جدیدترین اخبار
۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۴ اجتماعی کد خبر :945

عامل اصلی کشتار سیل آذربایجان وزارت راه است

نماینده مردم ارومیه با اشاره به اینکه وزارت راه جاده اصلی را بسته بود و مردم را از زیر پل عبور می‌داد، اظهار داشت: مردم به اجبار در جاده‌ای که وزارت راه خرابکاری کرده بود، تردد کردند.

نادر قاضی‌پور درباره سیل اخیر در آذربایجان گفت: علت اصلی کشته شدن حادثه دیدگان سیل آذربایجان وزارت راه و شهرسازی است.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به اینکه وزارت راه جاده‌ را بسته بود و مردم را از زیر پل عبور می‌داد، اظهار داشت: در شرایطی که وزارت راه می‌دانست باید در آن حالت جاده را باز کند مردم به اجبار در جاده‌ای که وزارت راه در آن خرابکاری کرده بود تردد کردند و زنده زنده همراه خانواده‌هایشان کشته شدند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه مسئولین مربوطه سه روز است که می‌گویند قرار است هفتاد تن مواد غذایی برسد و توزیع شود، اظهار داشت: پس این مواد غذایی چه وقت می‌آید؟ بعد از اینکه مردم از گرسنگی بمیرند؟! توزیع مواد غذایی در هیچ کجای استان آذربایجان غربی صورت نگرفته است.

قاضی‌پور امدادرسانی در خصوص پل های شناور و فلزی را صفر خواند و تاکید کرد: گلایه ما از وزارت راه و شهرسازی این است که چرا پل‌های شناور را ایجاد نکرد در حالی که ما در ارومیه کارخانه لوله‌سازی داریم و می‌توانستند با انداختن لوله‌های بزرگ بر روی هم یک پل موقت بزنند، در حالی که این کار را نکردند و مشکل آفرین شدند.

نماینده مردم ارومیه تاکید کرد: عامل اصلی بیشترین کشتار در زیر پل هم وزارت راه بود.

قاضی‌پور با بیان اینکه وزارت راه  می‌دانست پل هاشم‌آباد متعلق به صد سال قبل است، اظهار داشت: آنها تنبلی کردند و به خاطر اینکه یک دوربرگردان نزنند، پل را درست نکردند و مسیر تردد مردم روستا را به زیر پل انداختند.

وی افزود: مسئولینی که در هر دوره مسئولیت داشتند و این پل را بازسازی نکردند به خاطر تصمیمی که گرفتند قاتل کشته‌شدگان سیل هستند.

نماینده مردم ارومیه تصریح کرد: طبق قانون وزارت راه باید پل‌های شناور در انبارهای خود در آن منطقه نگهداری می‌کرد تا در موقع لزوم اقدام کند، ولی این اقدامات را نکردند.

قاضی‌پور دومین مشکل طغیان رودخانه‌ها را بحث سد نازلو و باراندوز عنوان و با بیان اینکه این سد تا ۲۸ درصد پیشرفت کار داشت تاکید کرد: با روی کار آمدن دولت روحانی ادامه ساخت سدها تعطیل شد و اگر سدها تعطیل نشده بودند جلوی این حجم وسیع از آب را می‌گرفتند و چنین سیلی رخ نمی‌داد و می‌توانستند به تدریج آب‌ها را آزاد کنند و در این شرایط دیگر خانه‌های مردم هم در مقابل چشمانشان تخریب نمی‌شد.

قاضی‌پور نبود امکانات را آزار دهنده خواند و بیان داشت: پل هاشم‌اباد که صد سال عمر کرده بود و فرسوده بود فرو ریخته و ارتباط ۳۲ روستا را قطع کرد و مردم آن روستا و معلمین زن و دختری که به آنجا تردد می‌کردند باید هنگام غروب در تاریکی از آنجا تردد کنند.

وبگردی

روی خط خبر

  • سفر بارزانی به تهران؛ بیم و امید کردها
  • روایت زیباکلام از بازی خطرناک علیه روحانی
  • اروپا چگونه برجام را حفظ می‌کند؟
  • ناجا از شهرداری تهران شکایت کرد: قرارداد میلیاردی با شهرداری سابق در زمان انتخابات غیرواقعی است
  • عماد افروغ: زنگ خطر جابجایی خادم و مخدوم در ایران به صدا در آمده!/ اعتماد میان قدرت سیاسی و مدنی، ضامن سلامت سیاسی کشور است
  • عراقچی: ایده برخی از اروپایی‌ها دادن امتیاز غیربرجامی به ترامپ برای نگه داشتن او در برجام است
  • ردیف بودجه موسسه آیت‌الله مصباح حذف نشده / ۲۶۰ میلیارد تومان بودجه نهادهای فرهنگی حذف شد که امیدوارم در صحن علنی بازگردد
  • کنسرت گروه محبوب “ماکان بند” در محلی متفاوت
  • چرا عربستان، ترکیه را خطرناکتر از ایران می‌داند؟
  • شلیک موشک بالستیک انصارالله به پادگان وابسته به مزدوران هادی در تعز
  • آقای بازیگر از فصل ۴ “شهرزاد” گفت
  • برنامه ریزی جدی برای نابرابری‌ها در روستاها و شهرهای کوچک
  • تیلاپیا مضر نیست/ به خاطر قزل‌آلا ممنوع کردیم
  • اجازه نمی‌دهیم برخی جریان‌ها هزینه آشوب را کم کنند
  • رئیس جمهور به چالش «رشیدپور» جواب می‌دهد؟
  • علی مطهری: انتشار فیلمی از جلسه خبرگان رهبری مسئله مهمی نبود/ اینکه مردم از مباحثات مجلس خبرگان آگاه شوند امر مثبتی است
  • رمزگشایی از شرط و شروط ترامپ برای «برنامه موشکی ایران» /کارشناس مسائل نظامی: موشک های ایران دفاعی است نه تهاجمی
  • هر ایرانی باید تنها یک دفترچه بیمه داشته باشد
  • وقتی مادری ار روی فقر مجبور می شود فرزند خود را به دیگری واگذار کند!
  • خداحافظی «لیسانسه‌ها» از تلویزیون
  • تأکید معاون شهردار تهران بر توسعه دوچرخه سواری در پایتخت
  • توضیحات پلیس درباره خبر آتش سوزی در شهرداری
  • ۱۵ سال طراحی نیسان در اروپا
  • کارمندان و کارگران کمپانی مرسدس بنز در سال۱۸۹۷
  • همان «پنج نفری» که توانایی بر هم زدن بازار ارز را دارند، رئیس بانک مرکزی کنید!
  • صادرات زعفران ۳۳ درصد بیشتر شد
  • دلیل ممنوعیت واردات تیلاپیا حمایت از تولید داخل اعلام شد
  • حذف کاغذ از فرایند مالیاتی
  • واکنش ایران به ادعاهای عادل الجبیر
  • برنامه ترکیه برای کاهش وابستگی به واردات