سفیرایران در فرانسه: شرکت‌های فرانسوی با سرمایه گذاری وانتقال تکنولوژی می توانند همکاری دراز مدت با تهران را تضمین کنند

  • سیاسی
  • جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ۹:۰۵
    کد خبر :95490

علی آهنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه گفت: شرکت‌های فرانسوی با سرمایه گذاری، انتقال تکنولوژی و فناوری می توانند همکاری دراز مدت با تهران را تضمین کنند.

‎به دعوت مدف بین المللی (شورای کارفرمایان اقتصادی و تجاری ‎فرانسه) آقای علی آهنی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در همایش اقتصادی که روز پنجشنبه که با حضور سنمو، سفیر فرانسه در تهران، مسئول ایران در خزانه داری این کشور و همچنین نمایندگان بیش از صد شرکت فرانسوی برگزار شد، این مطالب را عنوان کرد.
‎معاون مدف بین الملل قبل از سخنان سفیر ایران اظهار کرد: شما دیپلمات ( آهنی ) بزرگی هستید که توانستید با ظرافت و بصورت حرفه ای روابط دو کشور را که همانند میدان مین بود،‌مدیریت کنید.
وی ضمن اشاره به سفرهای متعدد مقامات سیاسی و اقتصادی دو کشور و همچنین هیات های اقتصادی فرانسه به ایران، افزود:« شما بعد از مدت طولانی دشواری در روابط دوکشور، برای شرکت های فرانسوی روشنایی لازم را به ارمغان آوردید.
‎در ادامه این همایش ،‌سفیر ایران در فرانسه با ابراز خوشحالی از تحولات رو به رشد روابط با فرانسه اظهار کرد : تلاش ها و ابتکارات شجاعانه مسئولان مدف برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور به رغم تهدیدها و فشارهای مختلف قابل تقدیر است .
وی افزود: اما هنوز در این مسیر معضلاتی از جمله احتیاط بیش از حد بانک های بزرگ فرانسه در همکاری با ایران وجود دارد که رفع آن نیازمند حمایت و ابتکار قوی تر دولت فرانسه است.
آهنی با اشاره به ظرفیت ها، ثبات و امنیت کشورمان افزود: شرکت های فرانسوی برای موفقیت در بازار ایران بایستی با سرمایه گذاری در طرح ها و انتقال فناوری، همکاری دراز مدت با ایران را تضمین کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید