راهنمای خرید بهترین نرم افزار حسابداری + معرفی ۵ نرم افزار برتر

    کد خبر :877486

یکی از دغدغه های اصلی مدیران شرکت ها و کسب و کارها انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای شرکت، فروشگاه و یا هر کسب و کاری که دارند می باشد. در این مطلب مجله حسابدارا سعی دارد نکات مهم در انتخاب نرم افزار مناسب را به شما یادآور شود. با ما همراه باشید.

ما در این مقاله قصد داریم درباره ی بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی با شما صحبت کنیم. بنابر اعلام مجله حسابدارا هدف تولید کننده برنامه های حسابداری، انجام سریع و راحت کارهای مالی و مالیاتی توسط صاحبان مشاغل است. امروزه بدون وجود برنامه های حسابداری نمی توان کارهای حسابداری را انجام داد. در بازار نرم افزارهای حسابداری بسیاری وجود دارد. این نرم افزارها جزء جدا نشدنی کسب و کارها هستند و حسابداران و مدیران مالی به دنبال بهترین و حرفه ای ترین نرم افزار موجود در بازار هستند. لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چرا هر کسب و کاری نیاز به نرم افزار حسابداری دارد؟

از اصلی ترین وظایف نرم افزارهای حسابداری می توان به رصد مستمر و اثربخش معاملات مالی در یک شرکت مانند دفترکل، حساب های دریافتی، بستانکار، حقوق و دستمزد و گزارش گیری جامع اشاره کرد. یکی از مزایای استفاده از نرم افزارهای حسابداری بهبود عملیات مالی است. همین امر باعث شده است تا برنامه های حسابداری پیشرفته تولید شود تا پاسخ گوی نیاز صاحبان مشاغل باشد. از دیگر مزیت های استفاده از نرم افزارهای حسابداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دید وسیع: یک نرم افزار حسابداری باید تمام گردش های مالی را ثبت کند تا تیم حسابداری بتواند به تمام اطلاعات دسترسی داشته باشد و دچار مشکل نشود. همچنین در این صورت به راحتی می توانند با یک الگوی درست آینده را پیش بینی کنند.

امنیت: یک برنامه حسابداری باید بتواند از اطلاعات درون برنامه محافظت کند. در غیر این صورت رقیب های شرکت می توانند به برنامه دسترسی پیدا کنند و این می تواند برای شرکت خطرناک باشد. امنیت برنامه های حسابداری ابری چندین برابر بیشتر است و برای دسترسی به اطلاعات به نام کاربری و رمز عبور احتیاج است.

سرعت برنامه:نرم افزارهای حسابداری باعث سریع تر انجام شدن امور مالی و مالیاتی می شوند.

پیش بینی: یکی دیگر از مزیت های نرم افزار های حسابداری این است که شما می توانید اطلاعات چند ماه یا یک سال را به برنامه بدهید تا برای شما نقاط ضعف و قوت را در آینده پیش بینی کند.

بهترین نرم افزار حسابداری کدام است؟

حالا که از اهمیت نرم افزارهای حسابداری برای کسب و کارهای مختلف آگاه شدیم، سوالی که پیش می آید این است که کدام نرم افزار حسابداری بهتر است؟ و بهترین نرم افزار حسابداری باید چه ویژگی هایی داشته باشد. در پاسخ باید بگوییم که برای انتخاب نرم افزار مناسب جهت انجام امور مالی شرکت خود، در ابتدا باید به اندازه و نوع شرکت توجه کنید. نرم افزار ها توانایی انجام امور مالی تمام شرکت ها را ندارند باید متناسب با شرکت، نرم افزار را انتخاب کرد. برخی نرم افزارها مخصوص فروشگاه ها طراحی شده است، برخی برای شرکت های کوچک و بعضی برای شرکت های بزرگ است.

ویژگی های بهترین نرم افزار حسابداری

برای داشتن یک نرم افزار حسابداری جهت انجام دقیق کارها باید به موارد زیر توجه کنید:

قابل حمل بودن: این ویژگی یکی از بهترین مزیت های یک نرم افزار می باشد. با استفاده از این ویژگی به راحتی می توان برنامه را در موبایل و تبلت و هر وسیله الکترونیکی دیگر نصب کرد تا بتوانید در هر زمان و مکانی به آن ها دسترسی داشته باشید.

سادگی برنامه: سادگی یک نرم افزار این امکان را می دهد که به راحتی از آن استفاده کنید در غیر این صورت بعد از مدت کوتاهی آن را کنار می گذارید.

عملکرد سریع: این ویژگی می تواند باعث سریع تر انجام شدن کارهای حسابداری شود.

امنیت: مهم ترین ویژگی یک نرم افزار حسابداری امنیت آن است زیرا مهم ترین اطلاعات یک شرکت در آن وجود دارد و باید بتواند از آن ها محافظت کند.

قابلیت بروز رسانی: قابلیت بروزرسانی برای یک برنامه حسابداری بسیار اهمیت دارد. در صورتی که برنامه دچار مشکل شود و اختلالی به وجود بیاید و یا قابلیت های برنامه کم باشد، با بروز رسانی می توان مشکلات را برطرف کرد.

پشتیبانی شرکت ارائه دهنده: یکی از عوامل مهم در انتخاب نرم افزارحسابداری، پشتیبانی شرکت ارائه دهنده می باشد در این صورت اگر مشکل و اختلالی در برنامه به وجود بیاید پشتیبان شرکت مشکل را برطرف می کند.

قابلیت سازگاری با قوانین مالیاتی: توانایی یک برنامه برای تهیه گزارش های مالیاتی بسیار مهم است. یک نرم افزار باید بتواند توانایی تهیه گزارش TTMS دارایی و گزارشات مالیاتی را داشته باشد.

قیمت: از ویژگی های مهم برای انتخاب برنامه حسابداری جهت شرکت ها، قیمت آن است که برای برخی از صاحبان کسب و کار مهم است که بین قیمت نرم افزار و کیفیت آن تعادل باشد.

بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی

در ادامه به بررسی ۵ تا از بهترین نرم افزارهای حسابداری شرکتی و فروشگاهی پرداخته ایم با حسابدارا همراه باشید.

نرم افزار حسابداری سپیدار

این نرم افزار توسط شرکت همکاران سیستم جهت انجام فعالیت های حسابداری شرکت های کوچک و متوسط طراحی شده است. نرم افزار سپیدار یکی از بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی در ایران است. برنامه سپیدار از گذشته توسط شرکت های معتبر مورد استفاده قرار می گرفت. همچنین در آموزشگاه ها برای آموزش حسابداری از برنامه سپیدار استفاده می شود. این نرم افزار به علت این که تمام زیر شاخه های حسابداری را پوشش می دهد، جزء بهترین نرم افزار ها شناخته شده است. امکان همگام سازی با CRM و ERP را دارد و خروجی آن در همه جا قابل ارائه است.

از ویژگی های برنامه حسابداری سپیدار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

♦ به روز بودن نرم افزار

♦ جامع بودن نرم افزار سپیدار

♦ گزارش دقیق نرم افزار

♦ محاسبه دقیق

♦ زیبا و چشم نواز بودن گرافیک نرم افزار سپیدار

♦ تیم پشتیبانی قوی

نرم افزار حسابداری هلو

نرم افزار حسابداری هلو توسط شرکت طرفه نگار تولید شده است. یک نرم افزار ایرانی بی نظیر است و امکانات بسیار زیادی دارد و برای راحتی استفاده مدیران مالی کار کردن با آن بسیار ساده طراحی شده است. این نرم افزار در نسخه های متنوع و برای اکثر کسب و کارهای مختلف نسخه اختصاصی طراحی کرده است که میتوان به انواع نسخه های شرکتی و نسخه های مخصوص صنف های مختلف اشاره کرد. در واقع میتوان نرم افزار هلو را هم به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای شرکتی و هم بهترین نرم افزارهای فروشگاهی نام برد. به این علت محبوبیت فراوانی دارد.

مزایای نرم افزار حسابداری هلو:

♦ نصب و راه اندازی آسان

♦ استفاده راحت

♦ امکان گزارش گیری

♦ امنیت بالای برنامه

نرم افزار حسابداری فرداد

نرم افزار شرکتی فرداد محصولی از شرکت آرین سیستم می باشد. این نرم افزار مناسب شرکتها طراحی شده است است و می تواند بدون کوچکترین خطای انسانی کلیه ی کارهای حسابداری شما را انجام دهد. این برنامه طوری طراحی شده است که مدیران حسابداری شرکت ها به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. شرکت آرین سیستم برای حمایت از کسب و کارهای کوچک مانند شرکت های بازرگانی، خدماتی، تولیدی و پیمانکاری اقدام به ساخت نرم افزار شرکتی فرداد کرده است و موفق شده در زمان کوتاهی به حریف پر قدرتی درمیان رقیبان تبدیل شود.

نرم افزار حسابداری پارسیان

از دیگر برنامه های حسابداری که کاربرد ساده و زیبایی دارد، می توان به نرم افزار پارسیان اشاره کرد که برنامه ای متعدد برای محافظت از اطلاعات شما دارد. این نرم افزار در اصفهان فروش بسیاری دارد همچنین به تازگی در شهرهای دیگر مانند تهران پیشرفت کرده است. سالانه به طور رایگان آپدیت می شود همچنین یک سال گارانتی بی قید و شرط دارد.

نرم افزار حسابداری پارمیس

یکی از مشهورترین شرکت های نرم افزاری در ایران است که برای صنف های حسابداری شرکتی، فروشگاهی و بازرگانی نرم افزارهای مختلفی طراحی کرده است. به جرات میتوان گفت نرم افزار پارمیس یکی از بهترین نرم افزار فروشگاهی در ایران می باشد. این نرم افزارها قابلیت بسیاری دارند و در حوزه مالی و مدیریتی پاسخگوی نیاز مدیران مالی هستند. این نرم افزار به صورت رایگان در نسخه های اندروید و IOS عرضه شده است و به راحتی می توانید دانلود کنید و از امکانات آن بهره مند شوید.

کلام آخر

از شما عزیزان سپاس گزاریم که مجله حسابدارا را تا انتهای مقاله بهترین نرم افزار حسابداری در ایران همراهی کردید. سعی کردیم در این مقاله درباره انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری اطلاعات خوبی را براینان جمع آوری کنیم، امیدواریم که مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن سوال یا انتقاد و پیشنهاد به مجله حسابدارا سر بزنید.

منبع: hesabdara.com

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید