ابلاغ تسهیلات جدید فرزندآوری به بانک ها

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ ۱۶:۵۹
    کد خبر :904128

بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای دستورالعمل تسهیلات فرزندآوری را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد، بر این اساس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه و پنجاه درصد سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری شبکه بانکی، تسهیلات موضوع جز (۲) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را با اولویت نخست از طریق بانک‌های عامل تأمین کند.

 بانک‌ها نیز مکلف شدند با اعتبارسنجی متقاضیان، با أخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر نسبت به پرداخت تسهیلات به متقاضیان اقدام کنند، بانک مرکزی و بانک‌های عامل و تمامی مدیران و کارکنان مربوطه مسئولیت حسن اجرای حکم این بند را بر عهده دارند بنابراین عدم اجرا یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف به شمار رفته و در مراجع ذی صلاح پیگیری خواهد شد.

    گفتنی است روز گذشته مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه خود در فضای مجازی بیان کرد: بانک مرکزی قرار است تا پایان هفته ابلاغیه افزایش سقف اعطای وام قرض‌الحسنه فرزندآوری را در چارچوب قانون بودجه ۱۴۰۱ تا پایان هفته به شبکه بانکی ابلاغ کند.

    با اعلام مدیرروابط عمومی بانک مرکزی، برای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان و برای فرزندان دوم، سوم و چهارم به ترتیب ۴۰، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومان. به ازای فرزند پنج و به بعد هم ۱۰۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

    ضمن این که مبلغ وام قرض‌الحسنه ودیعه / خرید / ساخت ‎مسکن با بازپرداخت ۲۰ ساله نیز برای خانواده‌های بدون مسکن که در سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم به بعد شدند به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده که تا پایان هفته دستورالعمل این موضوع نیز به شبکه بانکی کشور ابلاغ خواهد شد.

    0
    نظرات
    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

    دیدگاهتان را بنویسید