استابلایزر چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

  • آرشیو
  • پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۹:۳۷
    کد خبر :807615
استابلایزر چیست

شاید شما از آن دسته افرادی هستید که برای اولین بار اسم استابلایزر و تثبیت کننده ولتاژ به گوشتان میخورد. برای بهتر روشن شدن موضوع برای خوانندگان این مطلب، در مقاله زیر به طور کامل درباره استابلایزر شرح داده ایم.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به خاطر نوسانات برق شهری دستگاه های برقی شما آسیب دیده و یا سوخته باشد.و اگر تا به حال هیچ کدام از لوازم برقی شما نسوخته است ، انسان خوش شانسی بوده اید.

استابلایزر چیست؟

استابلایزر (ترانس برق) وسیله ای است که جهت جلوگیری از نوسان و پرش های ناگهانی برق شهری و تثبیت ولتاژ برای محافظت از کلیه لوازم برقی خانگی و لوازم برقی صنعتی استفاده می شود .

استابلایزر با داشتن یک ترانس تقویت و یک برد میکروپروسسوری برق ورودی را در هر ثانیه چک نموده و در صورت افزایش یا کاهش ولتاژ به صورت اتوماتیک یک ولتاژ ثابت را به مصرف کننده ارائه می دهد.

کاربرد استابلایزر در موارد صنعتی و حفاظتی و لوازم خانگی بسیار است . در مواردی که احتمال سرقت کابل وجود دارد نیز می توان از استابلایزر استفاده کرد.

همچنین استابلایزر در انواع دستگاه های چاپ بنر و بسته بندی ، دستگاه های CNC ، دستگاه های برش ، دستگاه های لیزر و پزشکی، جهت محافظت از کامپیوترها ، لباسشویی و کولر گازی مورد استفاده قرار گیرد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره اینکه استابلایزر چیست و چه کاربردی دارد، به لینک آن مراجعه کنید.

از طرفی ، به دلیل نوسانات ناگهانی که در حال حاضر وجود دارد و با توجه به هزینه ها و قیمت های بالای کلیه لوازم برقی از جمله یخچال فریزر، لباسشوبی و کولر گازی، تلویزیون، لپ تاپ، در صورت عدم کنترل نوسانات برقی یا نداشتن برق ثابت 220 ولت، این نوسانات می تواند بیشترین صدمات را به این لوازم منجر گردد . بنابراین جهت حفاظت این لوازم برقی، خرید یک استابلایزر تک فاز توصیه می شود.

استابلایزر خانگی

استابلایزر های خانگی یکی از بهترین محافظ ها در سراسر کشور هستند که می توانند جهت حفاظت از کلیه لوازم خانگی و تجهیزات حساس استفاده شوند که برخی از مصرف کنندگان آن را به نام ترانس های اتوماتیک یا ترانس افزاینده برق می شناسند.

آیا استفاده از استابلایزر در خانه لازم است؟

باید به عنوان یک مشاور و یک متخصص بگوییم که در زمینه های استابلایزر در صورتی که نوسان ولتاژ یا پرش ولتاژ در خانه خود مشاهده می کنید، باید از استابلایزر استفاده کرد.
چه زمانی ، خرید استابلایزر سه فاز یا صنعتی توصیه می شود؟

ممکن است در بعضی از صنایع که از برق سه فاز هم استفاده می کنند و احتمال صدمه دیدن برای این دستگاه های سه فاز مانند دستگاه CNC،دستگاه پزشکی ،سی تی اسکن و لیزر و یا هر گونه دستگاه سه فازی که نیاز به برق 380 ولت ثابت دارد که وجود دارد ، وجود و خرید یک استابلایزر سه فاز پیشنهاد می شود.

تمام شرایط گارانتی این نوع دستگاه ها داشتن یک ولتاژ ثابت و بدون نوسان می باشد . توصیه می شود برای جلوگیری از این ضرر و زیان های کلان از یک استابلایزر کوچک برای کلیه لوازم برقی صوتی و تصویری روشنایی و الکتریکی استفاده می شود.

مزایا استابلایزر

یک استابلایزر دارای مزایای و ویژگی های زیر است:

• باعث حفاظت از کلیه لوازم برقی در برابر نوسان ولتاژ می شود

• جلوگیری از ضرر و زیان و جلوگیری از سوختن تجهیزات برقی

• افزایش امنیت دستگاه و طول عمر آن

• ارائه خروجی سینوسی بعد از تثبیت ولتاژ

تفاوت استابلایزر و محافظ برق

تثبیت کننده های ولتاژ دارای یک برد میکروپروسسوری هوشمند هستند که حتی با دقت 1 ولت می تواند ولتاژ ورودی را دریافت و در صورت کوچکترین نوسان یا پرش ناگهانی ولتاژ ، خروجی ثابت 220 ولت را تنظیم و به دستگاه بعدی تزریق می کند و می تواند این کار را در یک بازه بلند 150 الی 280 ولت انجام دهد و اما محافظ برق دقت مناسبی ندارد به طور مثال اگر 10 بار در طول روز ، نوسالن ولتاژ اتفاق بیفتد ، دستگاه 10 بار خاموش می شود اما در استابلایزر اینطور نیست مگر اینه ولتاژ از بازه گفته شده در بالا خارج شود یعنی از 280 ولت ، بالاتر رود ، دستگاه خاموش می شود.

قیمت استابلایزر به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت استابلایزر با توجه به توان های مختلف آن و برند استابلایزر و همچنین کشور سازنده آن متفاوت است. استابلایزر سروو موتوری دلتا از قیمت های مناسبی نسبت به استابلایزر های دیگر برخوردار بوده و به دلیل سروو موتور بودن از دقت بالایی در تثبیت نوسان ولتاژ برخوردار است.

لطفا هنگام خرید به سرووموتوری یا رله ای بودن دستگاه دقت فرمایید زیرا قیمت استابلایزر سرووموتوری با توجه به کارکرد آنها بالاتر است.

همچنین بسته به مقدار توان و آمپر مورد نیاز دستگاه ، قیمت استابلایزر تفاوت دارد. با توجه به نوسانات قیمت ، جهت اطلاع از قیمت ها می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.
02133993055 / 02133992998

کلاف پیچ چیست و چه کاربردی دارد؟

محصول دیگری که قصد معرفی آن را داریم ، کلاف پیچ است.

براي پیچیدن سيم وكلاف کردن آن از كلاف پيچ عقربه ای استفاده می شود. كلاف پيچ (استاتور پیچ) به وسيله قالب هاي مخصوص براي استفاده در موتور ، سیم ها را به صورت کلاف می پیچد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره قیمت کلاف پیچ و نحوه خرید کلاف پیچ   الکتریک ، به لینک آن مراجعه کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید