تعرفه های غیر یارانه‌ای در انتظار مشترکان پرمصرف

    کد خبر :959398
تعرفه های غیر یارانه‌ای در انتظار مشترکان پرمصرف

سخنگوی صنعت برق گفت: برای مشترکان پر مصرف تعرفه‌های غیر یارانه‌ای و به صورت پلکانی است و در صورتی که این مشترکان برق بیشتری را مصرف کنند هزینه‌هایشان به صورت پلکانی افزایش می یابد.

با نزدیک شدن به فصل زمستان گمانه زنی‌هایی مبنی بر خاموشی‌های گاه و بیگاه وجود دارد. اما امسال آیا خاموشی‌های زمستانی پیش رو خواهیم داشت؟ سخنگوی صنعت برق مصطفی رجبی مشهدی گفت: هم اکنون شبکه برق پایدار و برق همه مناطق کشور در حال تأمین است و مشکلی برای تولید برق وجود ندارد، ولی با وجود اینکه زمستان را پیش رو داریم اگر مردم در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنند زمستان بدون خاموشی و با تغییر برق پایدار را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد زمستانی توأم با خاموشی پیش رو داشته باشیم توضیح داد: برنامه ریزی هایی با شرکت ملی گاز و پخش و پالایش که سوخت نیروگاه‌ها را تأمین می‌کند به صورت مشترک انجام شده است که به همراه صرفه جویی مشکلی به وجود نخواهد آمد.

رجبی مشهدی افزود: تولید ما در پیک ۴۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات است و در روز ۴۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات تولید برق و میزان مصرف نیز به همین مقدار یعنی ۴۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات در اوج بار است.

سخنگوی صنعت برق در پاسخ به این سوال که چه برنا ریزی هایی برای جلوگیری از خاموشی‌های زمستانه در دستور کار است، گفت: یک سری اقداماتی در حال انجام است بخشی از مربوط به اصلاح روشنایی معابر و تعدیل آن به طوری که در منطقه‌ای که نیاز نباشد روشنایی را تعدیل کرده و نظارت لازم را در بخش مشترکان پرمصرف و ادارات خواهیم داشت که به همکاری همکاران شرکت ملی گاز دما در ادارات باید ۱۸ تا ۲۱ درجه باشد و در صورتی که مصرف غیر ضروری باشد باید خاموش کرد و پس از وقت اداری و روزهای تعطیل سیستم‌های گرمایشی باید خاموش باشد. همچنین از مشترکان عمده درخواست کاهش ۱۰ درصدی مصرف را داشته ایم که در مصرف گاز نیرو گاه‌ها نیز مؤثر است و منجر به پایداری برق می‌شود.

سخنگوی صنعت برق در خاتمه افزود: همچنین برای مشترکان پر مصرف تعرفه‌های غیر یارانه‌ای و به صورت پلکانی است و در صورتی که این مشترکان برق بیشتری را مصرف کنند هزینه‌هایشان به صورت پلکانی افزایش می‌یابد.

مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید