معاون سفیر ایران در بغداد خبر داد

آمادگی ایران برای بازگشایی گذرگاه‌های مرزی با عراق

    کد خبر :725780

«موسی طباطبایی» معاون سفیر ایران در بغداد، در گفتگو با سایت المربد اعلام کرد که تهران کاملاً آمادگی آن را دارد تا گذرگاه‌های مرزی (عموماً جنوبی و مرکزی) را با رعایت موارد و پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی کند.

وی در ادامه افزود: ما از هیأت گذرگاه‌ها در عراق می‌خواهیم اقدامات تکمیلی لازم را در خصوص از سرگیری تبادلات تجاری در راستای منافع ملت‌های دو کشور انجام دهد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: گذرگاه‌ها با اقلیم کردستان عراق برای انجام هرگونه تجارتی کاملاً باز است. ایران در راستای نگرانی‌ها مبنی بر انتقال ویروس کرونا از ایران به عراق و بالعکس، تمام لوازم برای شناسایی آلودگی‌های مربوطه را در خصوص کالاها و اشخاص در گذرگاه‌های مذکور فراهم کرده است.

وی افزود: گذرگاه‌های ایران با ترکیه و آذربایجان برای تبادلات تجاری باز است. ۸۰ درصد از گذرگاه‌های مرزی ایران با کشورهای همسایه از جمله ترکیه، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و آذربایجان باز است.

به گزارش مهر،معاون سفیر ایران اظهار داشت: هنوز زود است که در خصوص از سرگیری پروازهای هوایی میان دو کشور سخن بگوییم. همانطور که می‌دانید همه ما مشتاق زیارت عتبات مقدسه هستیم و برادران عراقی نیز مشتاق زیارت امام رضا (ع) و خواهر ایشان در قم هستند اما گسترش ویروس کرونا همه چیز از جمله حج واجب را تعطیل کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید