انچه که درباره لوله بازکنی باید بدانید

    کد خبر :837618

لوله بازکنی یکی از مشاغلی می باشد که شاید در ابتدا به آن به عنوان شغلی معمولی نگاه می شد و کمتر کسی به فکر دانستن روش ها و چالش های انجام ان باشد. اما بعدها و با گذشت زمان به اهمیت آن پی برده شد، که این شغل یکی از مشاغل تخصصی کارهای خدماتی می باشد، که اگر تکنسین تجربه لازم را نداشته باشد ممکن است شما را با چالش بزرگی رو به رو کند.

اما باید این را بدانید که روش کار لوله بازکنی حمام با لوله بازکنی ظرفشویی متفاوت می باشد. این نیازمند آن است تا از افرادی خبره و با تجربه استفاده شود تا بتوانند متناسب با آن گرفتگی کار خود را انجام دهند و در زمان اجرا آسیبی به اجزا لوله وارد نکنند.

شرکت ها و افراد مختلفی در زمینه رفع گرفتگی و ایرادات لوله فاضلاب مشغول به فعالیت می باشند، اما توصیه ما این است که در زمانی که می خواهید کارهای خدماتی خود را انجام دهید حتما از شرکت های معتبر استفاده نمایید که با توجه به نیروهای خبره ای که دارند، علاوه بر اینکه می توانند کار را به درستی انجام دهند از تجهیزات به روز نیز بهره می برند.

ابزارهایی که متخصص لوله بازکنی از آن ها استفاده می کند

شاید در گذشته با توجه به نبود امکانت و تجهیزات مناسب در صورت رخ دادن اتفاقی یا گرفتگی لوله ای شما با چالش های بزرگی رو به رو می شدید. اما این روزها دیگر نیازی به آن همه استرس و نگرانی نیست زیرا با ورد انواع و اقسام دستگاه های به روز که به راحتی و حداقل کثیفی هر گرفتگی ای را بر طرف کرده و آرامش خاطر را به شما بازگردانند.

در این قسمت می خواهیم با معروفترین و مناسب ترین تجهیزات آشنا خواهیم شد، همچنین نگاهی کوتاه به نوع کار این دستگاه ها که در این خدمات مورد استفاده قرار می گیرند، خواهیم انداخت.

لوله بازکنی

دستگاه فنر:

دستگاه فنر در انواع و اقسام مدل ها و طرح ها موجود می باشد که هریک توان قدرتی متفاوتی را دارند، این تفاوت قدرت از 350 وات تا 1500 وات می باشند، که به راحتی می توانند فنرهایی با سایزهای 12 تا 28 میلیمتر را بر روی آن ها نصب نمود.

نوع کار این دستگاه به این صورت می باشد که با دورانی که ایجاد می کند و بدون آنکه به داخل لوله فاضلاب آسیب برساند گرفتگی را بر طرف کرده و مسیر را عاری از هرگونه کثیفی کند.

پمپ تراکم هوا:

پمپ تراکم هوا یا نوع دیگری از این دستگاه که به پمپ باد معروف می باشد، با ازاد فشار هوای ذخیره به داخل لوله باعث آن می شوند که هر عوامل ایجاد مزاحمت برای عبور فاضلاب را از میان بر دارند مسیر حرکت ان ازاد شود.

واتر جت:

دستگاه واترجت از جمله آن دستگاه هایی می باشد که در صنایع مختلف کاربرد دارد. روش کار این دستگاه به این صورت می باشد که می تواند حجم زیادی از آب را با فشار بسیار بالایی به بیرون تزریق کند. با توجه به این حجم آب و فشار وارده به راحتی می تواند هر چیزی که سد راه خود باشد را کنار زده و مسیر را باز کند.

کارهایی که پیش از حضور لوله بازکن باید انجام دهید

نکاتی وجود دارند که شما می توانید پیش از حضور لوله بازکن ها در محل جهت کاهش هزینه های خود انجام دهید. اولین راه حصول اطمینان از گرفتگی لوله می باشد که با استفاده از تلنبه های دستی می توان متوجه شد که آیا گرفتگی به وجود آمده است یا خیر؟ که در این زمان در صورت باز شدن دیگر نیازی نیست با لوله بازکن تماس بگیرید.

محیط اطراف گرفتگی را از وسایل مهم و شکستنی خالی کنید تا سرویسکاران به راحتی بتوانند به رفع ایرادات بپردازند.

همچنین راه های اصلی لوله فاضلاب را شناسایی کنید، تا بتوانید محل های مناسب فنر زنی لوله را به انها نشان دهید.

به هیچ عنوان از اسیدهای شیمیایی لوله بازکن استفاده نکنید. در صورت استفاده به سرویسکار اطلاع دهید تا نکات ایمنی لازم را رعایت کند.

چه زمانی باید با متخصص لوله بازکنی تماس بگیرید؟

گرفتگی لوله فاضلاب ممکن است در هر زمانی رخ داده و لازم است تا به جستجوی یک شرکت معتبر لوله بازکنی در تهران و در محله خود باشید. اگر بخواهیم به صورت صریح به زمان خاصی برای برقراری تماس اشاره کنیم، زمانی است که اولین نشانه های آبگرفتگی یا بوی بد را مشاهده نمودید.

شاید یکی دیگر از مواردی که به آن نیاز دارید خدمات فوری می باشد که می توانید در صورت رخ دادن یکی از نشانه های گرفتگی در هر زمانی از شبانه روز تماس را برقرار کرده و متخصصین هر چه سریع تر خود را به شما می رسانند تا مشکلات شما را رفع نمایند.

هزینه های رفع گرفتگی لوله فاضلاب چقدر می شود؟

عوامل متعددی دست به دست هم می دهند تا هزینه رفع گرفتگی لوله شما را افزایش یا کاهش دهند. از جمله این عوامل می توان به نوع دستگاه اشاره کرد که می تواند این تغییرات قیمت را تا چند برابر افزایش دهد. البته باید این را نیز بیان کنیم که با توجه به نوع گرفتگی دستگاه تغییر می کند.

یکی دیگر از عوامل موثر بر افزایش قیمت آزادسازی لوله از آلودگی، میزان متراژ فنر می باشد که هر چه این سایز و متراژ افزایش یابد هزینه نهایی نیز افزایش می یابد که در زمانی که نیاز باشد از فنرهای با متراژ بالا استفاده شود.

این پایان راه نیست و یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت نهایی میزان زمانی است که تکنسین در محل برای شما صرف می کند که با توجه به رابطه مستقیمی که وجود دارد هرچه زمان فعالیت افزایش پیدا کند میزان هزینه نیز افزایش پیدا می کند.

باز کردن چه لوله هایی سخت است؟

شاید شما خانه خود را تازه تعمیرات کرده و تغییراتی در دکوراسیون منزل خود ایجاد نموده اید و پس از بنایی حالا می خواهید اثاث را چیده و مستقر شوید.در این زمان است که پس از شستن کف خانه متوجه می شوید که لوله کف منزل یا سرویس بهداشتی گرفته است.

اولین چیزی که به ذهنتان می رسد این است که وقتی آبی جریان نداشته چگونه می شود لوله ای دچار رفتگی شود؟ پاسخ ما به این سردرگمی و کلافگی شما این است که متاسفانه بعضی از کارگران و بنا ها برای سرعت در افزایش کار خود کار را با دقت پایینی انجام می دهند و موجب می شوند که مصالح ساختمانی همچون سیمان و گچ درون لوله ریخته و موجب گرفتگی شود، که جزء سخت گرفتگی ها محسوب می شود.

ابزار تخصصی لوله بازکنی

جای هیچ نگرانی ای نیست زیرا با استفاده از فنر فولادی قدرتمند، که استقامت بالای این فنرهای فولادی در کنار قدرت دوران و توان بالای دستگاه فنر به راحتی هر گرفتگی ای را بر طرف کرده و مسیر لوله را باز می کنند.

موادی که برای لوله بازکنی دستی استفاده می شود

شاید شما نیز برای کاهش هزینه های باز کردن لوله دست به استفاده از مواد شیمیایی که در بازار نیز به وفور یافت می شود بزنید. از جمله این مواد می توان به لوله بازکن هایی اشاره کرد که با توجه به نوع و جنس لوله هر یک کاربری متفاوتی دارند.

از دیگر عواملی که ممکن است شما را با چالش هایی رو به رو کند استفاده از مواد اشتباهی می باشد. به طور مثال اگر لوله های پلاستیکی استفاده کرده اید و از مواد با غلظت بالا استفاده کنید در این زمان با توجه به اسیدی و گازی که تولید می کند ممکن است به لوله ها آسیب وارد کرده و هزینه بیشتری بر روی دست شما بگذارد.

یکی از موادی که به صورت دستی می توان از آن استفاده کرد ترکیب سرکه و نمک می باشد که می تواند از پس هر چربی ای بر بیاید فقط لازم است به این نکته نیز توجه فرمایید که مدت زمان زیادی نباید این محلول در داخل لوله باقی بماند. همچنین پس از چند دقیقه باید با استفاده از آب با فشار بالا تمامی مواد را از سطح لوله پاک کنید زیرا در صورت ماندن این مواد لوله دچار پوسیدگی می شود.

مواد دیگری نیز موجود می باشد که شاید شما نیز دیده باشید که به عنوان مواد رفع گرفتگی لوله استفاده می شود که کارایی ای ندارند و فقط بر اساس یک باور غلط استفاده می شود، از جمله این مواد می توان به وایتکس، ترکیب شامپو و آب داغ، محلول های اسیدی و … اشاره کرد.

سخن پایانی این گزارش

گرفتگی لوله فاضلاب یکی از معضلاتی است که هر ساختمانی پس از مدتی با ان روبه رو خواهد شد. مهمترین اقدامی که افراد می توانند در این زمینه انجام دهند افزایش اگاهی خود درباره این حوزه خدماتی پر تقاضا است.

در صورتی که با این معضل مواجه شدید حتما به سراغ مراکز خدماتی معتبر بروید و از انها تقاضای خدمات کنید. دریافت خدمات از یک شرکت معتبر این اطمینان را به شما می دهد که بتوانید ایرادات کلی و جزئی لوله فاضلاب را به بهترین شکل ممکن با هزینه مناسب رفع نمایید.

منبع برگرفته از سایت “yasanservice.ir”

پایان رپرتاژ خبری/ 13

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. کریمی گفت:

    مدتی بود که بوی بد فاضلاب از لوله های خونمون میزد بالا اخر یه سرویسکار لوله بازکنی اومد با فنر که زد این بو ها رفع شد با این محتوا دلیلشو متوجه شدم که از رسوب لوله ها بود.

دیدگاهتان را بنویسید