از اینکه روی پای خودم هستم، خیلی خوشحالم/ مصاحبه‌ای با یک نقاش ساختمان

    کد خبر :942148

در گذشته داشتن کسب‌وکار به دراختیارداشتن محلی برای حضور مشتریان وابسته بود. مثلا 10 سال گذشته را تصور کنید. اگر به تعمیر کولر نیاز بود، سری به محله خود می‌زدید و از نزدیک‌ترین کارشناس درخواست کمک می‌کردید. در آن زمان انتقال تجربه از دریافت خدمات و معرفی یک متخصصان فنی فقط به صورت کلامی بود. اما حالا با کمک بازار آنلاین خدمات همه متخصصان خدمات بدون نگرانی از داشتن محل فیزیکی کار و تازه‌کار‌بودن می‌توانند درآمدزایی کنند.

با توجه به نقش متخصصان در این بازار، تعدادی مصاحبه ترتیب دادیم. یکی از این مصاحبه‌ها با فردی به نام رضا که متخصص نقاشی ساختمان است، خواندنی از آب درآمد. اگر شما هم در حرفه‌ای متخصص هستید و دوست دارید کسب‌وکارتان را رونق دهید ادامه این متن را که بخش‌هایی از گفت‌وگو با این متخصص است، بخوانید.

ورود شما به حرفه نقاشی ساختمان از کجا شروع شد؟

رضا: پدر من نقاش خانه و ساختمان بود. از همان دوره کودکی در تعطیلات تابستانی مدارس به عنوان شاگرد در کنار او حضور داشتم. اوایل ماجرا کار کردن با رنگ را صرفا به چشم تفریح و سرگرمی نگاه می‌کردم؛ اما وقتی نتیجه کار را در ساختمان‌های مختلف را می‌دیدم، احساس خوشایندی در وجودم شکل می‌گرفت.

پدرم هم خیلی اصراری برای دست‌به‌کار شدن من نداشت؛ اما وقتی از او خواستم که فوت و فن کار نقاشی ساختمان را به من یاد بدهد، استقبال کرد. به این ترتیب رفته‌رفته کار در کنار پدر را یاد گرفتم. اوایل دوره دبیرستان بود که پروژه بزرگی به پدرم پیشنهاد شد. پدرم خواست که در پروژه او را همراهی کنم. برای اولین بار نقاشی خانه را در اینجا تجربه کردم. شیرین‌ترین لحظه وقتی بود که در پایان کار از دست پدرم دستمزد گرفتم. از آنجا به بعد خیلی جدی‌تر به رنگ کاری خانه به عنوان شغل نگاه کردم. الان هم بیش از 25 سال است که در این زمینه فعالیت می‌کنم.

به نظر شما بزرگ‌ترین مشکل کار نقاشی ساختمان به روش سنتی چیست؟‌

رضا: هیچ چالشی به اندازه پیدا کردن پروژه و سفارش جدید در کارهای فنی مثل نقاشی ساختمان دردسرساز نیست. در حالت عادی مشتریان قبلی اگر از کار شما رضایت داشته باشند، شماره تماس شما را در اختیار دوست و آشنا قرار می‌دهند. بخشی از پروژه‌ها را نیز در اثر ارتباطات شخصی خود دریافت می‌کنید. اما واقعیت این است که در این شرایط صرفا افرادی که سابقه کار بالایی دارند، موفق به گرفتن پروژه‌های جدید می‌شوند.

به علاوه اینکه سفارش‌ها در محدوده مشخصی وجود دارد. مثلا فرض کنید من به عنوان متخصص نقاشی خانه ساختمان، حاضرم برای انجام پروژه‌های مختلف به شهرهای غیر از محل زندگی خود سفر کنم. اما با شیوه سنتی، احتمال اینکه پروژه‌هایی در خارج از محدوده زندگی به ما پیشنهاد شوند، خیلی پایین است.

چطور با سنجاق آشنا شدید؟

رضا: من ساکن شهر سمنان بودم. بعد از اینکه دخترم در کنکور سراسر در یکی از دانشگاه‌های تهران پذیرفته شد، با خانواده تصمیم گرفتیم که برای راحتی او به تهران مهاجرت کنیم. تمام اعتبار و سابقه کار من در شهر سمنان بود. به خوبی می‌دانستم که برای پیداکردن کار در تهران با مشکل روبه‌رو خواهم شد. اما برای آسودگی خاطر خانواده‌ام با این جابجایی موافقت کردم.

ما متخصصان فنی حقوق بگیر نیستیم و اگر پروژه‌ای در دست نداشته باشیم، عملا درآمدی هم نخواهیم داشت. دو ماه از سکونت ما در تهران می‌گذشت و تلاش‌های من برای گرفتن پروژه نقاشی ساختمان در شهری به بزرگی تهران بی‌نتیجه مانده بود. خیلی ناامید شده بودم و حتی به این فکر می‌کردم که خودم به صورت موقت به سمنان برگردم تا بیکار نباشم.

اما کلید حل مشکل در دست دخترم بود. یک روز به خانه آمد و گفت که پدر یکی از دوستان دانشگاهش، لوله‌کش ساختمان است و با یک اپلیکیشن همکاری می‌کند. واقعیت این است که من خیلی ماجرا را جدی نگرفتم. ولی با اصرار دخترم اپلیکیشن سنجاق را نصب کردم. این آغاز آشنایی من با سنجاق به عنوان متخصص نقاشی ساختمان بود که تا به همین امروز نیز ادامه داشته است.

تا حالا چند پروژه از طریق سنجاق گرفتید؟

رضا: بعد از نصب اپلیکیشن سنجاق، حدودا دو هفته طول کشید که اولین پروژه نقاشی ساختمان را در تهران دریافت کردم. شاید برای خیلی‌ها قابل درک نباشد؛ اما انگار بار سنگینی از روی دوشم برداشته شده بود. الان حدود دو سال است که از آشنایی من با سنجاق می‌گذرد. در این دو سال سفارش‌های زیادی از سنجاق گرفتم.

به‌نظر شما مهم‌ترین کمکی که سنجاق به شما کرده، چیست؟

رضا: ارتباط‌گیری با مشتریان یکی از مشکلات همیشگی متخصصان خدمات بوده است. سنجاق قدم بلندی در مسیر برطرف کردن این مشکل برداشته است. برای شخص من که به یکباره تمام اعتبار و سابقه خود در سمنان را رها کردم و به تهران آمدم، سنجاق فرصت ایده‌آلی برای ورود به بازار کار این شهر بود.

خدا را شکر از اینکه روی پای خودم هستم، خیلی خوشحالم.

یکی دیگر از مزیت‌های کار با سنجاق این است که افراد زیادی شانس دریافت سفارش را دارند و کافی است رزومه و نمونه‌کارهایشان را ثبت کنند و امتیاز بالا از مشتری‌های قبلی بگیرند.

سنجاق را به دیگران هم معرفی کرده‌اید؟

رضا: قطعا بله؛ تمام کسانی که در زمینه خدمات فنی کار می‌کنند، به کمک بازار کار بزرگی مانند سنجاق می‌توانند پروژه‌های مناسبی برای خود دست و پا کنند. به علاوه اینکه خیلی از افراد سرمایه کافی برای خرید مغازه را نیز ندارند. بنابراین با استفاده از سنجاق می‌توانند با مشتریان ارتباط برقرار کنند. تا امروز سنجاق را به خیلی از دوستان و آشنایان معرفی کرده‌ام.

دوستان زیادی را می‌شناسم که به کمک سنجاق صاحب خانه، صاحب ماشین و صاحب کسب‌وکار شده‌اند. سنجاق فقط ارائه‌ بازار خدمات در نقاشی خانه و بازار خانه نیست و این موضوع به همه کمک می‌کند که درآمدزایی داشته باشند.

با سنجاق خود را به مشتریان وصل کنید

بعد از ثبت سفارش از طریق وبسایت یا اپلیکیشن سنجاق به وسیله مشتری‌ها، اطلاعات سفارش برای متخصصان ارسال شده و 3 تا 5 متخصص می‌توانند برای هر پیشنهاد اعلام آمادگی می‌کنند. با مشاهده تجربه، قیمت پیشنهادی، نظرات و امتیازهایی که مشتری‌های قبلی به هر متخصص داده‌اند، انتخاب و استخدام برای شروع کار راحت‌تر است. سنجاق نقطه اتصال دو گروه مشتری و متخصص به یکدیگر و بر پایه ارائه اطلاعات است.

تمام تلاش ما در تیم سنجاق، رونق بخشیدن به بازار خدمات در سطح کشور است. ما به دنبال یک بازی برد – برد هستیم. در کنار ایجاد فرصت درآمدزایی برای متخصصان فنی، تلاش می‌کنیم تا خدمات با بالاترین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه در اختیار مشتریان قرار بگیرد. با کمک سنجاق به کسب‌وکارتان رونق دهید و روی پای خودتان بایستید

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید