حساب می‌شد اما چون بلیط‌های چارتری عموما قیمت پایین‌تری از سیستمی دارد دیگر تخفیفی برایتان نخواهد داشت.

بلیط هواپیمای کودکان در پرواز داخلی یا خارجی متفاوت است؟

در مورد این موضوع لازم است بدانید که قوانین کلی و همه گیری راجع به قوانین بلیط هواپیمای کودک وجود ندارد و نمی‌توانیم در مورد همه ایرلاین‌ها یک شرایط ثابت را ارائه دهیم. اما در اکثر شرکت‌های هواپیمایی بهای بلیط نوزاد زیر ۲ سال همان ۱۰ درصد از کل هزینه بلیط بزرگسال است و در پروازهای خارجی و داخلی تفاوتی دیده نمی‌شود.

بهتر است قبل از تهیه بلیط هواپیما جستجوی کاملی در این باره داشته باشید تا بتوانید در نهایت بهترین ایرلاین را برای مسافرت خود انتخاب کنید. خوب است بدانید یک سفر لذت بخش برای کسانی که همراه با خانواده مخصوصا آن‌هایی که نوزاد یا کودک به همراه خود دارند؛ آرامش و راحتی فرزندشان است زیرا سفرهای هوایی زیر یک ساعت بسیار کم است و حداقل ۶۰ دقیقه را قرار است روی یک صندلی بنشینید و با هر تکان و سروصدایی، کودک ناآرام شده‌تان را پرستاری کنید. البته راهکارهایی هم وجود دارد که این شرایط را قابل تحمل‌تر کنید آن هم این است که ساعات اولیه صبح را برای پرواز انتخاب کنید زیرا کودکان در شب بسیار خسته و بهانه گیرتر هستند اما در هر صورت صدای هواپیما برای کودک شما اصلا قابل هضم نیست و ترس و دلهره خود را با گریه بروز می‌دهد. آرامش خود را حفظ کنید و نگران بقیه نباشید! همه افراد و مخصوصا مهمانداران به گریه‌های کودکان در سفرهای هوایی عادت دارند!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید