احراز هویت جهت ورود اپلیکیشن و سایت

    کد خبر :940419

حفظ امنیت سایت و اپلیکیشن یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در فضای مجازی باید به آن توجه ویژه شود. یکی از راه‌کارهای بسیار موثر جهت ایجاد این گونه امنیت، تعریف کد ورودی و احراز هویت می‌باشد. در این مقاله قصد داریم، پیرامون احراز هویت جهت ورود به اپلیکیشن و سایت، با شما گپ و گفتی داشته باشیم. پس با ما همراه باشید.

احراز هویت از طریق پیامک

حتما برای شما پیش آمده است که اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و … را نصب کرده باشید، و یا هنگامی که می‌خواهید در سایت‌های مانند دیجی کالا، جیمیل و …ثبت نام کنید و یا وارد شوید، کدی به شماره‌ی موبایل شما ارسال می‌شود که از طریق آن احراز هویت شما انجام می‌گیرد. در واقع سیم کارت هر شخص بهترین منبع اطلاعاتی برای احراز هویت می‌باشد. چرا که هنگام خرید سیم کارت، امور مشترکین از شما کپی شناسنامه و کارت ملی دریافت می‌کند و سیم کارت را به نام می‌زند. پس در نتیجه شماره موبایل شما سندی تمام عیار جهت احراز هویت در فضای مجازی محسوب می‌شود.

اهمیت سرعت ارسال پیامک احراز هویت و OTP

همان طور که در جریان هستید؛ کد فعالسازی یا همان رمز یکبار مصرف OTP مدت دار است. به این معنا که شما فقط چند دقیقه فرصت دارید تا از این کد استفاده نمایید و در صورت عدم مصرف، این کد غیرفعال می‌شود و نیاز است که درخواست مجدد از سمت شما صادر گردد. در نتیجه اهمیت ارسال کد فعالسازی سریع در احراز هویت بسیار زیاد است. همچنین مشتری که وارد سایت و اپلیکیشن سایت شما شده است، اصلا دوست ندارد انتظار بیش از حد را تجربه کند. بنابراین چنانچه کد احراز هویت دیر ارسال شود، خیلی راحت با سایت شما خداحافظی می‌کند و وارد سایت رقیب می‌شود. تمام اینها را گفتیم که در آخر متذکر شویم؛  با سامانه‌های پیامکی قرارداد ببندید که سرعت بالایی در ارسال پیامک داشته باشند.

از طرفی باید گفت که کاربرد وب سرویس در زمینه احراز هوتی و مراحل آن بسیار کاربردی است، به خصوص که می توان با استفاده از آن تمامی مراحل این موضوع را در دیتابیس سازمان و نهاد ذخیره کرد تا هم امنیت اطلاعات بالاتر برود و هم بتوان از اطلاعات به دست آمده در جهت دیجیتال مارکتینگ استفاده کرد.

ارسال پیامک احراز هویت برای تبلیغات، فراموش نشود

فرض بفرمایید شرکتی خدماتی هستید که از طریق ارسال پیامک تبلیغات خود را شروع کرده‌اید. در متن پیامک تبلیغی خود لینکی را قرار داده‌اید که با کلیک روی آن مخاطب به کاتالوگ محصولات شما دسترسی پیدا می‌کند. اینجاست که باید یک حرکت هوشمندانه انجام دهید. برای آنکه شماره مخاطب خود را در بانک اطلاعات تماسی ذخیره نمایید؛ گزینه ثبت نام و ارسال کد احراز هویت را برنامه نویسی کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که برای تبلیغات کسب و کار، احراز هویت با ارسال پیامک کمک بزرگی برای مجموعه شما به شمار می‌رود؛ چرا که از این طریق خیلی راحت می‌توانید شماره مشتریان بالقوه خود را داشته باشید و برای تبلیغات پیامکی بعدی خود روی آنها بیشتر متمرکز شوید.

مزایای استفاده از پیامک احراز هویت

– شاید برای شما هم جالب باشد؛ نزدیک به 30 سال است که از عمر پیامک کوتاه یا sms می‌گذرد و حتی پدر بزرگان و مادر بزرگان ما هم با سیستم پیامک کاملا آشنا هستند. در حالی که شاید خیلی‌ها هنوز در سنین مختلف با شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی بیگانه‌اند.

-نکته بسیار جالب‌تر این است که هکرها به هیچ عنوان توانایی این را ندارند که به کد اس ام اسی شما دسترسی پیدا کنند؛ شاید همین امر موجب شده است که بانک‌ها کد یکبار مصرف را فقط از طریق پیامک برای مشتری ارسال کنند.

-پیامک کد احراز هویت از اسکن QR کدها و سایر روش‌های دیگر بسیار آسان‌تر و قابل دسترس‌تر است.

-چنانچه برای ورود به سایتی کد احراز هویت تعریف شده باشد، فقط خود شخص قادر خواهد بود به سایت وارد شود.حتی اگر نفر دوم، نام کاربری و رمز عبور شما را داشته باشد، باز هم نمی‌تواند به پروفایل شما مراجعه کند.

-از طریق پیامک احراز هویت مدیران سایت خیلی راحت می‌توانند امنیت سایت و همچنین امنیت کاربران را بالا ببرند.

دریافت شماره اختصاصی جهت ارسال کد احراز هویت

ارسال پیامک از طریق شماره‌های اختصاصی بسیار پرکاربرد است. در واقع شماره ارسالی، پس از مدتی به صورت ناخودآگاه در ذهن مخاطبان نقش می‌بندد. گیرنده پیامک به محض دیدن شماره روی گوشی در می‌یابد که پیامک از کدام سازمان است و سریع آن را می‌خواند. در حالی که اگر شرکت‌ها هر دفعه از شماره‌ی جدیدی پیامک را ارسال کنند، شاید مخاطب اصلا متوجه آنها نشود و خیلی دیر پیامک را چک کند. پس درنتیجه کاربرد شماره اختصاصی در برندسازی و احراز هویت اهمیت ویژه‌ای دارد. سعی کنید راه‌هایی را انتخاب کنید که همیشه در ذهن مخاطب ماندگار باشید؛ تا فراموش نشوید.

تعرفه ارسال پیامک کد احراز هویت

به طور کلی تعرفه‌های پیامکی بسیار ارزان و مقرون به صرفه می‌باشند. مجموعه‌هایی که جهت پیامک احراز هویت برای سایت یا اپلیکیشن خود اقدام می‌نمایند. معمولاً قراردادهای یک ساله امضاء می‌کنند. سامانه‌های پیامکی برای این نوع قراردادها هم تخفیف ویژه قائل هستند. پس به هیچ عنوان نگرانی مالی، جهت ارسال پیامک نداشته باشید.

سخن آخر

امنیت سایت و همچنین کاربران یکی از مواردی است که امروزه بسیار مهم و حائر اهمیت می‌باشد. تمام بانک‌ها و سایت‌های معتبر برای امنیت کاربران خود و جلوگیری از هک شدن، روش‌های نوینی مانند رمز یکبار مصرف را جایگزین روش‌های سنتی و قدیمی نموده‌اند. کدهای احراز هویت یکی دیگر از روش‌های بسیار عالی می‌باشد که این روزها تمامی اپلیکیشن‌ها و سایت‌های شناخته شده از آن استفاده می‌کنند. نه تنها برای ثبت نام و ورود به سایت، حتی اگر نیازی به تغییر گذرواژه یا مواردی در پروفایل باشد که قبلاً شخص آن را پر کرده است (برای مثال تغییر شماره کارت در سایت‌های فروشگاهی)، باید کد احراز هویت ارسال و توسط مخاطب در قسمت مربوطه وارد شود.

معمولاً عمر کدهای احراز هویت بین 30 تا 120 ثانیه می‌باشد؛ اگر مخاطب در این محدوده زمان اقدام به وارد کردن کد کند، که هیچ؛ اما اگر کد در زمان تعریف شده ارسال نشد، باید مجدداً برای دریافت آن درخواست داد. مشخص است کد قبلی فاقد اعتبار است. در آخر باید بگوییم که نکته مهم این است که شما به عنوان یک مجموعه، وظیفه دارید امنیت مخاطبان خود را بالا ببرید؛ پس سامانه‌هایی را برای ارسال پیامک انتخاب کنید که معتبر باشند. این شرکتها باید توانایی این را داشته باشند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعداد زیادی پیامک ارسال نمایند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید