تحول بنیادی در عملکرد مالی و سود شرکت ویتانا

    کد خبر :947396
سود شرکت ویتانا

ویتانا در پی تغییرات مدیریتی ماه های اخیر شاهد تحولات بنیادی شده است، در حالی که در ۹ ماهه  این شرکت اقدامات موثری به چشم می‌خورد و عملکرد مالی و سود و زیان شرکت ویتانا جهش معناداری داشته است.

جلال بهارستان معاونت مالی گروه صنعتی ویتانا  در خصوص عملکرد این شرکت گفت: در 9 ماهه سال مالی جاری 1401-1400 عملکرد مالی و سود و زیان شرکت ویتانا جهش معناداری داشته است.علیرغم افزایش قیمت چند برابری قیمت آرد، شکر، روغن در اردیبهشت ماه 1401 و نیز افزایش 57 درصدی حقوق و دستمزد، این شرکت موفق به تحقق سود خالص 980 میلیارد ریالی در 9 ماهه سال مالی 1401-1400 گردید؛ که نسبت به سود 175 میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل رشد 461 درصدی را نشان میدهد.

رشد ۹۲ درصدی فروش در ویتانا

وی افزود : برخی از نکات قابل توجه و مهم در ارتقای عملکرد 9 ماهه ابتدای سال مالی جاری شامل فروش شرکت بالغ بر 8295 میلیارد ریال گردیده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد 92 درصدی را نشان میدهد. همچنین حاشیه سود ناخالص از 23 در صد فروش در 9 ماهه سال مالی گذشته به 33 درصد فروش در 9 ماهه سال مالی جدید ارتقا و بهبود یافته است. البته نکته نوید بخش تر آن است که حاشیه سود ناخالص در شهریور ماه سال جاری به 40 درصد رسیده است که حاکی از روند مطلوب کاهشی بهای تمام شده و ارتقا سودآوری شرکت است.

جهش  سود به ۱۵ درصد فروش  در ۹ ماهه

بهارستان افزود: سود عملیاتی از 9 درصد فروش در 9 ماهه سال مالی گذشته به 15 درصد فروش جهش یافته است.

وی تاکید کرد : با استمرار رشد فروش تناژی و ریالی و بهره برداری از پروژه و خطوط جدید شرکت روند نوید بخشی در سودآوری این شرکت در پیش است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید