ایزو ریولتا GTZ مجهز به پیشرانه شورولت کوروت C7 Z06 بازتولید شد

    کد خبر :814065
ایزو ریولتا GTZ

خودروساز زاگاتو از مدل بازسازی‌شده‌ای با نام ایزو ریولتا GTZ رونمایی کرد که با الهام از طراحی ایزو ریولتا A3/C مدل ۱۹۶۵ و مجهز به پیشرانه شورولت کوروت C7 Z06 ساخته شده است و بیش ۱ میلیون دلار قیمت دارد.

دنیای خودرو مانند سال‌های اخیر هرگز به این سرعت تغییر نکرده است؛ به‌ویژه برقی‌سازی خودروها که باعث راه‌اندازی برندهای بیشتر نسبت به سایر صنایع شده و بعضی از آن‌ها به‌زودی به شرکت‌های بزرگی تبدیل می‌شوند. به‌عنوان مثال بهترین نمونه از این شرکت‌های تازه‌وارد، تسلا است.

به گزارش زومیت، هم‌زمان پدیده‌ی جدیدی در صنعت خودروسازی در حال گسترش است که می‌تواند به آینده صنعت حمل‌ونقل تبدیل شود. به گزارش موتوروان، در این پدیده برندها به‌ جای آینده، نگاهی به گذشته دارند و سعی می‌کنند محصولات محبوب قدیمی را بازسازی کنند. ما درباره‌ی تولد مجدد برندهای خودرویی تاریخی مانند نمونه‌ای صحبت می‌کنیم که توسط زاگاتو (Zagato) بازتولید شده است و Iso Rivolta GTZ نام دارد.

از A3/C تا GTZ

ایده ادای احترام به رنزو ریولتا و پسرش پیرو در استودیوی میلانی با ایزو ریولتا GTZ، تجسم مدرن ایزو ریولتا A3/C مدل سال ۱۹۶۵ متولد شد. ما درباره‌ی مدل جاده‌ای از برلینتا صحبت می‌کنیم که با الهام از A3 کورسا ۱۹۶۳، برنده مسابقات لمان (در کلاس خود) طی سال‌های ۱۹۶۴ و ۱۹۶۵ صحبت می‌کنیم.

پروژه GTZ طراحی خود را از ایزو ریولتا A3/C و همچنین سایر خودروهای نمادین دهه ۶۰ میلادی تا امروز مانند پورشه ۹۱۱ و فورد GT الهام می‌گیرد. ترکیب شخصیت اصلی خودرو با عناصر مدرن و پایه‌گذاری بخش‌های مکانیکی خودرو بر اساس شورولت کوروت (البته C7) حتی باعث جذابیت بیشتر آن می‌شود.

در زمان A3/C اصلی، مدل‌های GT جاده‌ای معمولاً از خودروهای مسابقه‌ای الهام می‌گرفتند؛ بنابراین چنین خودروهایی سریع بودند، اما خیلی هم قابل اعتماد نیستند. همین امر بود که رنزو ریولتا را واداشت تا خودرویی خلق کند که به اندازه خودروهای اسپرت ایتالیایی جذاب و سریع، ولی به اندازه خودروهای عضلانی آمریکایی قدرتمند باشد. این ایده در انتخاب لوگوی برند Iso Rivolta نیز تأثیرگذار بود.

کوروت؛ امروز مثل گذشته

با جست‌وجو برای خودروی اصلی یا خودرویی که به‌عنوان «اسکلت» بدنه فیبر کربنی ایزو ریولتا GTZ عمل می‌کند، انتخاب روی شورولت کوروت C7 Z06 قرار گرفت. البته C7 نمونه قبلی کوروت C8 امروزی است که به دلیل نامتناسب بودن پیشرانه وسط آن در طراحی پیشرانه جلو A3/C اصلی، نمی‌توان از آن استفاده کرد.

پیشرانه ۶٫۲ لیتری V8 کوروت Z06 در زیر کاپوت GTZ قرار می‌گیرد که ۶۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۸۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و بین جعبه‌دنده ۷ سرعته دستی و ۸ سرعته خودکار با مبدل گشتاور می‌توان انتخاب کرد. عملکرد آن، با زمان ۳٫۷ ثانیه برای سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت چشمگیر است.

دینامیک این خودرو تحت تأثیر نیروی رانش تقریباً بی‌نهایت پیشرانه قرار می‌گیرد که به لطف تغییر مکان، صدای بسیار لذت‌بخشی نیز دارد. عرض چشمگیر لاستیک‌های جلو ۲۸۵٫۳۰ در رینگ‌های ۲۰ اینچی (در مقایسه با رینگ‌های ۱۹ اینچی مدل اصلی کوروت) قدرتی بیش از آنچه راننده انتظار دارد، فراهم می‌کند.

سفارشی‌سازی

از نظر جزئیات ساخت‌وساز، ایزو ریولتا GTZ به لطف بدنه کامپوزیت متفاوت از شورولت کوروت C7 Z06 به نظر می‌رسد که امکان مهندسی مجدد بخشی از محفظه سرنشین معروف به گلخانه با طراحی جدید برای سقف، شیشه جلو، شیشه‌های کناری و شیشه عقب را فراهم می‌کند. این پوسته‌‌ی جدید GTZ امکان معرفی تغییراتی را فراهم آورده است که به سنت ایزو ریولتا بازمی‌گردند؛ درست مانند خروجی‌های مرکزی اگزوز که تغییر کرده‌اند تا به اصالت ایزو ریولتا اشاره کنند.

در داخل کابین، داشبورد نیز بازطراحی و با چرم پوشانده شده و کنسول مرکزی نیز دوباره طراحی شده است. علاوه بر این، ستون‌های خودرو و ساختار محافظ قفس غلت‌گیر با تغییراتی مواجه شده‌اند تا بدون کاهش فضای نشستن سرنشین، با فلسفه GT این تفسیر مدرن از ایزو ریولتا مطابقت داشته باشد.

در کل تنها ۱۹ دستگاه از ایزو ریولتا GTZ تولید خواهد شد که مراحل ساخت آن برای هر خودرو از زمان ورود شورولت کوروت به کارخانه، حدود ۵ ماه طول می‌کشد. قیمت این خودرو با احتساب هزینه‌ی خرید شورولت کوروت، تقریباً ۱ میلیون دلار (بدون احتساب مالیات و سفارشی‌سازی) است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید