تصاویر واقعی وان پلاس 9 5G فاش شد

  • آرشیو
  • یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ ۱۶:۲۴
    کد خبر :769127

تصاویر فاش‌شده از وان پلاس 9 5G، این گوشی را از تمامی زوایا در دنیای واقعی به ‌تصویر می‌کشند تا با جدیدترین پرچم‌دار وان پلاس از نزدیک آشنا شویم.

وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو (OnePlus 9 Pro) در راه هستند و بر اساس شایعه‌های جدید، اندکی زودتر از حد معمول در اواسط ماه مارس ۲۰۲۱ (اواخر اسفند ۱۳۹۹) از راه خواهند رسید. تا پیش از انتشار گزارش‌های جدید، اطلاعات درباره‌ی گوشی‌های سری وان پلاس ۹ در همین حد بود؛ به‌علاوه در گزارشی مجزا اعلام شده بود این خانواده قرار است شامل عضو سومی با نام وان پلاس 9E باشد. همچنین به ‌لطف انتشار تعداد زیادی رندر از گوشی‌های جدید وان پلاس از سوی منبعی قابل ‌اتکا، عملا می‌دانستیم دستگاه‌های جدید شرکت چینی قرار است چه ظاهری داشته باشند.

در همین راستا روز گذشته شاهد انتشار تصاویر و اطلاعات جدیدی از وان پلاس ۹ 5G بودیم. این‌طور که به ‌نظر می‌رسد، نمونه‌ی اولیه (پروتوتایپ) گوشی وان پلاس ۹ 5G به‌ دست برخی افراد رسیده؛ زیرا به‌تازگی تصاویری از نگاه نزدیک به وان پلاس ۹ 5G فاش شده است.

پنل پشتی وان پلاس ۹ 5G

بررسی تصاویر و اطلاعات را از پنل پشتی محصول جدید وان پلاس آغاز می‌کنیم، زیرا جالب‌‌ترین بخش گوشی است. آن‌طور که در تصاویر می‌بینیم، برخی از رندرهای اولیه حقیقی بوده‌اند و تا حد زیادی توانسته‌اند دستگاه نهایی را به ‌تصویر بکشند. البته این گفته در شرایطی صدق می‌کند که دستگاه موجود در تصاویر جدید، پروتوتایپ نهایی وان پلاس ۹ 5G باشد و طراحی آن بعدا تغییر نکند. با درنظرگرفتن ظاهر گوشی و توجه به این موضوع که دستگاه روشن می‌شود و کار می‌کند، می‌توانیم بگوییم با پروتوتایپ نهایی وان پلاس ۹ مواجه هستیم.

به‌ وضوح می‌بینیم که پنل پشتی وان پلاس ۹ میزبان دو دوربین بزرگ به ‌همراه یک دوربین کوچک است که در کنار آن‌ها فلاش LED و عبارت اولتراشات (ULTRASHOT) به‌ چشم می‌خورد. آنچه در پنل پشتی می‌بینیم با شایعه‌های اولیه‌ی منتسب به دوربین وان پلاس ۹ هم‌خوانی دارد. بر اساس شایعه‌ها، وان پلاس ۹ پرو از لحاظ دوربین پیشرفته‌تر است و قابلیت‌های متنوع‌تری برای عکاسی ارائه می‌دهد و افزون ‌بر سه دوربین یادشده،‌ دوربین چهارمی دارد که البته فعلا مشخصاتش را نمی‌دانیم.

جزئیات دوربین وان پلاس ۹ 5G

اطلاعات فاش‌شده از وان پلاس ۹ شامل اسکرین‌شات‌هایی می‌شود که در آن‌ها شاهد اطلاعات سخت‌افزاری هستیم. اسکرین‌شات‌ها نشان می‌دهند وان پلاس ۹ مجهز به دوربین‌های ۱۲ و چهار مگاپیکسلی است. فرض ما این است که عددهای اعلام‌شده برای وضوح نهایی تصویر به ‌ترتیب به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی اشاره می‌کنند.

اگر تصاویر را دیده باشید،‌ احتمالا لوگوی عجیب پنل پشتی وان پلاس ۹ ذهن‌تان را درگیر کرده است. آنچه می‌بینید لوگویی ساده است و چنین لوگوهایی معمولا توسط شرکت‌های مختلف روی پروتوتایپ دستگاه‌ها قرار می‌گیرند. این اتفاق برای وان پلاس ۹ 5G اصلا دور از انتظار نبود.

پنل جلویی وان پلاس ۹ 5G

از نمای روبه‌رو، وان پلاس ۹ 5G به ‌شکلی محسوس شبیه وان پلاس 8T به‌ نظر می‌رسد. طبق اخبار فاش‌شده، وان پلاس ۹ مجهز به نمایشگر تخت ۶٫۵۵ اینچ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، استاندارد HDR، نسبت تصویر ۲۰:۹ و وضوح فول HD پلاس (۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) است. حاشیه‌های نمایشگر، بسیار باریک به ‌چشم می‌آیند؛ اما بهبودها در این زمینه نسبت ‌به مدل فعلی گوشی‌های وان پلاس چندان محسوس نیست.

سمت بالا و پایین وان پلاس ۹ 5G

منبع اصلی خبر ادعا می‌کند فریم وان پلاس ۹ از فلز (احتمالا آلومینیوم) ساخته شده است. محل کلیدها و درگاه‌های وان پلاس ۹ نسبت ‌به گوشی‌های پیشین وان پلاس تغییری به‌ خود ندیده است و چینی‌ها در این زمینه‌ به سنت خود پای‌بند مانده‌اند. دکمه‌ی لغزنده‌ی معروف گوشی‌های وان پلاس (OnePlus Alert Slider) همچنان حرکتی عمودی دارد.

سمت راست و چپ وان پلاس ۹ 5G

اگر با دقت نگاه کنید، در اطراف سینی سیم‌کارت یگانه‌ی محصول، پوششی لاستیکی به ‌چشم می‌خورد تا وان پلاس ۹ در برابر نفوذ آب مقاوم باشد. وان پلاس سال‌ها است برای پایین ‌نگه‌ داشتن قیمت گوشی‌هایش، گواهی رسمی IP برای آن‌ها نمی‌گیرد؛ اما بر اساس گزارش‌ها، قرار است چنین اتفاقی برای مدل عادی وان پلاس ۹ رخ دهد. احتمالا وان پلاس ۹ پرو تنها گوشی این خانواده با گواهی رسمی IP خواهد بود.

اسکرین‌شات‌هایی از نرم‌افزار وان پلاس ۹ 5G

در بخش آخر به اسکرین‌شات‌های دیگر وان پلاس ۹ می‌رسیم؛ جایی که نکته‌ی مهمی درباره‌ی تراشه‌ی محصول که با کدنام Lahaina (اسنپدراگون ۸۸۸) به آن اشاره شده است دیده می‌شود. البته چند هفته پیش شاهد فاش شدن تصاویری از وان پلاس ۹ پرو با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۵ بودیم.

دیگر مشخصه‌هایی که به آن‌ها اشاره شده است شامل هشت گیگابایت حافظه‌ی رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازیِ غیر قابل ‌ارتقا و بهره‌مندی از سیستم‌عامل اندروید ۱۱ با رابط کاربری اکسیژن او اس (OxygenOS) می‌شوند. ظاهرا این دستگاه دارای شماره ‌مدل LE2117 است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید