پتنت‌ جدید به پشتیبانی گوشی‎های آیفون از اپل پنسل اشاره می‌کند

    کد خبر :91046

سایت Patently Apple با بررسی پتنت‌های اپل، اعلام کرده است که احتمالاً گوشی‌های آیفون در آینده از قلم اپل پنسل پشتیبانی خواهند کرد.

حدود یک سال پیش، تیم‌ کوک رئیس اپل در مصاحبه‌ای، به استفاده از قلم اپل پنسل روی گوشی آیفون اشاره کرد و مدعی شد که تجربه استفاده از این قلم روی یک آیپد یا آیفون باورنکردنی است. به همین جهت، گمان می‌رفت که کوپرتینویی‌ها به دنبال عرضه یک گوشی با پشتیبانی از قلم اپل پنسل هستند زیرا در حال‌حاضر، تنها تبلت‌های آیپد با پشتیبانی از قلم اپل ارائه می‌شود.

به‌تازگی، دو پتنت اپل مورد بررسی قرار گرفته است که احتمال پشتیبانی گوشی‌های آیفون اپل از قلم Apple Pencil را در آینده افزایش می‎دهد. در همین رابطه، وب‌سایت Patently apple اعلام کرده است:

امروز، دو پتنت دیگر از اپل در مورد قلم اپل پنسل که با گوشی‎هوشمند کار می‎کند؛ به‌دست آمده است. برای اولین‌بار در پتنت اپل اشاره شده است که آیفون‌ها نیز با قلم اپل پنسل سازگاری خواهند داشت.

در پتنتی با شماره ۲۰۱۷۰۲۴۲۴۹۹ و عنوان «اصلاح نویز برای یک دستگاه لمسی مجهز به قلم»، اپل توضیح داده است که شکل ۱، صفحه‎نمایش لمسی نظیر یک گوشی‌هوشمند یا تبلت را نشان می‌دهد و به همین جهت، این پتنت به طور خاص به آیفون‌ و آیپد اشاره دارد. هم‌چنین، پتنت دیگری نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است که از فناوری برای بهبود دقت قلم روی گوشی‌های هوشمند خبر می‌دهد.

عرضه قلم اپل پنسل برای آیفون

با اینکه صفحه‌نمایش گوشی‌های آیفون برای طراحی با قلم کوچک است، سیستم‌عامل آی‌او‌اس ۱۱ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا از قلم اپل پنسل برای نشانه‌گذاری روی صفحات وب، ایمیل‎ها یا اسکرین‌شات‎ها و … استفاده کنند. هم‌چنین می‌توانید به کمک آن‌ها یادداشت‌برداری کنید.

از آنجایی‌که بسیاری از پتنت‌ها در نهایت اجرایی می‌شوند؛ شاید این پتنت‌ها مرجع خوبی برای قضاوت قابلیت‌های محصولات آینده نباشند، به هرحال، اشاره مشخص به یک محصول مانند گوشی‌های آیفون می‌تواند از قابلیتی هیجان‌انگیز برای محصولات اپل در آینده خبر دهد.

آیفون ۸ به یک نمایشگر بزرگ مجهز شده است، اما با ابعادی مناسب و کوچک‌تر از بسیاری از فبلت‌ها، ارائه خواهد شد. به همین جهت، شاید پشتیبانی آیفون ۸ از قلم Apple Pencil بتواند علاقه‌مندان به سری فبلت گلکسی نوت را نسبت به خرید پرچم‌دار جدید اپل ترغیب کند. بدین شکل، اپل می‌تواند رقابت نزدیک‌تری با فبلت بدون حاشیه جدید سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۸ داشته باشد که چهارشنبه، ۱ شهریور رونمایی شد. هنوز مشخص نیست که آیا آیفون ۸ از قلم اپل پنسل پشتیبانی می‌کند یا خیر، اما برای فهمیدن پاسخ این سوال، چندان نباید منتظر بمانید. براساس شایعات، کوپرتینویی‌ها ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) از آیفون ۸ یا آیفون پرو به همراه آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس رونمایی خواهند کرد؛ هرچند، بعید می‌دانیم آیفون ۸ چنین ویژگی داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید